Wie ervaring met Rambo Sweetitch Hoody

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:48

Heb voor mijn mafje ook deze deken. Is een prima deken: beresterk, goede pasvorm, krimpt niet in de was, halsstuk gaat wel steeds van de oren af maar dat sla ik gewoon een eindje terug tot net achter de oren en dan blijft het goed zitten.
Doordat het middengedeelte van de deken al min of meer als buikflap fungeert als je de singels voldoende strak doet, is er voor mijn mafje geen extra/losse buikflap nodig.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:49

Sodeletuut schreef:
Het enige 'probleem' is dat de oorflap telkens van haar oren af gaat. Maar met een halster is dat niet meer zo.
Ik houd er zelf niet zo van om halsters om te houden in de wei, maar ik wil van het zomer zo'n veiligheidshalster kopen,
die gewoon kapotschiet als ze vast komen te zitten :j Dan is dat ook opgelost.

Bij mij zit ie ook telkens achter z'n oren maar het halsstuk verschuift geen millimeter. Vandaar dat ik hem bij het omdoen gewoon al meteen achter z'n oren doe, hij vindt het toch alleen maar irritant!

En het beste voordeel: hij verschuift in z'n geheel ook gewoon niet!

Tess

Re: Wie ervaring met Rambo Sweetitch Hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:01

Dringende vraag: valt de maat goed, m a w als ik de lengte van middenvoor borst tot midden staart meet moet ik dan precies die maat uit de tabel hebben of er nog iets aftrekken. Ik las ergens dat je voor een buitendeken 10 cm er af moest trekken??
Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik heb al mijn hoop op deze deken gevestigd maar moet hem bestellen en wil niet tig keer moeten gaan ruilen....

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:12

Ik denk dat ik deze ook maar aanschaf. Heb afgelopen zomer 3 pagony exceemdekens moeten kopen, omdat mijn paard ze niet heel hield. Bovendien werkte het masker niet voor hem, snapte ook niet goed hoe die werkte. Had beter in 1 x deze kunnen kopen dus. Nou ja, nu weet ik het.
Ben ook wel benieuwd naar hoe de maat valt. Mijn paardje is 160 en vrij smal. Zit eigenlijk nog iedere keer op een krappe 185, maar is denk ik nu beter 195 kopen?

En als je nou het halster over de oorflap doet, blijft ie dan niet beter zitten?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:40

Wreckh: nee, bij mij niet, want dan heeft hij om de haverklap het halster af/scheef :+. Ik vond het niet storend :n, heb hem regelmatig gewoon naar achteren geklapt. Qua maat, mijn ruin heeft de 190, mooi tussenmaatje ;).

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:12

Ow, is die maat er ook...dat wist ik niet. (blond he)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:15

als je hem waterdicht wilt maken kun je er dit in bevestigen ;)

Afbeelding

google op: horseware waterproof fly rug liner, zijn in NL ook te bestellen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:23

De maat valt naar mijn gevoel zoals verwacht, dus goed. Je kunt voor de zekerheid 1 maatje groter nemen.

Mafje vindt dat ding om d'r oren maar niets dus ook als ik de hals netjes tot over d'r oren doe schuift ze 'm zelf via het randje van de voerbak of zo weer naar achter, vandaar dat ik dat stukje standaard terugsla. Ik heb voor de zomer dan ook nog een rambo vliegennetje op d'r bolletje en dan blijft eigenlijk alleen het stukje waar het "derde oor" zit kaal. Dat is geen probleem.

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:26

Hallo Rambo fans ^^,

ik had eigenlijk dezelfde vraag bij Tess, hoe hebben jullie die maatopname gedaan?

Ik las op deze site (http://www.paardenwinkel.be/info/horseware/welke_maat_) dat je 10 cm zou moeten aftrekken van de opgemeten maat voor een buitendeken. Geldt dat hier dan ook, hebben jullie dat gedaan?

En als je die maat dan neemt zoals op de foto op die site staat, meet je dan echt puur de lengte, of buig je als het ware naar het middelpunt van de borst en achterwerk af? (ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel :x )

En dan nog een vraag, heeft iemand deze deken ook al eens geprobeerd?
http://www.paardenwinkel.be/producten/p ... _protector

Behalve de oorflappen vroeg ik me af of er grote verschillen zijn.
Hoewel dit een wat ouder topic is hoop ik dat iemand mij kan helpen..

