Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

cruesli schreef:Mijn fries wordt ook super bruin in de zomer. Vorig jaar heb ik hem onder een uv werende vliegendeken gezet, maar even bruin als anders hoor, geen verschil!
Door die shampoo krijgt hij misschien een iets of wat zwarte gloed, maar helemaal zwart krijg je hem nu niet meer. Kwestie van wachten tot hij weer gaat verharen
Kiwi_ schreef:Dat bruin worden is genetisch bepaald, heeft te maken met de vosfactor van je paard. Daarom wordt de ene wel bruin, en de ander niet. Volgens mij is er niet veel aan te doen, ik heb geen ervaring met middeltjes zoals black as night, je zou het kunnen proberen.
_Lott schreef:maar is het bekend dat black as knight echt zodanig effect heeft?
.. 
Noraly_ schreef:_Lott schreef:maar is het bekend dat black as knight echt zodanig effect heeft?
Wij hebben black as Knight ook een tijdje gebruikt; black as knight zorgt er voor dat de paarden sneller verharen als het ware; er komen dus weer nieuwe zwarte haren terug; het is dus niet zo dat je paard opeens weer zwart word.
Sharani schreef:Dat het verkleuren van een zwarte vacht iets met vos of bruinfactor te maken heeft is niet waar. Het is wel zo dat de ene zwarte sneller verbleekt dan de andere, dat is i.d.d. iets genetisch maar heeft echt niets met vos of bruin te maken.
Mijn paardje is op kleur getest, homozygoot zwart (dus geen vosfactor) en geen bruinfactor en toch verbleekt ze erg.