Zonnebrand smeren.......?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Re: Zonnebrand smeren.......?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:25

ik gebruik ook zonnebrandcreme voor mijn haf haar neus..werkt goed..tot nu toe nog geen problemen mee..ook heeft ze een lapje voor haar neus sinds een paar dagen..eens kijken of dat ook wil werken :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:35

He raar, ik smeerde altijd in met factor 30, en waterproof en het merk is van het kruitvat zelf, echt nooit last van gehad, ook niet in de kootholten (4 witte benen en witte neus).

Het ligt soms aan het soort merk en of overdreven hoge factor, en het insmeren doe ik vooral aan het begin van de zomer, 1 weekje en dan heeft hij het niet meer nodig en ik smeer het altijd in savonds, dan is hij goed beschermd voor de volgende hele dag, nooit geen korsten of wat dan ook.

Ik kan goed tegen Nivea of van merk kruitvat maar van andere merken krijg ik uitslag, misschien is dat ook net zoiets bij paarden?

probeer het eens, neem gewoon van die goedkope van het merk van kruitvat, je hoeft niet eens erg dik op te smeren.

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:16

deed vroeger altijd Na 't zonnetje van Zwitsal op de neus van wit paardje. Is een tijd geleden maar hielp volgens mij wel.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:18

ik heb nog nooit gehoord dat er zulke dingen van kwamen! :n

zwitsal is misschien idd wel fijner, is ook voor gevoelige baby huidjes? :)

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:33

Ik heb nooit problemen gehad met het insmeren van de neus van mn pony. Misschien ligt het aan wat voor soort zonnebrand je smeert?
Dat is in mijn geval gewoon een voor mensenhuid, die ik zelf ook op kan smeren, en dan factor 30. :P

Mariss19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:24

heb het smeren 3 jaar geleden al opgegeven
mijn palomino pony heeft ook een roze neus die snel verbrand,maar ik bleef lopen met m'n zonnebrand
hij veegde het gewoon af in het gras
heb me ook laten vertellen dat de zuren in het gras iets te maken hebben met de korsten op de neuzen??

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:34

Mijn DA adviseerde mij vorig jaar niet te smeren en 1 a 2x te laten verbranden. Als je eenmaal smeert past de huid zich daarop aan met het gevolg dat je MOET blijven smeren. En hij heeft gelijk gehad, ik smeer niet, mijn paard is licht verbrand en kan prima in de zon staan de hele dag. En zijn hele neus is roze :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:43

Hier nog een met een verbrandde neus, en ik smeer dus wél.
Kap of lapje op verdraagt meneer niet, die sloopt hij eraf. Geen optie dus. Niks doen is ook geen optie. Grote probleem is dat er veel klaver in de wei groeit, wat een verhoogde fotosensitiviteit geeft. Hierdoor verbrandden de paarden sneller, maar blijven ze ook verbranden als je niks doet. Het is dus géén kwestie van gewenning.

Ik gebruik die van ambre solaire, en dan voor de gevoelige huid met iets extra's erin tegen de vrije radicalen. Laatst dacht ik dat het goed ging, paar dagen niet gedaan en voila, daar kwamen de plekken weer. Nu smeer ik weer elke dag trouw, en verdwijnen de plekken weer.

Mariss19 schreef:
hij veegde het gewoon af in het gras

Wrijf je het dan wel goed in? Ik wrijf net zolang tot het volledig ingetrokken is, dan valt er weinig meer af te vegen.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:10

Mijn pony heeft sinds het zonnige weer ook wat korsten op de neus, en ze kreeg ook wat wondjes. Dus heb toen ook maar gesmeerd met zonnebrandcreme (Etos) en sinds dien een super zacht, velloos niet verbrand neusje!! Dus hier werkt het gelukkig wel goed :) Doe wel maar een heel dun laagje, zodat het niet super vet is, maar wel overal goed ingetrokken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:26

Mijn merrie wordt 2x per dag ingesmeerd met Safersun van Leovet. Mooi licht roze neusje, maar idd, wel wat verbrand plekjes nog (hoop dat dat over gaat nu ik ook sochtends smeer ipv alleen savonds na het zonnen). Ik heb nog niet last van dat het erger wordt.

De twee paarden die niet worden ingesmeerd hebben inmiddels geen lichtroze maar oranje neuzen met korsten.