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:08

Oke, ik heb hem op bij Trol! Hij bevalt super, wel heel vies maargoed :=

Trol is 91 cm, en er ligt een 85 (onderlengte) over (geloof ik, zal morgen nog even checken).
1 van de fjorden heeft hem al in de nek gehad, een paar keer en dan omhoog trekken, hoeven bovenop de kont (was nieuw zo'n witte deken) en er zit geen kras op (behalve modder).
Echt een superdeken :j

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:34

Blijven ze lang nat, die Rambo's?
En hoe zit het met schuurplekken op bijvoorbeeld de schouders?
En als die oortjes loskomen blijft het halsstuk dan nog wel gewoon hoog genoeg hangen?
En bestaat er een hoofdkap die ik kan combineren met deze deken.
Of zou ik mijn Boett-hoofdkap hiermee kunnen combineren? (met enkele kleine aanpassingen?)

Ik ben eigenlijk een Boett fan. Maar ik moet dit jaar eens een nieuw deken kopen en zit nu toch te twijfelen.
De prijs van een Boett is niet bepaald lekker + dat ik denk dat een Rambo net wat steviger is.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:51

Luckystory schreef:
En als die oortjes loskomen blijft het halsstuk dan nog wel gewoon hoog genoeg hangen?
Of zou ik mijn Boett-hoofdkap hiermee kunnen combineren? (met enkele kleine aanpassingen?)

Ik ben eigenlijk een Boett fan. Maar ik moet dit jaar eens een nieuw deken kopen en zit nu toch te twijfelen.
De prijs van een Boett is niet bepaald lekker + dat ik denk dat een Rambo net wat steviger is.

ik vind dat ze helaas vrij lang nat blijven (daarom dat ik nog een tweede vliegendekentje heb), maar tegelijk voelt Sita er nooit echt klam en broeierig onder...
Er zit satijn op het hals- en schouderstuk. nog nooit kale plekken op de schouders ed gehad.
ja de hals blijft prima omhoog, maar de oren floepen er inderdaad wel uit...
ja ik heb zo'n hoofdkap bij mn deken gekregen, maar die is vrij groot in verhouding tot het deken...
denk dat dat ook wel moet lukken

Rambo is inderdaad enorm stevig! vind het jammer dat de mijne net wat krap is geworden voor Sita (maar ze gaat hem wel nog afdragen O:) ) In elk geval: de mijne was vorige zomer 3 jaar in gebruik en kan nog prima een paar zomertjes mee denk ik (en als ze bij de stal kan schuurt ze wel degelijk nog met dat deken op, dus hij heeft wat te verduren)

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:55

Luckystory schreef:

Ik vind dat ze wel nat blijven, maar ze staan in een natte wei.
Heb nog geen schuurplekken gezien, hij heeft hem nu dik een week over, nu trouwens af omdat het helemaal niet warm is en geen zon. Bij trol gaan de oren er altijd 'tussenuit' maar dan blijft hij achter de oren zitten, en zakt niet naar beneden.
Bij www.divoza.nl krijg je de hoofdkap er gratis bij, ik wou niet weten of je die van Boett erbij kunt doen.
Rambo deken is sterker en steviger, trol heeft vorig jaar aan een paal staan schuren en er zat een scheur in, en bij deze heb ik het hem ook zien doen, en hij is nog helemaal goed.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:22

Dus hij steviger dan een Boett?

(Want dàt en natuurlijk de prijs zijn de redenen waarom ik overweeg een rambo te kopen. + Dat er makkelijker aan te geraken is. Voor een Boett moet ik weer de halve provincie door. :+ )

En hoe zit het met die buik. Kan die een beetje dicht? /
Want dit is dus mijn paardje haar buik afgelopen zomer:
http://www.mijnalbum.nl/Album=RBJNZUXY
Geeft zo'n rambo genoeg bescherming om dit te vermijden?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:18

der zijn buikflappen aan, met drie rechte singels over, maar bij Sita sluit dat bv niet echt helemaal...

mss als je hem zeker groot genoeg neemt en de singels vrij strak doet wel, maar mijn deken is dus wat krap geworden en dan is er wel nog een spleet op de buik

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 21:31

Luckystory schreef:
Dus hij steviger dan een Boett?

(Want dàt en natuurlijk de prijs zijn de redenen waarom ik overweeg een rambo te kopen. + Dat er makkelijker aan te geraken is. Voor een Boett moet ik weer de halve provincie door. :+ )

En hoe zit het met die buik. Kan die een beetje dicht? /
Want dit is dus mijn paardje haar buik afgelopen zomer:
http://www.mijnalbum.nl/Album=RBJNZUXY
Geeft zo'n rambo genoeg bescherming om dit te vermijden?

