Zijn jullie het ook zo zat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Re: Zijn jullie het ook zo zat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 12:19

@Aukie: het is inderdaad zo dat het wel een prachtig jaar getijde is...als je geen paarden hebt. Ik ben ook elke dag weer aan het bedenken wat ik nu weer zal gaan doen om de beestjes beweging te geven. Gelukkig hebben we wel een heel mooi en lang pad om te stappen, dat is met een beetje mazzel van het weekend ook weer sneeuwvrij en niet meer glad. Dan kan ik in ieder geval weer enkele keren per dag gaan stappen, toch even met de neus in de buitenlucht en uit die stal.
Ik mis echt het gemak van thuiskomen, paarden in de wei zetten en klaar is klara. Ook wij nemen een risico om bij de binnenbak te komen, het zijn allemaal landweggetjes die niet gestrooid zijn. Ik doe het niet graag maar om ze nou een hele week binnen te laten staan is helemaal onverantwoord. Hopelijk komen we vanavond niet weer een ijsblok tegen die onder de banden schiet... .

Mees1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:35

Laat inderdaad de zomer maar komen. Die donkere avonden, koud, guur....
Lekker mooi weer, maar gelukkig hebben we het zelf niet in de hand.
We hebben het nu super druk met het schaatsen slijpen en dat is ook alweer jaren geleden dat dat gebeurd is!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 15:39

Als ik de weersvoorspellingen mag geloven zou het volgende week toch wel beter moeten worden, 's nachts geen vorst meer en overdag ook boven 0. Dat zou al een verbetering zijn.
En nu nog langer licht en dan zijn we helemaal blij Knipoog

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:46

Ik ben er ook zooooooooooo klaar mee. Winter is echt niet erg, maar die aanhoudende vorst is voor paardeneigenaren niet te doen.
Gelukkig zijn mijn paarden redelijk te hanteren dus ik wandel nu elke dag 3 kwartier tot een uur met ze, gewoon over de dijk en door de woonwijk. Je moet wat...

* Doet maar weer een dooidansje *

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:46

Zwelgje schreef:
Als ik de weersvoorspellingen mag geloven zou het volgende week toch wel beter moeten worden, 's nachts geen vorst meer en overdag ook boven 0. Dat zou al een verbetering zijn.
En nu nog langer licht en dan zijn we helemaal blij Knipoog

Ooooh jaaaaaaaaaaaaaaaaa, langer licht!! Dat wil ik ook Ja

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 16:09

Foxy1980 schreef:
Ik ben er ook zooooooooooo klaar mee. Winter is echt niet erg, maar die aanhoudende vorst is voor paardeneigenaren niet te doen.
Gelukkig zijn mijn paarden redelijk te hanteren dus ik wandel nu elke dag 3 kwartier tot een uur met ze, gewoon over de dijk en door de woonwijk. Je moet wat...

* Doet maar weer een dooidansje *

Ja, ik ga vanavond ook maar weer wandelen. Ik hoop dat het pad vrij is, dan kunnen we buiten wandelen anders wordt het weer binnenbak... . Ik doe ook een dooidansje Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:12

Hier nog iemand die het echt beu is!
Mijn paard staat al 4 maanden binnen ivm een peesblessure, en mag 30 minuten per dag over asfalt stappen. Maar alles hier is spekglad, dus we kunnen niet naar buiten. Door de kou is hij al zo fris, en elke dag wordt het erger! Nu stap ik elke dag een kwartier in de binnenbak, maar dat is eigenlijk niet goed voor zijn been. Maar ja, dagen achter elkaar zijn stal niet uit, is ook niks. Van mij mag het best vriezen hoor, als er maar geen gladheid is!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:12

Als we nou eens allemaal tegelijk een dooidansje doen, misschien helpt het Haha! Clown

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:14

Danst mee Haha!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:15

ik ben er ook helemaal beu van!
de paarden kunnen zich niet even lekker uitleven in de wei,en met 6 paarden telkens heen en weer rijden naar de binnenbak!
wat een gedoe,het enige wat er leuk aan is,is dat je wel een hele mooie omgeving krijgt met de kou en sneeuw,maar heb het nu wel weer gezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:15

Voor de mensen met paarden is dit weer heel vervelend ja..
Maar ik ben het dus écht niet zat. Schaatsen en alles.. =)
Wat wel minder is dat als ik 's ochtends na school ga, ik wel 3x bijna onder uit glijd.. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:16

Ik heb er geen last van, de paarden redden zich ook prima, goed je hebt er even wat meer werk van, maar ach, dat is niet zo'n ramp.
Rijden gaat gewoon door, de manege is praktisch om de hoek, dat scheelt natuurlijk wel weer. Maar voor de grond, ongedierte, ziektekiemen etcetera is deze vorstperiode een zeer welkom!!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:20

Hier nog iemand die het zat is.
Buitenbak is bevroren, paddock is bevroren en het erf is spekglad.
Gelukkig is de paddock wel vlak, dus ze kunnen in ieder geval een frisse neus halen. Maar dat is het dan ook.
Ze hebben zelf wel door dat ze niet uit hun dak kunnen gaan, maar een drafje kan er in ieder geval wel af.
Ik zal blij zijn als de boel weer ontdooid is en meneer even flink uit zijn dak kan gaan. Zelfs mijn koele, rustige haflinger staat op springen Clown

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:24

ow en dan vergeet ik dat ik morgen's met emeers water moet zeulen haha,omdat de drinkbak bevroren is.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:27

Ik ben het ook echt helemaal ZAT!
Ze staan op stal... nr de manege gaan met de trailer etc is een optie maar meestal eindigd zoiets in een rodeo als ze al een poos stilstaan en op stal.

