welk vliegenspul werkt het beste??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:02

jenny19 schreef:
Wat heel goed werkt, stond een keer een proef in paard&sport, is die atex-daas spray... Hij stinkt heel erg maar blijft wel een aantal dagen zitten! Die vliegen, muggen, horzels etc. worden elke keer weer resistent voor die sprays, maar deze blijft wel goed werken!

klopt helemaal ik gebruik hem ook
wat je ook kan doen is eerst inspuiten en dan een vliegendeken met leeg stuk voor zadel eroverheen als je op buitenrit gaat dat werkt ook fantastisch!

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:13

Ik maak het altijd zelf, een mengsel van azijn, dettol en water.
Werkt prima.
Van alles doe je even veel in het mengsel, bijvoorbeeld: 1 liter azijn, 1 liter dettol en 1 liter water.
Want die vliegenspray's zijn altijd zo belachelijk duur.
en af en toe gebruik ik ook veerust, maar ik vind het mengsel veel beter werken!

Succes!!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:04

Ik vind de horzelspray van de Paardendrogist nog altijd het beste werken van alle middelen die ik heb geprobeerd.

Ynskee

Re: welk vliegenspul werkt het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:53

Ik gebruik altijd veerust. Dat is eigenlijk voor koeien (vee), maar werkt prima voor paarden hoor. En die gaat nog lang mee ook.

hanneloreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:51

ik gebruik zoals hier al vermeld staat. 1 deeltje water , 1 deeltje dettol en 1 deeltje azijn. Het helpt perfect. ik heb er helemaal geen last meer van. ook als je paard begint te zweten werkt he nog en het is dus heel goedkoop.

Marrit13

Re: welk vliegenspul werkt het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:23

Ik gebruik Sectolin, met Hertshoornolie. Werkt bij ons super, ik ruik het na 3 dagen nog. Maar ik zal er ook eerlijk bij vertellen dat wij niet heel veel (agressieve) vliegen/dazen hebben waar wij staan (Friesland, niet bij een bos).

Geeft overigens geen vlekken bij ons.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:55

liiisette schreef:
jenny19 schreef:
Wat heel goed werkt, stond een keer een proef in paard&sport, is die atex-daas spray... Hij stinkt heel erg maar blijft wel een aantal dagen zitten! Die vliegen, muggen, horzels etc. worden elke keer weer resistent voor die sprays, maar deze blijft wel goed werken!

klopt helemaal ik gebruik hem ook
wat je ook kan doen is eerst inspuiten en dan een vliegendeken met leeg stuk voor zadel eroverheen als je op buitenrit gaat dat werkt ook fantastisch!

Dat van een aantal dagen blijven zitten klopt niet, maar ik vind de Atex spray wel het beste werken :D Op buitenrit gebruik ik het altijd, en voordat mijn knollie de wei ingaat spuit ik haar ermee in, vliegendeken en vliegenmakser op en ze heeft nauwelijks last van vliegen :)

Daros

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:40

Ik heb laatst vliegenspray gekocht van Leovet, Power Phaser superfijn spul! Stinkt enorm :o, vlekt niet en blijft lang zitten.
Tot nu toe nog geen last gehad.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:43

BremseBremse uit Duitsland.
Duur maar werkt echt het beste, je hebt er maar heel weinig van nodig en het stinkt niet eens zo erg ;)