Vergelijken van eczeemdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikita95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:36

TIP voor iedereen met een Rambo Sweet Itch Hoody:
eerst de deken en dan het halster en de deken blijft perfect op z'n plek.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:25

1. Welk merk?
Ik heb 2 Boett-dekens.
1 donkerbruine oud model van nu ongeveer 5 jaar oud, maat 6
1 witte nieuwer model (zonder lange sliert tussen de voorbenen) maat 5, nu al bijna 4 jaar oud.

2. Wat kostte die?
Ik denk dat ik elk rond de 205 euro betaald

3. Ben je er tevreden over?
Ja. Vooral de witte is een erg goed deken. Handiger model omdat je hem kan gebruiken zonder buikflap, wat wel handig is vroeg of laat in het seizoen. Onder de witte blijft ze ook koeler dan onder de bruine.
Lange levensduur. Alhoewel dat ze nu beiden echt op zijn. Ze zijn al ontelbare keren hersteld.
Ze blijven goed zitten alhoewel de bruine iets te groot is en wat makkelijker naar achteren schuift.

irmalouise

Re: Vergelijken van eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:34

1. Welk merk.
Meulenkamp.

2 Wat kost deze?
185 euro met kap.

3 Ben je tevreden?
Ja heel erg tevreden, ze hebben het pak verbeterd door 3 gespen aan de buikflap te maken, vind ik zeer goed, blijft het nog beter op zijn plek.
Dit is het derde pak dat ik van hun heb, eerste was een 2 de handsje. Ik doe zo'n 2 a 3 jaar met het pak, want ik heb een slopperd er onder staan. Heb bij de vorige wat aanpassingen gemaakt zodat hij de kap niet meer af kan krijgen, hiervoor heb ik een elastieke band gemaakt met klitteband die ik dan zoals een band tegen luchtzuigen omdoe.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:01

1. Welk merk? Pagony Eczema
2. Wat kostte die? €70
3. Ben je er tevreden over? Ja, bij de 1 wel, bij de ander niet, snel kapot.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:01

nikita95 schreef:
TIP voor iedereen met een Rambo Sweet Itch Hoody:
eerst de deken en dan het halster en de deken blijft perfect op z'n plek.

Hier niet hoor.. :o

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:53

Bij mijn paard zijn de oren er ook altijd uit. Halster of geen halster.

1. Welk merk?
Rambo Sweet Itch Hoody
2. Wat kostte die? 160
Ja, maar na 2,5 seizoen is ie wel aan vervanging toe. Blijft verder perfect liggen.
Manen breken slechts minimaal af, gebeurt altijd wel een beetje met een halsstuk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 03:04

Welk merk?
pagony

Prijs: 70

Tevreden?
Ja absoluut! mijn pony is een notoire dekensloper en deze heeft na een heel seizoen slechts 1 scheurtje. Blijft goed zitten, nadeel: valt klein. ik heb nu voor een welsh van 145 hoog, een deken van maat 195! dus dat hang bij de buik :=

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:31

1. Bucas Buzz-off
2. 119 euro
3. zeer tevreden, lag mooi op het paard, schuurde niet, was koel (ook met 30 graden buiten), dazen en knutten kwamen er niet
doorheen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:41

1. Welk merk?
2. Wat kostte die?

1. Bucas Buzz-off
2. +/- 120,=
3. Ja, zeer tevreden, vind alleen de buikflap maf hangen.
Maar deken blijft perfect liggen.
Heb er 2 bijgekocht voor de pony's

Afbeelding
Afbeelding

1. Weather-beeta
2. +/- 120,=
3. Ja tevreden, vond alleen dat de deken schreef ging liggen op beide pony's.
En de hals is veeeeeeeels te kort. :oo
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M46WBQIS.jpg

