Mijn paard is nog een heel klein beetje aan het verharen en staat nu 2 weken onder een regendeken, vanaf volgende week word het weer warmer, dus blijft hij af.
Anoniem
Geplaatst: 27-03-09 19:09
Mijn pony heeft nu een 200 grams op (Gewone staldeken, geen regendeken), en daaronder nog een dunne fleece, die was van na het rijden, om het zweet op te nemen. En het regent ook nog wel veel, dus zou nog even wachten. In april wordt het al beter, dan ga ik ook over 2 weken ongeveer de fleece eronderuit halen en een regendeken met fleecevoering opdoen. Pas als het echt warm is krijgt ze de vliegendeken er weer op.
Walsertje
Geplaatst: 29-03-09 09:27
Ik zou zoiezo wachten tot half mei (tot na ijsheiligen)
Mijn haf is in september geschoren en heeft voor het grootste deel al een lekker glad velletje , ze staat in een buitenstal met nu een ongevoerd regendekentje.
Die van mij staat nu onder een 200 grams deken. Volgende week wordt het overdag zo'n 15 graden. Dan gaat overdag de deken af. Maar 's nachts weer op omdat het dan toch weer erg koud is. En bij zo'n 10 graden krijgt ze alleen een regen deken op.
123468086
Geplaatst: 29-03-09 19:18
Mijn pony word geschoren en komt dan met een regendeken op te staan. Dit tot de temperaturen wat stijgen
Heb mijne al een week of 2 onder een ongevoerde regendeken staan. Zodra het droger wordt en ze naar buiten gaan dan kan die ook af.
xTralala
Geplaatst: 01-04-09 14:51
Hmm.. ik vraag het me ook af. Mijn paard staat ook nog onder een hele dikke deken, ik denk dat ik nog even wacht tot half / eind april en dan ga afbouwen. Ze is er nu ook niet extreem warm onder ofso.
Ik ben al aan het afbouwen, sinds 4 weken is de 300 gram deken er af, nu alleen een gevoerde regendeken ( fleece) van 100 gram.. Overdag heeft ze hem af, en s nachts nog op met dit lekkere weer
Ik ga morgen of vrijdag bij die mooie temperaturen de deken ook helemaal afgooien! Ik heb een paar weken geleden al afgebouwd van 300grams naar 150 grams.
ik heb twee weken geleden afgebouwd van 300 naar 150 gr. en ga vanaf morgen de deken eraf halen, de nachttemperatuur gaat voorlopig niet veel meer onder de 5 graden volgens mij.
Ik denk dat mn meisje erg blij is als dat ding er af is !!!
Ik ben vandaag van 200 grams naar fleecevoering gegaan. Vroeg me al af of dat kon maar zo te lezen kan het prima.
Tinkerlady
Geplaatst: 01-04-09 20:17
Het wordt morgen 14 tot 20 graden...dan gaan de dekens toch echt af. Ik wisselde vorige week al van winterdeken, naar dun wol met ongevoerd dek, deze week alleen 's nachts ongevoerde deken omdat het nog vriest soms. En morgen overdag gaan de dekens echt af. Tegen de avond weer op en 's nachts idem tot het snachts ook weer ruim boven de 5 graden is....dan gaan ze helemaal af, naar de stomerij en de kast in tot het najaar!
Een winterdek met 20 graden op...pfffff moet er niet aan denken.
Die van mij heeft staat al twee weekjes met een regendeken, de winterdeken is overdag te warm. Voor snachts is een dekentje nog wel nodig
Udo2001
Geplaatst: 02-04-09 07:42
Sinds deze week een 0-grams dekentje, die overdag afgaat en s'nachts op. Mijn paardje zit al heel mooi in zijn vacht, en nu de klok is verzet en het langer licht is laat ik het zo tot het s'nachts warm genoeg is om hem ook af te laten.
De mijne heeft sinds maandag geen deken meer op.Hij stond al een paar weken onder een 0 grams deken.
BKS
Geplaatst: 02-04-09 07:46
Ik heb twee dagen geleden de winterdeken eraf gehaald. Merrie was in november geschoren maar begon alweer te verharen. Ze staat nu gewoon met niks en vindt het heerlijk dat ze eraf is. Ik doe elk jaar gewoon in een keer zonder tussenoplossingen de deken eraf en ze hebben het nog nooit koud of zo gehad......
Bij ons op stal staan de paarden geloof ik al een maand zonder deken...
Sjoyceje
Geplaatst: 02-04-09 13:04
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen. Ze staat nu onder een ongevoerde regendeken. Ik zet de paarden zelf niet buiten (wordt gedaan) dus ik kan overdag de deken niet af doe helaas. Maar eigenlijk vind ik het nu veel te warm voor een deken. Ik weet alleen niet of het 's nachts warm genoeg is om de deken helemaal af te laten ('s nachts staat ze op stal).