Nog een soort Horzel die Europa binnen gaat komen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:41

oh heerlijk ..not -O-

mijn zoontje en ik zijn paar jaar terug al eens door wespen aangevallen
vanuit het niets .. lopende over een asfalt weg

en deze zouden agressiever zijn :?

ben nog allergisch voor de meeste van dit soort krengen ook :(

Citaat:
Inmiddels verspreiden de wespen zich snel bij gebrek aan een natuurlijke vijand.

hoop dan toch maar dat ze snel wat nesten gaan vernietigen
dat de mens zich dan maar opwerpt als natuurlijke vijand :Y)

en niet dat ze de fout maken die vele malen eerder gemaakt is
om een natuurlijke vijand dan ook maar te importeren

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:49

gohya schreef:
Dit heb nix te maken met hoe warm deze zomer was,haha,maar het algehele klimaat het hele jaar door.
De ijskappen smelten,er vallen grotere hoeveelheden regen,enz.
Dat bedoel ik met klimaat verandering.

Bullshit natuurlijk, deze dieren worden gewoon geimporteerd doordat ze tussen scheeps- of vliegtuigladingen zitten. Als er genoeg zijn om zicht voort te kunnen planten, zullen ze zich verspreiden zeker bij gebrek aan een natuurlijke vijand.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:53

Ieeh -O-

Geen topic voor mij dit :')

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:36

ayo schreef:
gohya schreef:
Dit heb nix te maken met hoe warm deze zomer was,haha,maar het algehele klimaat het hele jaar door.
De ijskappen smelten,er vallen grotere hoeveelheden regen,enz.
Dat bedoel ik met klimaat verandering.

Bullshit natuurlijk, deze dieren worden gewoon geimporteerd doordat ze tussen scheeps- of vliegtuigladingen zitten. Als er genoeg zijn om zicht voort te kunnen planten, zullen ze zich verspreiden zeker bij gebrek aan een natuurlijke vijand.

Nee hoor geen bullshit, je kan importeren wat je wil (en ja, zo komen idd de meeste uitheemse soorten in ons land binnen) maar als het klimaat helemaal anders in dan wat die dieren gewend zijn kunnen ze hier niet overleven, laat staan vermeerderen

Onali

Re: Nog een soort Horzel die Europa binnen gaat komen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:41

Ik ga niet eerst vragen aan een potentieel steekbeest uit welk continent hij hoort te komen. Ik maak wel ruim baan voor hem :=

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:27

Deaglán schreef:
ayo schreef:

Nee hoor geen bullshit, je kan importeren wat je wil (en ja, zo komen idd de meeste uitheemse soorten in ons land binnen) maar als het klimaat helemaal anders in dan wat die dieren gewend zijn kunnen ze hier niet overleven, laat staan vermeerderen

Maar dat heeft niets met klimaatverandering te maken. Klimaten zijn over de wereld verschillend, maar in bepaalde gebieden in China is het klimaat redelijk hetzelfde als in Frankrijk. Net als er in Noord en Zuid Amerika ook klimatologisch redelijk gelijke gebieden zijn als in Frankrijk. Als dieren zich dan nauwelijks hoeven aan te passen en niet al te kieskeurig zijn, kunnen ze prima overleven.