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:23

1. Amigo Mio
2. 59 euro
3. past ook op paarden met brede hals. Mooie stof, hals lang en ruim genoeg om fatsoenlijk te kunnen grazen, deken hangt voor vrij
lang, geen buikflap.
NADEEL: ik betwijfel of de deken blijft liggen als het paard gaat rollen etc. Gleed nl al direct scheef bij bewegen. Daarom weer retour gezonden en een Bucas Buzz Off laten komen voor de warme dagen. ;)

Carlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:52

1) Pagony Eczema
2) €80,-
3) Gemiddeld, ik vind 't jammer dat-ie zo klein uitvalt, ik heb een pony van 1.28 & de kleinste maat (bij divoza) was 155, heb die genomen maar hij blijkt vrij strak te zitten. Vind de halskap ook kort, waardoor je een scheiding in de manen krijgt. Het elastiek aan de halskap vind ik ook vrij strak zitten, heb 'm dan ook een poosje om wat plastic gedaan zodat het niet te strak zit. De stof houdt 't wel goed.
Gezien de prijs vind ik 't een goede deken, maar de volgende keer ga ik denk ik voor de Rambo ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:02

carlijntjee, het klopt dat de deken te klein valt, mijn pony is 125cm, maar had eerst maar 155,lauw gewassen, maar toen te klein geworden, nu maar 165 genomen, zit veel beter.

Tinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:25

1. Welk merk?
Eentje van Imperial Riding
2. Wat kostte die?
100 euro
Jaa! Alleen is best snel kapot, maar mijn pony is dan ook absoluut niet zuinig op zijn dekens.. xD

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:00

Merk: Bucas

prijs: iets van 120 euro of zo geloof ik

Tevreden?: Niet echt. Hals is te kort. buikflap kan niet dicht want dan snijdt het helemaal.
Deken is ook te krap op zijn schouders en trekt dus.

Merk: Vantaggio

prijs: in de uitverkoop bij Ooteman. Iets van 40 euro of zo

Tevreden? Niet echt. Als de deken lang genoeg is op de hals is de rest weer te groot.
deken gaat niet snel kapot maar pasvorm is gewoon knudde.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:27

1. Rambo Sweet Itch Hoody
2. 100 euro (uit Engeland laten komen)
3. Ben tevreden, maar vind het een nadeel dat de oortjes niet goed blijven zitten (ben nog op zoek naar een oplossing... dus tips zijn welkom)
Afbeelding

1. Bucas Buzz Off Full Neck
2. Rond de 100 euro
3. Ben tevreden. Nadeel is dat de manen niet beschermt zijn tegen afbreken.
Afbeelding

1. Pagony Eczema
2. 70 euro
3. Ben redelijk tevreden. Vind de stof niet sterk genoeg en daarbij vind ik de kleur niet positief. Ander nadeel is dat mijn pony plekken aan haar achterbenen kreeg door de gespen.
Afbeelding

1. Ivanhoe halsdeken
2. 90 euro
3. Ben niet tevreden. Pony had in 3 weken tijd 2 dekens kapot. Stof is dik en weinig luchtdoorlatend.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Stal_Fiore op 13-04-09 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:33

Wow AngelsDitch jij hebt er behoorlijk wat!
Ik zag hier net de foto staan van Kaatje van die WeatherBeta, jeetje die hals! Zo'n deken retourneer je toch zou ik zeggen, zo heeft die geen nut?!

Wat ik me afvraag; is de deken van Ooteman vergelijkbaar met de Pagony; wie heeft ze beide *gehad) en kan de verschillen benoemen; welke is beter en waarom?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:36

De halsdeken heb ik inmiddels niet meer hoor... die heeft ze gesloopt... en de pagony heb ik eigenlijk nooit op liggen.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:40

Even offtopic, ik heb ook een Pagony deken (zoals op de foto hierboven) aan het einde de hals zitten een paar klipjes en bandjes, wat moet je daarmee doen? Aan het halster vastmaken hoorde ik, heeft iemand daar een duidelijke foto van want dat lijkt mij erg lastig te bevestigen :+

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:43

Bedoel je de klipjes en bandjes rond de borst? Ter hoogte van de schoft ongeveer? Die zijn om de deken goed sluiten rond de hals te krijgen. Aan de bovenkant van de hals (bij de oren) zitten volgens mij geen klipjes en bandjes. Ja 1 om de deken daar aan te snoeren.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:49

Ja ik bedoel bij de oren laat maar zeggen. Aan de onderkant zit daar namelijk een klipje volgens mij en inderdaad een bandje.

