Deken met hals nodig of niet? (scheren)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:23

Mits je je paard goed inpakt is een deken MET hals geen must, maar wel een aanrader. Je moet je voorstellen dat als je je paard scheert, je zijn hele natuurlijke bescherming wegneemt, ook bij de hals. Je paard maakt niet voor niets langere haren aan in de winter, ook op zijn hals. Je zult dan ook de natuurlijke bescherming moeten vervangen met een ander soort bescherming: een deken.

Als je een deken neemt die niet zwaar is en waarbij de hals een GLADDE binnenzijde heeft, schuurt deze de manen van je paard niet weg. Mijn eigen paard heb ik vorige winter voor het eerst geschoren. Hij heeft de hele winter met de Rhino Plus Turnout Heavy met afneembare hals op gestaan (hals heb ik er niet afgehaald, behalve toen het voorjaar werd) en bij hem is niets weggeschuurd. Ik heb ook nog van geen enkele klant vernomen dat deze deken (of welke andere deken van Horseware dan ook, ze hebben allemaal een gladde binnenzijde) de manen afschuurt. Over dekens die een wollen of fleecevoering - of in ieder geval geen gladde voering - hebben heb ik wel negatieve berichten gehoord, omdat deze inderdaad schuren.

Succes!