Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
keeyzie schreef:ja idd maar dat kapotlopen is dus echt geen optie met die fries dat vind ik gewoon zielig hij heeft heel zwaar behang en dan komt dus alles vol te hangen. Ik heb nu het achterste deel afgezet waar het nog droog is. Hopenlijk haalt dat iets uit en anders dan maar de hele wei en dan straks het modderigste deel afzetten en inzaaien.. scheelt het ook dat een wei steviger word als er meerdere jaren paarden op staan. de onze betreden deze weide nu voor het eerst. er heeft 5 jaar niets opgestaan
Voorbeeld: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OXNUWHXH.jpg ), waar ze de nacht doorbrachten. Mijn 2 pony's stonden samen op 1 stal van 4x8 ongeveer, prima dus. Vanaf daar hadden we een gang afgezet naar het achterste stuk land (het minst in het zicht liggend van voorbijgangers ivm het 'zieligheidsgehalte'), daar stonden ze dan gemiddeld van 10 tot 5 overdag.
) dus ook dat speelt mee. Misschien maak ik echter ook de 'stallen' wel groter zodat het een kleine paddock wordt en laat ik ze alleen met mooi weer eruit op het land.
Peachy schreef:Bedenk wel hoe kleiner je de wei maakt hoe sneller ze het kapot lopen!
De mijne staan nu ook in een blubberige wei. Van het voorjaar als het gras weer begint te groeien ga ik stukken afzetten zodat dat weer kan groeien. Nu heeft het nog geen zin.

) heb ik er al over gegooid in het najaar! Maar als je nu al gaat inzaaien.. Waar mag je paard dan nu tijdelijk op? Toch nog niet op de goede zomerwei? Ik denk niet dat men paardje het fijn gaat vinden 6-8 weken (groeitijd gras) op zijn modderstukje te staan! Zaaien jullie gewoon zo in (op een half omgeploegde weide) of laten jullie het eerst wat gelijkslepen ofzo?