Wat is een goede winterdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

Re: Wat is een goede winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:25

ik heb een bucas winterdeken. ben er erg tevreden over, blijft supergoed liggen en blijft ook super mooi.
heb hem nu 5 jaar en er zit niks geen beschadeging op.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:35

Ik zweer echt bij bucas. Blijft altijd perfect waterdicht en niet te slopen. Ik hoor alleen ook wel eens dat hij niet alle paarden past, dus dat is dan het enige waarna je moet kijken bij bucas :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:24

bucas all in one. geen gedoe met dekens wisselen etc. echt ideaal.
wil niet meer anders !

Dogovrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:07

Ik vind de Anky deken echt super liggen.
Ook de Harry's Horse Thor ligt super en blijft mooi.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:38

ladylay schreef:
bucas all in one. geen gedoe met dekens wisselen etc. echt ideaal.
wil niet meer anders !

Dat kan met de Rambo Duo dus ook *D

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:40

Dogovrouwtje schreef:

Probleem met Harry's Horse dekens is dat je wel een heel net, voorzichtig paard moet hebben, want anders is ie erg snel kapot (ik heb er dus helaas slechte ervaring mee).

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:27

Horseware schreef:
Dogovrouwtje schreef:

Probleem met Harry's Horse dekens is dat je wel een heel net, voorzichtig paard moet hebben, want anders is ie erg snel kapot (ik heb er dus helaas slechte ervaring mee).

Inderdaad, mijn haflinger heeft vorige week een nieuwe (gelukkig goedkope) hh regendeken opgekregen en vanmorgen trof ik hem in de wei aan, met 2 enorme horizontale scheuren in het borststuk (geen idee hoe hij het voor elkaar heeft gekregen trouwens). Ze zijn echt 15 cm lang, de rest van de deken ziet er nog picobello uit. :(
Als ik zo hier dus lees kan ik beter een horseware of wb-deken gaan aanschaffen. Heeft iemand hier weleens een paard gehad die het voor elkaar kreeg om ook deze dekens te slopen?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:13

Citaat:
Inderdaad, mijn haflinger heeft vorige week een nieuwe (gelukkig goedkope) hh regendeken opgekregen en vanmorgen trof ik hem in de wei aan, met 2 enorme horizontale scheuren in het borststuk (geen idee hoe hij het voor elkaar heeft gekregen trouwens). Ze zijn echt 15 cm lang, de rest van de deken ziet er nog picobello uit.
Als ik zo hier dus lees kan ik beter een horseware of wb-deken gaan aanschaffen. Heeft iemand hier weleens een paard gehad die het voor elkaar kreeg om ook deze dekens te slopen?

Als je met WB Weather Beeta bedoelt: ik persoonlijk heb daar niet hele goede ervaring mee. Het is al wel weer een paar jaar geleden, dus wellicht zijn ze inmiddels verbeterd, en Weather Beeta is alweer beter dan Harry's Horse, maar de Weather Beeta van mij was dus stiekem niet echt waterdicht.

Bucas dekens zijn ook sterk, die zou je ook kunnen nemen. Bij Horseware zijn de Rambo dekens het allersterkst, maar ook het duurst. Andere optie is Rhino of Amigo, al is Amigo het minst sterk van de Horsewaredekens (maar alsnog prima dekens). Als je voor een Amigo deken gaat zou ik je wel aanraden een 1200D te nemen ipv 600D. De 1200D is namelijk sterker en niet eens zo veel duurder.

Succes!

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 12:38

IK heb uiteindelijk toch de BR premier deken van 1680 Denier besteld. En zover ik nu kan zien is het en super sterke deken. OOK ballistic nylon dus hoop dat mijn paard hem heel houd. Scheelt me in ieder geval erg veel in de prijs vergeleken met andere ballistic nylon dekens. Aangezien deze deken inclusief verzekerd verzenden ongeveer 70 euro koste.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:13

heb je er misschien een foto van ?

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 09:47

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:34

Horseware schreef:
horsething schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de denier van de horseware dekens. Dit is namelijk niet heel super hoog namelijk 1000D. Terwijl ik altijd heb gehoord dat hoe meer denier hoe beter. En aangezien er dus ook verschillende dekens van 1200D zijn en zelfs van 1680D

Groetjes Wendy

Hoe hoger de "D", hoe sterker de deken, maar daar hangt het uiteraard niet alleen vanaf. Ik zou iedereen die hier graag meer over wil weten willen doorverwijzen naar http://www.horseware.com. Daar vind je bij FAQ een bhele uitgebreide uitleg over alle gebruikte stoffen in alle verschillende dekens. Het is wat te uitgebreid om er hier alles over te vertellen, en de website is heel duidelijk (met plaatsjes, uitleg e.d.).
Mocht je daarna nog vragen hebben, dan kan ik die uiteraard beantwoorden.

Ik heb een vraagje, waar kan ik dat vinden die uitleg of de gebruikte stoffen ect? Kan je me een preciesere link geven?
Ik moet namelijk voor school een werkstuk maken over dekens en kan niet echt goed op internet informatie vinden.

Groetjes

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:57

Citaat:
Ik heb een vraagje, waar kan ik dat vinden die uitleg of de gebruikte stoffen ect? Kan je me een preciesere link geven?
Ik moet namelijk voor school een werkstuk maken over dekens en kan niet echt goed op internet informatie vinden.

Ik heb je een pb gestuurd :-)

Abydos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:25

Hoi Wendy,
Ik heb ook laatst een deken gekocht bij het internetwinkeltje van 'horsewear' hier op bokt.
Ik heb de Rambo Duo gekocht, echt een super deken!!!
Ik vond de omgang en het verkoop ook heel prettig gaan. En ze zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan bv. een vinkel als Divoza.
Dus ik zeg, bestel bij haar, is mij heeel goed bevallen :D

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:37

Abydos schreef:
Hoi Wendy,
Ik heb ook laatst een deken gekocht bij het internetwinkeltje van 'horsewear' hier op bokt.
Ik heb de Rambo Duo gekocht, echt een super deken!!!
Ik vond de omgang en het verkoop ook heel prettig gaan. En ze zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan bv. een vinkel als Divoza.
Dus ik zeg, bestel bij haar, is mij heeel goed bevallen :D

Bedankt, fijn te horen dat het goed bevallen is *D
Ik kom echt ontzettend veel klanten tegen op bokt.nl, had geen idee dat het zo groot was!

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:10

Ik heb ook goede ervaringen met de Amigo dekens. Mijn paarden gaan altijd samen de paddock in, en dan zijn ze nogal vechterig en bijten ze steeds in elkaars dekens, maar de Amigo is niet kapot te krijgen! Één keer bleef ie achter een scherp iets haken en toen zat er wel een kleine winkelhaak in, maar de winkel heeft 'm toen voor me teruggestuurd naar de fabriek en daar hebben ze hem gemaakt. Hij is nogsteeds helemaal waterdicht enzo. Dus ik ben er zeer tevreden over (:

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:14

Heb allerlij denkens gehad, maar heb nu enkel nog Horsewaredekens. De rest heb ik allemaal weg gedaan..