Neus insmeren tegen verbranden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:13

http://www.garnierzorgvoorjezelf.nl/_nl ... R_PRODUCTS^PRD_SUNCARE^AMBRE_SOLAIRE^AMBRE_SOLAIRE_DISCOVER^AMBRE_KIDS^AMBRE_KIDS_RTN3&prdcode=P30029

Ik gebruik deze bij mijn merrie, werkt erg goed.

edit: zie dat de link niet goed werkt dus bij deze......het betreft Garnier Ambre Solaire kids factor 50+, zand en water bestendig.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:40

ik smeer het neusje van mijn haflinger ook in, want ze heeft hem al wel eens flink verbrand!

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:51

Ja, gewoon een goede zonnebrandcreme, en als de neus al toegetakeld is een goeie kwak flammazine erop ^^

Maris1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:45

Hoe doen jullie dat dan als de pony voor een paar dagen of langer de wei in gaat. Onze pony gaat zowie zo zaterdagmiddag de wei in met een grote groep pony's en paarden en komt er dan maandag aan het einde van de ochtend weer uit. Ze heeft een roze neusje en heb nog geen ervaring met verbranden, maar ben er wel bang voor.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:47

Ik moet ook ff een zonnebrandcreme halen morge, nog nooit een paard met zo'n grote bles gehad.. :')
Maar zie nu al dat dr neus een stuk rozer begint te worden.. :=

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:14

Let wel op als je zonnecrème gebruikt als je wedstrijden rijdt. Van sommige bestanddelen kan je paard/pony
positief testen bij dopingcontrole!
Als je zinkoxide pasta gebruikt kan dit niet gebeuren.

Mi_Amore

Re: Neus insmeren tegen verbranden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:16

Ik gebruik bij mijn haflinger inderdaad zonnebrandcrème, maar eentje die niet te straf ruikt, die van mij heeft een hekel aan zonnebrandcrème die ruikt.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:18

bij ons hebben de roze neuze paarden daar ook last van!
wij hebben gewoon een stukje bijv spijkerstof om de neusriem van het halster genaaid zodat dat over de neus van het paard valt en het dus niet verbrand :)* is wel handig, want als je zonnebrand op de neus doe en ze gaan met de neus door t natte gras ist dr weer af

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:04

Een pony met een lichte( roze ) neus kan je beter altijd insmeren!
Mijn verzorgpony heeft ook nog boven de ogen lichte plekjes, dus daar smeren we ook met zonnebrand :P

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:21

Maris1 schreef:
Hoe doen jullie dat dan als de pony voor een paar dagen of langer de wei in gaat. Onze pony gaat zowie zo zaterdagmiddag de wei in met een grote groep pony's en paarden en komt er dan maandag aan het einde van de ochtend weer uit. Ze heeft een roze neusje en heb nog geen ervaring met verbranden, maar ben er wel bang voor.

ja, de zonnebrand moet je wel elke dag smeren, als je een dag overslaat kan de neus alsnog verbranden.
al je een paar dagen niet naar je pony gaat dan is dat lapje over de neusriem van het halster miss een beter idee.

malobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:31

Zou het wel doen, heb wel eens paardje gezien met verbrande neus niet fijn voor het paard!

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:38

Mijn paard z'n neus heb ik ook wel ingesmeerd met uierzalf. Werkte ook prima. Nu maakt ie zelf z'n neus vies met zand en stof in de wei. Heeft ie ook nergens last meer van. Heb het ook wel met zonnebrandcreme gedaan. Werkt ook goed.

Maris1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:03

Als je zo'n lapje over de neus gebruikt, dan moet je het halster omlaten. En dat vind ik weer geen fijn idee. Ze staat ook 's nachts op wei. We gaan het maar even goed in de gaten houden en anders inderdaad in ieder geval iedere dag heen om het neusje in te smeren.