Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Breghje schreef:Haar dat zorgt voor wondjes?? Zou je dat aan me uit willen leggen want dat is echt het eerste dat ik hierover hoor? Wel modder en zand in de haren dat voor wondjes kan zorgen, ook singels enzo maar nog nooit over de haren zelf.
En jawel, elk haar van paarden heeft een functie. Stugge lange haren, kortere zachteren haren in de vacht, tastharen, oorharen, alles heeft zijn eigen functie om ervoor te zorgen dat het paard oa droog en warm blijft.

Jibbel schreef:Breghje schreef:Haar dat zorgt voor wondjes?? Zou je dat aan me uit willen leggen want dat is echt het eerste dat ik hierover hoor? Wel modder en zand in de haren dat voor wondjes kan zorgen, ook singels enzo maar nog nooit over de haren zelf.
En jawel, elk haar van paarden heeft een functie. Stugge lange haren, kortere zachteren haren in de vacht, tastharen, oorharen, alles heeft zijn eigen functie om ervoor te zorgen dat het paard oa droog en warm blijft.
Dat haar is zo lang (echt extreem lang, zo'n 5/6 cm), dat het ahw propperig onder de singel gaat zitten en daardoor ontstaan de plekjes..