Voor diegenen die geen wedstrijden rijden is het misschien niet zo'n probleem, maar onze training gaat eraan.... en hoe komt het met de wedstrijden? Niemand kan bijna trainen (behalve mensen met binnenbakken) en we moeten wel betalen als we ons afmelden.... :S
IK WIL DOOI en dans ook even mee Knipoog

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:36

Mag idd wel weer gaan dooien.. als ik maar weer normaal kan rijden, al in geen tijden meer les gehad en springen kunnen we ook al een tijd niet meer... eerst te nat is t eindelijk droog gaat t vriezen...

Merk echt dat de bespiering van mn paard sneller verdwijnt dan groeit.. Hij wordt chagerijnig omdat ie teveel stil staat, mn hele training ligt gewoon stil...

Gelukkig staat hij wel hele dagen wei of paddock...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:40

Oyeaah.
Het extreme is weg, en ja ja we krijgen lichte dooi!
's Nachts minder koud, en overdag ook!

Maar ik wil zomer en wel nu!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:41

Ehm de kans op dooi is 50 %, dus ook nog een grote kans dat t nog wel even zo blijft

IcccJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:41

hoi,

ben ik de enige die nog wel lekker kan rijden Clown , buitenbak is nog super bij ons, ook de paddocs zijn nog goed te doen!. Haha!
ben er super blij mee, we hebben ook een overdekte stapmolen met zachteondergrond dus daar kunnen ze altijd ook nog in lopen.

alleen de kou brrr me tenen vriezen er wel altijd af en me handen hihi, op het erf is et wel is glad ja maar dan strooien ze even bij ons en gaat het wel weer. je moet toch wat. Ach gut

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:42

Ik wil ook liever weer een zomers zonnetje op m'n hoofd hebben branden, maar mijn ponytje staat toch wel lekker buiten hoor ondanks dit weer. Wordt ie ook niet stijf van het stilstaan. Knipoog

Enige probleem is dat het enigszins moeilijk is om heel op stal aan te komen met de ijzel. Nagelbijten / Gniffelen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:53

Het extreme vriesweer ben ik inderdaad ook wel een beetje zat nu.

Een beetje vriezen vind ik nog wel gaan, maar de afgelopen dagen is het echt te koud.
Mijn verzorgster kreeg gisteren mijn paard de stal niet eens uit. Die stond met haar hoef naar haar voorhoofd te wijzen van "Ben je gek geworden ofzo?"

Ik heb voor het eerst in de 5 jaar dat ik Sharonne heb ik twee dikke dekens opgedaan (een 300 grams en een 200 grams).

Ik hoop dat het vanaaf een beetje meevalt met de kou, zodat ik in ieder geval even met haar kan stappen of haar losgooien.
Als het weer - tig vriest, krijg ik Sharonne echt de stal niet uit Clown

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:55

IVAANAA__ schreef:
hoi,

ben ik de enige die nog wel lekker kan rijden Clown , buitenbak is nog super bij ons, ook de paddocs zijn nog goed te doen!. Haha!
ben er super blij mee, we hebben ook een overdekte stapmolen met zachteondergrond dus daar kunnen ze altijd ook nog in lopen.

alleen de kou brrr me tenen vriezen er wel altijd af en me handen hihi, op het erf is et wel is glad ja maar dan strooien ze even bij ons en gaat het wel weer. je moet toch wat. Ach gut

Hoe heb je dat voorelkaar dat jullie buitenbak goed is????
Heb je de gouden tip??

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:58

Ben t ook spuugzat maar moet zeggen dat de paarden er aardig relaxed onder blijven oke wel iets minder krachtvoer en iets meer ruwvoer maar toch lijken ze zich goed aan te passen, ze komen wel iedere dag buiten in de bak weer of geen weer en morgen met de trailer naar de binnenbak wel ff longeren voorafgaand aan het rijden hoef geen vliegles Lachen
Maar het sjouwen met die emmers man ik heb ter bijna spierpijn van haha..

IcccJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:03

thommie schreef:
IVAANAA__ schreef:
hoi,

Hoe heb je dat voorelkaar dat jullie buitenbak goed is????
Heb je de gouden tip??

haha mischien heeft de staleigenaar een goude tip,
nee hij word elke avond, en ochtend gesleept, en een heeel klein beetje zout door gegooit. niet te veel want dat is niet goed.
maar net genoeg zodat we heerlijk kunnen rijden!
het is wel een gedraineerde bak moet ik zeggen, de andere die dat niet is is wel bevroren

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 17:06

Het voer stramien ligt bij mij ook helemaal op zijn gat. Ze krijgen nu voornamelijk hooi en een beetje muesli en daar moeten ze het maar even mee doen Knipoog
Longeren durf ik dus echt niet van te voren met mijn eigen paard. Die gaat gassen en stopt nooit meer en dan kan ik weer gaten gaan dichtgooien in de bak Knipoog
Onder het zadel is nog het beste al voel je die rug zo nu en dan wel opbollen... . Effe volhouden nog.