Handige tips tegen de KOU!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Handige tips tegen de KOU!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:44

Ik heb ooit een x gehoord, 2 lagen , zodat de tussenruimte de warmte vast kan houden zeg maar. Ik heb het eigenlijk ook nooit koud. Gewoon lange thermoonderbroek en daarover gewone broek, dus 2 lagen, bovendeel net zo met jas. Schoenen met goede zool, niet te strak aansnoeren, en wat simpele dunne handschoentjes.

Er bestaan van die handwarmers, de 'breek' je als ware, en zo komt er warmte vrij. als je handen en voeten warm zijn, is de rest van je lichaam ook vaak warm.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:55

zo op zich heb ik het ook niet zo heel koud
ik doe aan thermolaarzen met 2 paar kousen
een strak shirtje wat het zweet opneemt een koltrui en een fleece trui
winterjas en muts op
en dat was het ow ja en thermohandschoenen
maar als ik bezig ben
merk ik niks van de kou

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:05

hoe ik afgelopen dagen naar stal ging:
coltrui aan
2 x dikke trui erover
rijbroek en spijkerbroek erover
1 paar sokken aan, daarbij bama's(speciale voetjes voor warmte in je laarzen ideaal)
en dan thermolaarzen.
heb vandaag hele dag buiten rondgehangen en datwas dan van 10 tot half 6 en heb het niet koud gehad.
nog een goede tip. trek je handschoenen aan en neemvan die warmte dingetjes voor je handen
dan moet je een plaatje knikken en wordt dat spul warm. stop het bij je handschoen erin en je krijgt lekkere warme handen

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 09:42

Ikzelf heb altijd aan ;

1 Panty met daarover kniekousen, daarover sokken en dan thermolaarzen
1 hemd, 1 nauwsluitend tshirt, tshirt met lange mouwen, nog een tshirt , trui , fleece vest en dan nog een jas, en wolle handschoenen (erg iritant met hooi en stro maargoed)

Met thermolaarzen is het niet vervelend rijden hoor. Ik doe het zelf ook (foto's in profiel) en gaat prima!

Dus ja ik zie dr uit als een eskimo xD

edit; typfout... tis nog vroeg x'D

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:30

Ik heb het zelf ook steeds koud, terwijl ik me hartstikke goed aankleed.
Alleen nu hoorde ik gisteren van iemand, die ook alles geprobeerd had om géén koude voeten meer te hebben, dat die gene nu krantenpapier als zooltjes in zn schoen gebruikte.. dus ook overal waar lucht in je schoen zit, krantenpapier tussen proppen.
En het schijnt heel goed te helpen! Dus ik denk dat ik het maar eens ga proberen.

ps. doe géén witte sokken aan, want dat kan gaan afgeven.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:41

Waar halen jullie die strippen vandaan waar mensen het over hebben? Dat je die kan breken en dat ze dan warm worden?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:45

Ik ben een enorme koukleum. Een muts hielp al wat. De roze inlegzooltjes met luchtgaatjes van de paardendorist heel goed. Maar sinds ik een skibroek (goedkope van AH) over een legging draag, heb ik het deze periode nog geen één keer koud gehad! Pling

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:46

Wat goed helpt tegen koude handen zijn die wanten zonder vingers (met alleen een duim). Ideaal! Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:47

Ik heb zulke strippen bij de Lidl gescoord, misschien Xenos ook wel Verward Ik heb ook diverse lagen aan, het enigste wat ik nooit aan heb is handschoenen Nagelbijten / Gniffelen ik vind het ellendige krengen Haha!
Over mijn broek trek ik mijn thermorijbroek van mountain horse aan, lekkuhr warm Tong uitsteken

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:50

het beste; blijven bewegen, handen en voeten Knipoog
ik heb een spijkerbroek aan, en gewone schoenen, en ik heb héérlijke lange westernchaps die ik aantrek als ik ga wandelen/rijden
verder een hemd wat tot op m'n knieen komt en dus in m'n broek, een shirt/colltruitje erover, dan nog een trui en een jas
haar los over m'n oren en daaroverheen de meest afzichtelijke muts die we hadden hier thuis (zo'n dikke wollen Huilen van het lachen ) en handschoenen met zo'n ''wanten'' kap erover
en een thermosfles met thee meenemen Vingers aflikken

bijrijdster loopt in gympjes met enkelsokjes een net iets te korte en te lage skinnyjeans een niet winddichte jas en d'r haar vast
zij heeft het koud.. maargoed, eigen schuld, ze wil er knap uitzien op stal Nagelbijten / Gniffelen

ook een goeie; zorg dat je warme handen hebt als je je handschoenen aantrekt Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:50

wouterpaard schreef:
Waar halen jullie die strippen vandaan waar mensen het over hebben? Dat je die kan breken en dat ze dan warm worden?

kruidvat heeft ze op dit moment ook hangen voor 1,99

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:07

haarband/oor warmer!!

kan gewoon onder je cap ook,verder dikke sjaal,thermoshirt,thermosokken en in mijn mountain horse laarzen heb ik nog genb koude voeten/tenen gehad,windichte jas en handschoenen ,ook bij het uitmesten..

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:16

De Action ( weet trouwens niet of die overal in den lande zit ) heeft ook handenwarmertjes. Zit zo'n klikding in waardoor die dingen opwarmen en een halfuur ofzo lekker warm blijven.
Kosten 89 cent per 2. En je kunt ze weer opnieuw gebruiksklaar maken door ze te koken.

