Meest geweldige vliegendeken met hals?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:52

Over de HH fly protection set ben ik niet zo tevreden, de stof zelf is wel mooi sterk. Maar mijn deken is aan allebei de schouders, net voor de loopflap op de naad gescheurd. En mijn pony is een makkelijke, doet niks speciaals en de deken zit niet te strak. Dat is wel een beetje jammer dus.
Maar hij kan nog wel even mee, toch wil ik de volgende keer voor een vaste hals gaan! En het liefst een met UV-wering.

Cerize

Re: Meest geweldige vliegendeken met hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:12

Iemand nog ervaring met de Dominick flysheet?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:45

De Bucas ademt ook goed hoor. Heb de paarden er nog niet bezweet onder uit zien komen.

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:29

ik heb een weather beeta vliegendeken met hals alleen het lijkt dat de dazen en muggen daar gewoon door heen prikken! (paard zit nog steeds onder de bulten) nu heb ik een deken van primiere erbij gekocht (zonder hals) en die lijkt toch beter! is een iets dikkere stof lijkt wel een dubbele laag..maar mijn paard zweet er niet onder (klein beetje bij de schouders door de antischuur voering) dus dat is een goeie deken en een voordeel ook niet zo duur :D misschien dat ze van primiere ook een vliegendeken met hals hebben?

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:08

randie schreef:
die van HH vind ik trouwens ook fijn :) die is wat stugger qua materiaal en is hierdoor minder warm.

Die heb ik ook bij 1 van de paarden erop.
De deken is mooi sterk, hij ligt er s'nachts ook op.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:26

Wat een gedoe zeg, dat gezoek naar een geschikte deken. Heb 2 seizoenen de vliegendekenset van QHP gehad. Super deken, maar het elastiek waar de sluitingen aan vast zitten, scheurt na een tijd door (heb ik met al mijn dekens van QHP). Ook kreeg de deken steeds meer scheurtjes etc, dus heb hem weggegooid. In nood even een goedkoop dekentje gekocht waar een nek aan bevestigd kon worden (die was nog wel in tact). Uiteindelijk toch op zoek naar een geschikte deken. Alleen valt me op dat de vliegendeken van de duurdere merken, Bucas enz, geen loopsplitten meer hebben, maar een ander soort uitsparing. Hoe werkt dit?

Op dit moment is mijn oog gevallen op een deken van Amigo. Dit is namelijk een die de manen en de staart spaart. Ervaringen?

Vraag me ook af wat het verschil is tussen deze dekens:

http://www.ruitersport.nl/p/15/340/-/12 ... g49%7C30=3

http://www.thehorsehousewebshop.nl/?men ... ID=6757383

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:44

beige/rode heeft een vaste hals en de grijs/blauwe een afneembare hals.
De laatste heb ik sinds een week of twee en ben zeer tevreden. Deken blijft heel goed liggen. Deken ligt nu dag en nacht op. Helaas is de binnenvoering ter bescherming van de schouder uitgescheurd, maar ik denk dat dat pech is. Ga donderdag even terug naar ruitersportzaak om te vragen wat ze er aan kunnen doen.

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:55

Heeft er iemand ervaring met de Fly Guard vliegendeken?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 15:56

Nou na één dag de Bucas deken om kon ik al plukken trekken uit Kaspars manen dus die vaste hals ga ik er afknippen. Hij heeft al niet denderend veel manen.. dus ik ga het niet verder uitproberen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:59

Afneembare hals heeft ook mijn voorkeur inderdaad, zit er toch wat speling tussen zeg maar.

Balen van de manen :(

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:02

Ik heb een rambo vliegendeken net over laten komen uit engeland, past perfect bij mijn fries die dus ook erg lange manen heeft dus ik heb het hals gedeelte eraf gehaald. Waar de manenkam zit zit trouwens extra zachte voering ook bij de schouders.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 16:05

Bij de Bucas zit er geen voering, er zat een flinke knoop onderaan z'n manenkam en daar kon ik dus ook zo haren weghalen. Gelukkig valt het nog erg mee:
Afbeelding
Vooral in vergelijking met vorig jaar dus ben alsnog wel tevreden. Bij de Rambo SIH zit er ook voering, alleen is daar door verstikking bij de dekenrand een stukje manen uitgevallen (nog geen vijf cm dus kan daar ook prima mee leven).
Achja.. dan maar vliegendeken zonder hals.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:40

Cerize schreef:
beige/rode heeft een vaste hals en de grijs/blauwe een afneembare hals.
De laatste heb ik sinds een week of twee en ben zeer tevreden. Deken blijft heel goed liggen. Deken ligt nu dag en nacht op. Helaas is de binnenvoering ter bescherming van de schouder uitgescheurd, maar ik denk dat dat pech is. Ga donderdag even terug naar ruitersportzaak om te vragen wat ze er aan kunnen doen.