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:05

Merk: pagony Excema
Prijs: 69,95 euro
Tevreden: JA!!!!!
Ik gebruik al jaren deze deken bij m'n excemer..... Plus de pagony hoofdkap.
En hij blijft geweldig!!!!
Hij ligt haar goed (wel 1 maat groter dan normaal) en blijft ook goed liggen. Hij is na een regenbui snel droog en bij zonneschijn staat ze er niet onder te zweten....
Heeft ze dan toch een ieniemienie gaatje is de deken makkelijk te naaien door de dunne stof!
De truuk bij mijn knollie is om de deken vroeg in het voorjaar al op te doen, ver voordat ze begint te schuren en dan is er niets aan de hand!
Maar als je te laat bent en je pony schuurt al....
Dan is deze deken helaas snel naar de mallemoeren, maar ja welke deken blijft dan wel heel?

Afbeelding

Afbeelding

Om even te reageren op een berichtje hierboven:
Aan de bovenkant van de hals zit een bandje met een soort sluitinkje, daarmee kun je de deken aansnoeren. Deze deed ik als ik de kap niet op had, onder het halster door en dan weer vast aan de deken.... Werkte heel goed en schuurde niet of zo....

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:12

Vind hem bij jouw paardje wel aardig strak zitten, ik had een maatje groter genomen als ik jou was.

Ik had bij mijn pony voor de pagony ook 2 maten groter nodig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:24

Zo doe ik het ook inderdaad, het halster door dat riempje waarmee je hem aan kunt snoeren. Heb nu toch een pagony weer voor onze nieuwste aanwinst omdat ik eerst wilde kijken hoe hij in de groep zou vallen.
Wat ik me afvraag; hoe bevestigen jullie die hoofdkap van pagony?
Heb die van mij nu een pagony om met een gewoon vliegenmasker maar dan ligt er toch nog net een stukje hals bloot (paar cm) dus wilde een kap ophalen.
Zie zijn huidige creatie (met de pagony dus):

Afbeelding

Afbeelding

hij is hem net te lang, was bang dat een maat kleiner te krap zou zijn gezien mijn vorige ervaring met deze deken en aangezien dit echt een joekel van een paard is. Heb de buikflap-riemen en de bilkoorden ingenomen en nu zit hij eigenlijk wel goed :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:58

opisop_shop schreef:
Wow AngelsDitch jij hebt er behoorlijk wat!
Ik zag hier net de foto staan van Kaatje van die WeatherBeta, jeetje die hals! Zo'n deken retourneer je toch zou ik zeggen, zo heeft die geen nut?!

Ja, inderdaad, maar het lichaam is voor beiden beschermd, vandaar dat ik ze om heb.
Heb nu een rambo sweet itch hoody besteld.
Ik gebruik bij mijn paard altijd een vliegenkap van bucas, dus nek blijft goed zitten. :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:42

ik zie dat er nog al wat grote verschillen zijn. ik heb nu pagony van 70 euro, maar mijn houdini paardje kruipt er bijna uit, lukt dat niet dan sloopt ze hem. ik ben zeker niet tevreden over de deken. ik wil mijn paard absoluut niet met halster in het land hebben dus zakte de hals vaak af.
eenmaal een beetje stuk is finaal naar de fillistijnen.
ik zocht dus een nieuwe en daar heeft dit topic me ook goed mee geholpen.

ik denk dat ik ga voor de.... rambo!!!