Ik kan morgen wel een foto voor je maken van de onderkant, en evt als iemand aangeeft waar hij een foto van wil zien, wil ik die ook wel maken. (deken is alleen wel vies :o)

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:31

Luckystory, mijn merrie heeft ook zo'n wonden aan haar buik van het krabben. Ik heb ook de Rambo deken - ik ben in alle opzichten tevreden over deze deken, behalve de bescherming voor de buik. De flappen onderaan raken mekaar wel maar bieden geen bescherming tot voor de uier (daar waar de jeuk het ergste is). Ik zit erover te denken om de buikflap van een gewoon ZE-deken over de Rambo te doen.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 08:10

Wij hebben de deken ook, super deken. Die van ons gaan al het 3e jaar in. Nog steeds heel etc. Ze zijn alleen niet meer zo heel schoon, lukt ook niet met wassen. Wij hebben een nieuwe gekocht als reserve, als de 1 in de was zit of nat is etc. Voor ons geen andere deken meer.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:44

Heb vandaag die deken aangeschaft. Vond het wel lastig de juiste maat te bepalen!

Paard meet van midden boeg tot 1 cm "in" de staart 192 cm. Heb nu een 190 deken (6'3). Ligt precies pas maar moet de deken wel van voren naar achter leggen en niet naar achteren trekken, anders vind ik bij het grazen dat de deken iets strak trekt tussen schoft en lendenen. Een maat groter heb ik overwogen maar dan hangt de deken zo'n 8 cm langer bij de staart, wat wel erg lange flappen opzij geeft bij de achterbenen.
Nog even met een kennis gekeken en zij vond ook dat de deken niet groter moest. Ik houd deze maat deken dus maar laat de oorgaten ietsje groter maken, die liggen best krap aan. Ook het elastiek van de kaakband laat ik wat verlengen aangezien de hoody anders zo strak over de maantop en kaken wordt getrokken.

Wat de hals betreft van de hoody 205 en de hoody 190; de halsdeken en halsaanzet (op de stiknaad) verschilt hooguit 1 centimeter als je de dekens op elkaar legt; de lengte van de hals is nagenoeg hetzelfde bij beide maten! Verschilt dus maar heel weinig. Alleen de lengte verschilt steeds een heel eind.

Vraagje....staan paarden bij 28 en meer graden niet ontzettend te zweten onder zo'n ding? Of leggen jullie dan een andere deken op?
En....hoe warm mag je deze deken wassen zonder dat de deken krimpt??? (hoeveel krimpt de deken anders dan???)

Ik ben benieuwd naar foto's van genoemde Sweet Itch bij grazende en stappende paarden (ter vergelijking hoe een dergelijke deken op de schoft, rug en achterhand ligt).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:57

Ik heb ook een Hoody en op zich is het een fijne deken.
Maar ik vind er ook enkele nadelen aan zitten.
Mijn paard zweet er dus wel onder als het echt warm is en ik vind al die sluitingen ondingen.
De buik sluit idd ook niet echt lekker af.
Maar hij schuurt niet op de schouders.

Voor de hele warme dagen heb ik er idd een andere deken bij. Die is beduidend luchtiger, mét buikflap maar helaas schuurt die bij de schouders dus wel.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:29

Afbeelding
deze is van 2 jaar geleden denk ik, maar intussen is Sita dus nog wat gegroeid denk ik+ dat de deken gewassen is geweest (en mss ook wat gekrompen is)

dat zweten valt ook goed mee vind ik... zij heeft het onder die lichte deken minder warm als mn ruin die dezelfde kleur heeft, maar 'bloot' in de wei staat

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:03

ik lees even mee. ben ook van plan deze deken te gaan bestellen. Paardlief word altijd knetter van dat irri vliegende spul. Daarnaast rolt meneer erg lomp waardoor hij vliegendekens snel kapot scheurt. Dus ik hoopde dat de Rambo uitkomst kon bieden! Vooral dat oren stukje leek me erg handig. Hij krijgt er toch een masker + halster overheen dus blijft dan toch wel zitten :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:35

DubbelDun schreef:
Voor de hele warme dagen heb ik er idd een andere deken bij. Die is beduidend luchtiger, mét buikflap maar helaas schuurt die bij de schouders dus wel.

Bedankt voor de tip. Heb inmiddels voor de echt warme dagen een AmigoMio besteld. Hopen dat die past!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:50

die Amigomio heb ik zaterdag binnen gekregen, prijs/kwaliteit lijkt goed :j.

Bij mijn dier zijn we nog aan het twijfelen of het ZE is (natuurlijkinbalans), blijft hij jeukvrij, gaat de rambo sweet itch er toch uit (dus als iemand interesse heeft, is volgens mij een 6.3 (190) of 6.6, dat moet ik nakijken).

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:38

Ik zag dat de prijzen van deze deken nogal kunnen verschillen... weet iemand waar je de goedkoopste kan kopen?