Ik heb dus het idee dat het smeren wel gewoon helpt. Al moet je wel de juiste hebben, vorig jaar had ik ook geen goede zonnebrand die hielp niets (maar werd het ookn iet onwijs erger mee)

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:53

ik smeer mijn verzorgpaardje ook altijd in met zwitsal factor 30 en ik heb nog nooit problemen ermee gehad. de zonnebrand blijft weg misschien dat sommige paardjes er over gevoelig voor zijn dat zou natuulijk kunnen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:34

hier ook twee met echt roze bekkies,
mijn merrie smeer ik niet in, verbrand ook niet, ik denk omdat ze wat meer haar op dr neus heeft ofzo,

mn hengst verbrand echt levend, ik heb het echt geprobeerd op advies om een zomer niet te smeren maar hij verbrandde zo erg dat de blaren erop stonden, ook bij zn roze oog verbrand hij, hij draagt nu een vliegenkap en ik smeer iedere ochtend met zwitsal factor 50, dit werkt perfect, hij is sindsdien nooit meer verbrand en het is waterproof, dus word niet afgeveegd.

danalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:27

Mijn paard heeft ook een witte neus en dus erg gevoelig, ook ik smeer de hoogste factor zonnebrandcreme op haar neus. Maar ze is laatst met die 30 graden toch verbrand.

Ik heb nu safer in sun van de paardendrogist besteld, was in de aanbieding, misschien dat er toch meer parfummiddelen zitten in die mensenbeschermingsfactors zeg maar. Nu heb ik toch maar een zonnebrandcreme besteld op basis van natuurlijke ingredienten. Hoop dat dat helpt.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:48

Wendel schreef:
Ik heb een creme speciaal voor paardeneuzen en voor de koten. Dit heet saver in the sun van Leovet. Paard had dus ook last van korsten op de neus na de smeren van zonnebrandcreme.
Nu is haar neus weer rustig en mooi van kleur. Ik smeer het goedje niet alle dagen. Daar is het te duur voor ( potje voor 13 euro) Ik smeer het om de 3 dagen ongeveer.

Ik smeer dit ook op ons cremello hengstveulen, eerst zonnebrand voor kids,maar idd dat deed meer kwaad dan goed, dit spul is perfect en verzacht ook,hij vind het tegenwoordig heerlijk om ingesmeerd te worden.En hij heeft het gewoon nodig anders hangen de vellen erbij van het verbranden.
Jammer dat het zo prijzig is,maar het werkt goed en kalmeert de huid.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:12

Zo duur is safer sun toch niet? Iig ik vind het zijn geld wel waard. Ik smeer iig 1x per dag, soms 2x gaat nog best een tijdje mee. Echte goede gewone zonnebrand is ook al snel duur volgens mij.

brammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:18

Ik heb laatst een paar van die tubes bij de Lidl gehaald, factor 50 en waterproof. Werkt perfect op de neus.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:30

Tancreda4 schreef:
Zo duur is safer sun toch niet? Iig ik vind het zijn geld wel waard. Ik smeer iig 1x per dag, soms 2x gaat nog best een tijdje mee. Echte goede gewone zonnebrand is ook al snel duur volgens mij.

Nee naar verhouding waarschijnlijk niet en idd zonnecreme is ook prijzig.Komt waarschijnlijk ook dat het lijkt dat er in zo'n fles meer zit dan in zo'n potje,... :D
Maakt ook niet uit,dit helpt gewoon goed en heb ik nodig voor Selu ;)

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:05

Ik smeer vaseline op haar neusje! :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:07

De kinderzonnebrandcreme werkte prima op de neus van mijn pony, helaas had mijn pony zo'n vreselijke hekel eraan dat ik niet meer smeer :n
Krijg veel voor elkaar, maar de zonnebrand vond hij een hel :=
Het werkt ook niet de hele dag en ben ook niet in staat om continu te smeren. Als hij gaat drinken gaat er alweer een laag vanaf en moet je bij voorkeur weer smeren.
Kapje over de neus begin ik niet aan: hij krijgt elk halster af :=

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:11

ik heb fotosen creme van brugman.
en moet zeggen dat het wel degelijk helpt!!

femkexmayax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:12

Nooit doen dan moet je paard maar in de schaduw gaan staan :D

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:19

femkexmayax schreef:
Nooit doen dan moet je paard maar in de schaduw gaan staan :D

wat een slimme opmerking zeg!!pfffff

Loiissj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:16

gebruik speciale paarden zonne créme . bij eht paardje dat ik rij komer der soms korsten op der neus als die juist verbrand is .

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:27

Ik gebruik zwitsal factor 50 en hij is nog niet verbrand (ik heb hem nog maar een weekje ;) ). Hij heeft echt een heel wit hoofd en nu nog licht roze neus, hoop dat dat zo blijft :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:30

Hoi,

Mijn paard heeft ook een witte/roze neus. Van de ene op de andere dag was de neus ineens helemaal verbrand. Ik heb daarna een hele tijd dagelijks zonnebrandcreme gebruikt, maar echt goed voor de neus is het niet en het was ook nog eens erg prijzig. Nu gebruik ik een neusnetje. Die maak je vast aan het neusgedeelte van het halster. Dit netje werk tegen vliegen maar houdt ook zonnestralen tegen. Ideaal! Je bent 1x iets van 17 euro kwijt, maar het werkt echt super en scheelt tijd en geld.

Succes!

Groetjes,
Lisette