Maartje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:21

Sportsokken aan, fleecetrui en sportbroek over mijn rijbroek aan voor en na het rijden.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:17

__rosalie__ schreef:
wat ik voorheen wel eens deed, was aardappels koken (met schil) en deze in zilverfolie wikkelen, en in de jaszakken doen, zo heb je een eigen kacheltje waarmee je je handen tussen door kan opwarmen. een regenbroek helpt ook voor over je jogging broek+legging heen zo komt de koude windt er niet doorheen.

Van die aardappels had ik echt nog nooit gehoord Haha!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:22

Nonnekuh schreef:
De Action ( weet trouwens niet of die overal in den lande zit ) heeft ook handenwarmertjes. Zit zo'n klikding in waardoor die dingen opwarmen en een halfuur ofzo lekker warm blijven.
Kosten 89 cent per 2. En je kunt ze weer opnieuw gebruiksklaar maken door ze te koken.

Die ga ik dan maar eens zien te scoren Pling

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:06

SKISOKKEN Lovers

echt dé oplossing. gewoon in wat te grote gympie's. ze houden mijn voeten beter warm dan thermolaarzen Ja
met rijden wel even iets anders aandoen natuurlijk Haha!

voor de rest thermoonderbroek + shirt en donsjas *LOL*

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:57

__rosalie__ schreef:
wat ik voorheen wel eens deed, was aardappels koken (met schil) en deze in zilverfolie wikkelen, en in de jaszakken doen, zo heb je een eigen kacheltje waarmee je je handen tussen door kan opwarmen. een regenbroek helpt ook voor over je jogging broek+legging heen zo komt de koude windt er niet doorheen.

Haha! Het lijkt me nog al vreemd met aardappels in je zakken. Maar wel lekker warm!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:07

een hele goede tip is een muts/ cap op doen. warmte stijgt nl omhoog, dus kan je dat vasthouden met een muts!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:15

Thermolegging met daarover een rijbroek of spijkerbroek en op de fiets ook nog een skibroek eroverheen aan. Boven heb ik een hemd, shirt, fleecevest, bodywarmer en een dikke winterjas aan. Als handschoenen heb ik gewoon leren rijhandschoentjes aan en een paar wandelsokken met daaroverheen paardrijsokken en goede stalschoenen Clown

En nog worden mn handen helemaal blauw voeten idem en op mn benen heb ik allemaal blauwe plekken ondanks dat ik mn goed inpak Clown

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:14

Kranten als zooltjes in je schoenen las ik ergens hierboven. Mijn oma, die was van 1911 en heeft dus nogal wat echt strenge winters meegemaakt, maakte veel schaatstochten, en volgens haar isoleren kranten het allerbest. Vroeger deden bijna alle schaatsers kranten tussen hun hemd en trui of jas. Toch maar eens uitproberen.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:04

Op stal een skibroek over mijn rijbroek kan er evt ook mee rijden maar dat doe ik niet want wij hebben een binnenbak.

SuikerSpin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:52

ja idd veel laagjes aandoen (geldt ook voor sokken)
als ik het koud heb doe ik mijn pony los in de bak (als je pony snel schrikt is dit geen aanrader) en dan lekker met hem gaan rennen. mijn pony vind het heel leuk (hij loopt dan helemaal met zijn oortjes naar voren) en je word er zelf lekker warm van!

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:01

Als brommerruiter (die 19 km naar de wei doe ik meestal met de brommer --dit is laatste jaar hoor, ben het helemaal beu in de kou en regen!) maak ik wel gebruik van motor spullen. In de motorzaak kun je bv een balakalaklava (want ik weet niet hoe het heet) kopen. Dat is een soort muts met integrale das en borst stuk. Die is bedoeld voor onder je helm, maar je hoeft hem natuurlijk niet uit te doen als je je helm afdoet.
Mensen denken hooguit dat je ze gaat overvallen. :D
Ze hebben daar ook super handschoenen, bv met 2x2vingers en 1 duim. Dus niet helemaal een want, maar ook niet helemaal een handschoen. En een binnenhandschoen van 'ruimte'-materiaal. Als je die aandoet, worden ze eerst warm van je hand (meestal zijn je handen nog warm als je je handschoen aandoet immers), daarna geven ze die warmte langzaam weer af wanneer je handen koud zijn geworden.
Ik ben er blij mee.
Verder: snowboots. Die lachwekkende joekels ja. Ook geweldig warm! Lekker dikke zool, zodat je ver blijft van de kou die uit de grond optrekt.
Als ik vanwege de diepe modder mijn rubberen rijlaarzen aanmoet, doe ik eerst 2 plastic zakjes aan. De eerste zo'n dunne van de markt, de tweede iets dikker. Zo gaan mijn laarzen makkelijker aan en uit (ook fijn als je strambevroren bent) en het geeft isolatie. Mijn laarzen zijn ook expres twee maten te groot.
Skisokken zijn inderdaad ook super!
Tegen wind en regen: gore-tex broek. En dan niet zo'n achterlijk dure. Welnee, 25 euro bij de dump! Militair spul is ook vaak geweldig voor buitenmensen. Die zijn vaak ook een paar maten te groot, maar aangezien het over een andere broek heengaat, is dat alleen maar handig.
Tot zover mijn tips! Bedankt voor die van jullie. Die van de aardappels vind ik leuk!

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:25

ik gebruik altijd thermo kleren blijf je altijd lekker warm