Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kirr__ schreef:Mijn paard flipt echt verschrikkelijk van vliegenspray of welke spuitbus dan ook. Enkel haar staart kan ik doen. Heb al alles geprobeerd. Nu is ze wel een paard dat zich verschrikkelijk kan aanstellen. Met het rijden is ze van niets bang, maar de waterslang was ook verschrikkelijk, ze deed gewoon alles om er van weg te raken. Nu gaat dit redelijk, enkel het begin is nog moeilijk. Maar ik heb al zo vaak geoefend met de vliegenspray, maar niets helpt... dus als iemand een goede manier heeft om het aan te leren ...

HippoLogic schreef:Kirr__ schreef:Mijn paard flipt echt verschrikkelijk van vliegenspray of welke spuitbus dan ook. Enkel haar staart kan ik doen. Heb al alles geprobeerd. Nu is ze wel een paard dat zich verschrikkelijk kan aanstellen. Met het rijden is ze van niets bang, maar de waterslang was ook verschrikkelijk, ze deed gewoon alles om er van weg te raken. Nu gaat dit redelijk, enkel het begin is nog moeilijk. Maar ik heb al zo vaak geoefend met de vliegenspray, maar niets helpt... dus als iemand een goede manier heeft om het aan te leren ...
clickertraining al geprobeerd? Ik weet niet waar je woont, maar ik wil je best komen helpen.
marjolijnk schreef:dan moet je jhaa eerst een clicker kopen enz.
En wat als ze dat eng vind?![]()
Ik denk dat die gel wel makkelijk is..
armyhorse schreef:wreckh schreef:Mijn haffie is ook erg bang voor vliegenspray. Ben al eeuwen rustig aan het oefenen, en heb van alles geprobeert. maar dit heeft niet gebaat. Nu zet ik haar stevig aan 2 halstertouwen vast en spuiten maar. Dit werkt tot nu toe eigenlijk het best. Ze heeft nu beter door dat het allemaal niet helpt wat ze doet en dat het sneller klaar is als ze stil staat.
En dan gaat je haf niet hangen ?

DPrince schreef:Ik zag hier verschillende tips voorbij komen als: vliegenspul op je hand doen en dan op het gezicht, dus nooit spuiten. Hiermee moet je ook mee oppassen, een paard bij ons op stal heeft hier brandwonden aan overgehouden, terwijl ze het alleen maar op ze gezicht gesmeerd heeft. Verder heb ik ook een paard wat niet heel erg gecharmeerd is van vliegenspray, dus ik lees nog even mee.