Klinkt positief! De deken aan de voorkant is niet verstelbaar?

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:43

Nee is niet verstelbaar. Overigens is het halsstuk ook een stuk gevoerd, zodat de manen niet gaan klitten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:45

Ik heb QHP bij alle paarden... nu na 2 jaar laat bijv wel het klitteband los, maar verder is er nog niets stuk.

Ik zie hier ook mensen met afgeschuurde manen door de deken? Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt :n

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:49

Ik heb een vliegendeken van Rambo bij Divoza gekocht: Rambo Sweet itch hoody. Superfijne deken en blijft ook goed zitten doordat je de deken ook kunt bevestigen aan de oren. Je krijgt er trouwens ook een heel erg mooi vliegenmasker gratis bij, deze komt zeker niet op de ogen, bij sommige maskers drukt dat netje nog steeds op de ogen! ;) De deken kost alleen wel €189,- , maar dat is de deken zeker wel waard :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 12:09

@ nena123: als je weet waar je zoeken moet is ie echt wel goedkoper te vinden :) ik heb mijn deken vorig jaar voor 170 gekocht, en een week terug eentje via Bokt besteld voor 120 euro *\o/* maar ik heb 'm ook in de winkel gezien voor 150 euro en m'n zus heeft 'm gisteren bij Epplejeck voor 130 euro gekocht (btw-vrije dagen) waar ie normaal gesproken 160 euro is.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:27

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:59

amigo mio is super fijn en heeft in de hals een poleyster gedeelte tegen het schuren van de manen. Kost ook maar 59 euro

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:38

Romeo2007 schreef:
amigo mio is super fijn en heeft in de hals een poleyster gedeelte tegen het schuren van de manen. Kost ook maar 59 euro

Ik denk dat ik ook voor deze deken ga, heb jij geen last van schuren (manen of borst) doordat dit niet verstelbaar is? Is de hals ook mooi lang?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:41

Hier nog wat foto's van "onze" deken.
Zoals je ziet ruime staartflap en hele lange hals :D

Ondanks dat ze elkaar niet altijd even goed mogen en dus ook weleens ruzien is er aan de dekens nog niets tezien en zijn ze mooi heel en stevig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:47

opisop_shop schreef:
Hier nog wat foto's van "onze" deken.
Zoals je ziet ruime staartflap en hele lange hals :D

Ondanks dat ze elkaar niet altijd even goed mogen en dus ook weleens ruzien is er aan de dekens nog niets tezien en zijn ze mooi heel en stevig!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJJI48Q8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PI7KVMZ3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3E3DXDZN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EQ3FLHGK.jpg

Woow, die deken heeft idd een mooie lange hals. Misschien heb wel interesse, ben al zo lang op zoek! Welke maten raad je aan voor een forse New Forest pony van 1,48 is de hals aan de bovenkant ook gevoerd, of zie ik dat verkeerd?
Laatst bijgewerkt door Judje op 17-07-09 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's mogen niet worden gequoot, dus zijn de tags uit de quote verwijderd. Sowieso maak quoten topics onnodig lang en kan je ook gebruik maken van "@gebruikersnaam" om duidelijk te maken op wie je reageert.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:50

Lange hals is idd wel errug fijn. K heb vorig jaar 2 QHP dekens gekocht en dit jaar weer 1. Die van dit jaar hebben een veel langere en mooiere hals dan vorig jaar. Mijn paard van 1.75 had die van vorig jaar op, paardje van 1.60 die van dit jaar. Heb de halsen maar gewisseld. Zo passen de halsen veel beter, ook al is de ene deken 20cm langer dan de andere.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:51

Deze hals is inderdaad gevoerd, met een dunne nylon voering.
Puur tegen schuren/maanuitval.
Dit heeft hij ook op de staartflap en op de borst :)
Ik raad jou een 185 aan, dat heeft mijn haflinger van 1,50 en is hem qua lengte voor het mooie net iets te kort vind ik zelf.
En dan halsmaat M, valt ie mooi lang :D
Mocht je interesse hebben, graag per pb anders gaat het zo oftopic...

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:54

Ik heb ook meerdere vliegendekens gehad en sinds 2 weken heb ik deze: Afbeelding
Ik ben er goed over te spreken, de hals/borst/schoft is gevoerd met nylon tegen schuren en ook geen last van uitvallende/klittende manen.