Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin schreef:Je moet niks. Net zoals je niet gestraft wordt als je 'nu nog' scheert.
Het enduranceseizoen begint in maart en er zijn in de endurance een hoop paarden die nu nog geschoren worden omdat ze volop in training zijn en last hebben van hun vacht (lees: hun warmte niet kwijt kunnen). Zoals Lielle al schrijft wordt het bij SGW-paarden ook gedaan.
Mijn paard wordt iig deze maand ook nog 'geholpen'. Er zit een flink pak haar op zijn hals en zonder kan hij echt beter zijn warmte kwijt, zowel tijdens de training als tijdens zijn eerste wedstrijden van dit seizoen.
LiSSy schreef:die van mij gaat aankomend weekend ook nog een keer kaal, is geschoren in november, maar zit al een tijd weer heel dik in de vacht ondanks voldoende dekens.
ik heb met laat scheren nog nooit gemerkt dat de zomervacht niet mooi zou worden
Ndewilde schreef:me vriendin heeft scheercusrussen gedaan en die zegt dat het tot half februari kan dus ik denk vandaag nog wel!
mariskafally: mischien heeft hij last van schurft of dergelijke?? heb je miss een fototje?
Ndewilde schreef:mischien het schuren van de deken? is hij hiervoor eerder geschoren?