Paard word gek van de vliegen op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elsskippy

Re: Paard word gek van de vliegen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:02

Ik heb ook een paard die er niet goed tegen kan.
Hij heeft de vliegendeken op binnen en de benen en onder de buik spuit ik met veerust, het helpt ook nog.
Hij word er rustig van.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:05

Wij hebben hier ook plakstrips hangen, werkt echt super!

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:07

Lubberslieke schreef:
okej het is een beetje zielig
maar ..... zwaluwen zijn het beste tegen vliegen
gewoon ergens een nestje plaatsen (natuurlijk die bijna kunnen vliegen niet die net 1 uur oud zijn)

Wij hebben ook een nest met zwaluwen, ik merk er niet van.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:18

Ik heb ook een zwaluw nest en de vliegen zijn er gratis bij. :(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:07

ik zou in jouw geval ook zeker voor de vliegendeken kiezen, al is het maar voor de rust van je paard...

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:44

Nouvel schreef:
ik zou in jouw geval ook zeker voor de vliegendeken kiezen, al is het maar voor de rust van je paard...

Bedoel je mij.
Ik heb de vliegendeken erop in de stal.
En heb zwaluwnest maar ook genoeg vliegen.

brammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:20

Toevallig kom ik net bij de visboer vandaan, die heeft kleine plastic zakjes met water hangen door de zaak heen, tegen de vliegen... misschien is dat iets? Ik ga het zelf vandaag ook eens proberen ;)

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:26

mijn paard schuurt ook met zijn staart door de vliegen enzo, toen kreeg ik de tip om azijn op z'n staart te doen.
Ik heb gewone natuurazijn (48ct) gekocht zonder toevoegingen of iets degelijks. En het werkt bij mijn paard.
Maar ook de staart vaker wassen helpt ook wel een beetje( als je dat mag met die stalrust) ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:31

Gut, arm paard, op stal moeten staan met die hitte (begrijp dat het niet anders kan, maar als ik bedenk hoe warm ik het heb gehad de afgelopen dagen, pfew). Wij hadden voorheen cd-tjes aan een touwtje in de deuropeningen hangen, werkte uitstekend. Vliegen schijnen niet tegen het glinsteren te kunnen.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:29

Zippo_M schreef:
mijn paard schuurt ook met zijn staart door de vliegen enzo, toen kreeg ik de tip om azijn op z'n staart te doen.
Ik heb gewone natuurazijn (48ct) gekocht zonder toevoegingen of iets degelijks. En het werkt bij mijn paard.
Maar ook de staart vaker wassen helpt ook wel een beetje( als je dat mag met die stalrust) ;)

Azijn gebruik ik al jaren en het helpt bij een van de paarden zeer goed.
Ik begin er mee in maart wanneer de kleine vliegjes komen, en ga dan met de spons met azijn over de staart en manen.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:06

Zeker waard om te proberen: plastic zak met water erin ophangen (hoog).
Had dit ergens gelezen, vandaag toevallig gezien op een stal.
Er hingen een aantal (doorzichtige) zakken verspreid aan het plafond.
En het was idd vliegvrij!!

Ik ga er van de week maar eens aan de slag.
Alleen wel weer weghalen als het gaat vriezen ;)

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:09

paar keer per dag de moppen uit je box halen
paardje een vliegendeken op doen
en dan nog een beetje spray zal veel helpen!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:41

ik zou een vliegendeken op doen... eentje met een lange startflap, dat zorg ervoor dat er geen vliegjes bijkomen en dat hij dus niet of minder zal schuren!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:47

ALs je een houten stal hebt kan je die ook behandelen. Er zijn producten op de markt en als je die smeert op het hout blijven de vliegen enz ook weg

haflinger4me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:51

permanent stalspuitmiddel of lurectron. Hiermee spuit je de muren, plafonds en staldeuren in ( iedere drie weken) en als daarnaast een blauwe lamp hebt hangen heb je bijna geen vliegen op stal. Mocht je goten of putjes in je stal hebben is het handig om die te behandelen met madendood. Dan heb je meteen de eventuele nieuwe vliegen te pakken. Ik los het stalspuitmiddel op in zo'n rugspuit van 5 liter wat ook gebruikt kan worden voor onkruidbestrijden. Het is even werk maar mijn paarden staan op stal in ieder geval vliegvrij. Omdat ik mijn paarden thuis heb vind ik het sowieso prettig om goed vliegen te bestrijden anders stikt het in huis ook van de vliegen als er even een deur of raam openstaat. Succes !

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:11

lisette321 schreef:
Mijn paard staat wegens een blessure op stal. Ze word echt helemaal gek van de vliegen.
Ik gebruik Rap Weg Plus spray, heb van Equimine een creme, heb van geloof ik Zimmply een proefmonster geprobeerd maar dat werkt dus niet.
Ze heeft al wat wondjes van het schuren en der staart word steeds dunner.
Heeft misschien iemand tips wat ik nog meer kan proberen.
Ik heb er aan gedacht een vliegendeken om te doen maar vraag me af of dat niet veel te warm is in de stal.

ik weet dat er al wat onderwerpen zijn over vliegenspray`s enz. maar omdat mn paardje op stal staat kon ik niet echt de informatie vinden die ik zoek.

heb je trouwens veerus al gebruikt,
het is wel een beetje een chemisch middel je paard moet wel een uur uit de stal, miss ff in de bak of iets weet niet of dat kan met de blessure.
Je kan de veerust gewoon in de stal spuiten en dan is die wel weekje vliegvrij. sommige mensen spuiten het ook op het paard sommige kunnen hier tegen sommige niet...
ik denk dat de vliegendeken wel kan op stal hoor ik denk dat het paard het liever warm heeft dan vliegen,
succes ermee