Verschilt de kleur vacht bij jullie ook zo per jaar? (bruin)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:52

die vn mij is somers lichter bruin met erg lichte opvallende appeltjes.. swinters is hij erg donkerbruin. dat is hij nu ook nog omdat de wintervacht er nog niet helemaal af is maar je kunt die appeltjes al zien:D 'somers vind ik hem ook veeel mooier. maar op het moment mag ie er ook wezen!

_Mellanie

Re: Verschilt de kleur vacht bij jullie ook zo per jaar? (bruin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:45

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:23

Mijn pony heeft echt elk seizoen (naja winter/zomer) en dat elk jaar een andere kleur. hij lijkt naarmate hij ouder wordt lichter te worden. Ik vind het ook al zo verbazingwekkend. En hij heeft ook een kolletje en snebje, maar dat is ook heel raar, want zijn kol leek steeds toe te nemen, maar neemt nu ook weer af in grote. zijn snebje is soms wel te zien en soms ook totaal niet, ook heel grappig.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:33

mijn merrie is zomers bijna geel en swinters tegen het zwarte aan.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:50

Mijn eerdere pony was een vliegenschimmel (wit met enorm veel bruine vlekjes). 's Winters was ze haast wit, en leek het alsof ze heel erg vies was door de vage bruine vlekjes, maar 's zomers zag ze er altijd heel gaaf uit. Dan kwamen de kleuren allemaal heel mooi uit, erg wit en erg veel bruine vlekjes, allemaal heel mooi getekend en donkerder dan in de winter.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:52

joanna is nu bruin maar zomers is ze gitzwart, celine weet ik nog niet , die is er pas , ze schijnt schimmelbont te zijn, lijkt me leuk 8-)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:59

Ik heb een Roan-merrie, en die wordt in de lente en zomer steeds witter!! Gemengd met lichtbruin, zowat een appaloosa wordt ze!!.. In de winter wordt ze steeds bruiner, op haar schouders tegen het zwarte aan!!
Vind ik wel leuk!! ;) Elke seizoen een ander kleur paard :D :#

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:10

'Mijn' ruin is stekelharig bruin. In de winter is hij heel donker en heeft hij nauwelijks witte haren en in de zomer wordt hij op bepaalde plekken zelfs tegen het voskleurige aan. En natuurlijk veel meer witte haren. Vroeger was hij donkerder dan nu maar het scheelt niet heel veel. Wel leuk om te zien hoe paardjes veranderen van kleur in de zomer en de winter. Een shetlandpony bij ons op stal is in de winter zwart en in de zomer wit, totaal andere pony lijkt het dan.

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:16

Mijn merrie is in de winter zwart en wordt nu steeds bruiner.

Kon mooi zien waar haar deken heeft gelegen alles wat er onderuit kwam is al eerder verkleurd.

Dus nog even en dan is ze weer helemaal van chocoladekleur voorzien.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:17

Wauw P_G die van jou verschilt wel heel veel :D

Mijn haflinger is in de winter donkerblond en in de zomer zit ze tegen lichtblond aan, maar je ziet wel heel veel verschil

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:59

Die van mij is swinters heel donkerbruin bijna tegen zwart aan, en zomers licht bruin

Faro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:20

Die van mijn zus is juist in de zomer bijna zwart, maar als ie zijn wintervacht krijgt dan wordt ie lichter......

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:44

Mijn vz-merrie veranderd ook van kleur. in de winter word ze steeds donkerder bruin, en in de zomer steeds lichter. vooral haar manen. die zijn in de zomer bijna blond, en in de winter net iets donkerder dan haar vacht.....

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:27

Een paard die ik soms bij rij voor een meisje verkleurd altijd ook heel erg. s'Winters is dat paard bijna zwart, en zomers heel licht. :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:34

lienepien610 schreef:
Mijn eerdere pony was een vliegenschimmel (wit met enorm veel bruine vlekjes). 's Winters was ze haast wit, en leek het alsof ze heel erg vies was door de vage bruine vlekjes, maar 's zomers zag ze er altijd heel gaaf uit. Dan kwamen de kleuren allemaal heel mooi uit, erg wit en erg veel bruine vlekjes, allemaal heel mooi getekend en donkerder dan in de winter.

Die vn mij krijgt ook altijd veel 'zomersproetjes'. Terwijl haar benen, manen en staart in de loop der jaren steeds lichter zijn geworden van donkergrijs naar steeds witter lijkt het wel of ze iedere zomer meer en duidelijkere sproetjes krijgt. Vind het zelf schitterend staan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:35

Noah zijn (donker)bruine vlekken worden in de zomer altijd lichter bruin, in de winter zijn ze bijna zwart (zie foto's in mijn profiel)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:55

die van mij krijgt allemaal witte haartjes door haar vacht, maar nu ze ouder wordt blijven ze ook steeds meer in de winter staan.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 00:38

ja mijn pony heeft het ook :)
en om de andere zomer wordt ze bruiner
en elke winter is ze veel lichter van kleur

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 01:17

Ik zei toevallig vorige week nog dat mijn merrie veel donkerder leek dan vorig jaar en of dat kon. Maar blijkbaar hebben meer bruine paarden dat. Mijn merrie is normaal vrij lichtbruin en dit jaar is ze donkerbruin met appeltjes....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:21

Mijn pony wordt in de winter bijna zwart, zo donker is de wintervacht. Haar zomervacht is goudkleurig. :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:29

Mijn zwarte wordt juist alsmaar bruiner in de zomer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:29

Heeft die van mij ook !
Nu in't voorjaar is lijkt ie wat donkerder bruin en in de zomer lijkt ie weer lichtbruiner + heeft ie een koperglans/paarsachtige glans.