Kleine vliegjes om ogen... jaarling heeft er last van.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Re: Kleine vliegjes om ogen... jaarling heeft er last van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:00

Tja, ik ga ook niet elke dag, als ik ga en ik zie dat hij last heeft dan smeer ik hem in. Maar naar mijn mening werkt ie toch zeker minimaal 2 dagen.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:39

Jeetje niet elke dag naar je paard??
zee zou ik niet kunnen ik ga minimaal 1x per dag en dan werk ik ok nog heb 3 kids en 4 honden als het even kan ga ik 2 a 3 keer hij staat wel op wei niet op een ( zoals ik het noem muffe manege) als we naar een verjaardag of zo zijn geweest in t weekend dan gaan we soms s`nachts nog langs
nu met dit weer ga ik minimaal 2x per dag om hem te beschermen tegen de steekbeesten
AngelofLove schreef:
Tja, ik ga ook niet elke dag, als ik ga en ik zie dat hij last heeft dan smeer ik hem in. Maar naar mijn mening werkt ie toch zeker minimaal 2 dagen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:33

Als ik een dag niet kan vind hij het heus niet erg. Het is een jaarling die 24/7 buiten staat en kan prima een dag zonder mij. Met dit weer heeft hij ook geen last van de beesten, die houden niet zo van regen denk, dan zijn ze opeens spoorloos.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:55

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:17

oke maar ik zou het niet kunnen
wat als er iets met hem gebeurd??
de mijne staat ook op wei 24/7/365 volop gras maar toch mijn vorrige paardje is al eens met de gesp aan haar halster aan de draad blijven haken arme ding heeft de hele middag in de bakkende zon zo gestaan, sindsdien geen hasters meer op wei maar er is ook al eens een of andere idioot die prikdraad in de wei had gegooid daar hing ze mooi in. nou ja mooi de hechtingen waren dat niet helaas.
mijn huidige paardje heft wel eens geprobeerd om over de schrikdraad te klimmen ( heb de wei in 4 gedeeld) en hing toen vast in de stroom gelukkig hadden we die avond een verjardag en ginen we s`nachts om 1 nog ff langs anders had ie tot 10 uur zo gestaan

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:07

indrasjacks schreef:
oke maar ik zou het niet kunnen
wat als er iets met hem gebeurd??
de mijne staat ook op wei 24/7/365 volop gras maar toch mijn vorrige paardje is al eens met de gesp aan haar halster aan de draad blijven haken arme ding heeft de hele middag in de bakkende zon zo gestaan, sindsdien geen hasters meer op wei maar er is ook al eens een of andere idioot die prikdraad in de wei had gegooid daar hing ze mooi in. nou ja mooi de hechtingen waren dat niet helaas.
mijn huidige paardje heft wel eens geprobeerd om over de schrikdraad te klimmen ( heb de wei in 4 gedeeld) en hing toen vast in de stroom gelukkig hadden we die avond een verjardag en ginen we s`nachts om 1 nog ff langs anders had ie tot 10 uur zo gestaan

Dan mensen waar hij staat hebben vanuit hun huis onbeperkt uitzicht naar de paarden dus dan wordt dat zo opgemerkt hoor, daar ben ik echt helemaal niet bang voor. Die mensen zijn bijna altijd thuis, en als ze niet thuis zijn geven ze dit door zodat we daar rekening mee kunnen houden.

Wat betreft de vliegen. Ze hebben sinds een aantal dagen een dazenval hangen en dat scheelt ook behoorlijk! Nog een enkele daas te zien bij de paarden maar ze zijn al flink in aantal uitgeroeit }>

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 08:18

Het is inderdaad niet erg om niet elke dag naar je jaarling te gaan. Het zijn nog kleuters die moeten groeien en opgroeien met soortgenoten, daar hoeft niet elke dag de mens tussen te komen. En als ik er ben dan vindt ze het alleen maar leuk.

Paarden (en andere dieren) kennen geen tijd. Die denken echt niet: ow, mijn verzorger komt vandaag niet... die denken eerder: ow, wat leuk dat ze er weer is, krijg ik een wortel? Alleen de mens heeft 'tijd' verzonnen ;)

De stal waar ik sta met mijn jaarling is een zorgboerderij. En de mensen zijn daar de hele dag aanwezig. Ook kunnen er geen andere mensen komen want de weides zijn geheel afgesloten met een brede sloot en een stuk natuurgebied waar je niet mag lopen, dus geen last van kids met prikkeldraad! Ook zijn er 2 waakhonden die alarm slaan als er paarden in paniek zijn dus dat wordt allemaal in de gaten gehouden.

Royen komt ook iedere dag even in handen om verplaatst te worden naar stal (hier staat ze een uurtje in als haar vriendje gaat rijden want anders springt ze over het schrikdraad heen) :P

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:32

ik ehb een soort gel wat ik rond me paard ze ogen smeerde
daarna em handen wassen en klaar !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:12

Hier ook een jaarling, laatst ook wat last van een ontstoken oogje, waarschijnlijk vliegen. Ik doe nu om de twee dagen ofzo een beetje ABzalf in, ik ga ook niet elke dag. Er is verder elke dag toezicht, ze staat samen met nog andere paardjes. Ze heeft geen extreme last verder van vliegen, anders kan een vliegendeken nog altijd uitkomst bieden.