Wennen aan vliegjes of toch vliegenmasker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 01:10

Zou gewoon lekker met een masker om gaan rijden in het bos. Je geeft zelf al aan dat ze er tot nu toe alleen daar last van heeft en waarom zou je dan voor jullie beide niet gemakkelijker op maken. Dan blijft het bos voor jullie beide een ontspannen ritje.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:55

wie_ben_ik schreef:
xxappiexx schreef:
Ik weet niet of je paard er ontstoken ogen van krijgt ofzo?
Maar ik gebruik alleen een masker, mijn paard heeft snel ontstoken ogen en een simpel maskertje voorkomt dat.

Ik had gelezen, dat je paard dan een risico loopt op een ontstoken oog als er allemaal vliegen bij zijn/haar oog komen.
Dat is denk ik ook wel logish, want waar zitten die vliegen wel allemaal niet op?
nou voornamelijk op stront ... lijkt me niet echt fris.

Dat snap ik, maar er lopen genoeg paarden rond die niet zo snel ontstoken ogen hebben. Dan is een masker niet perse nodig.

horsii

Re: Wennen aan vliegjes of toch vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:04

Mijn haf had vorig jaar heel snel last van ontstoken ogen maar gooide haar masker elke keer af , nu staat ze in de zomer 24/7 buiten zonder masker en nog geen ontstoken ogen gehad .

xSurvival

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:47

Bij ons zijn ze ook zonder masker, ze gooien ze steeds af en daardoor gaan ze continu kapot. Soms wel is een ontstoken oog, maar meestal gaat het gewoon goed. :)

x_Imke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:19

Ik zou ook voor een masker kiezen! ;)