Voordelen van de kou...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Re: Voordelen van de kou...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:38

- je kan heerlijk schaatsen
- het ziet er zo gezellig wit uit
- chocolade melk Lovers
- de wespen overleven niet
- je kan te laat komen op school, want ach je valt en moet verder lopen

en dan natuurlijk al het bovenstaande

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:39

De sneeuw blijft liggen! Tenminste, als er niet gestrooid wordt ed..

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:40

Bij ons heeft het vannacht dus zo'n 13cm gesneeuwd, ik wist niet wat ik zag vanmorgen, de paarden gingen dus wat later als normaal naar buiten en zijn vanmiddag rond 16.30 naar binnen gegaan, ze stonden netjes te wachten. Ik heb ook een buitenbak en kan nu ook niet rijden, maar gisteren toen er nog geen sneeuw lag maar de buitenbak dus keihard was, zijn we met de paarden en hond gaan 'wandelen', hebben toen zo'n 10 km gewandeld, misschien is dat een ideetje om je paard toch de beweging te geven.

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:42

Mijn vz-paard heeft longproblemen, in de zomer heeft ze hier erg last van maar nu met dit weer voelt ze zich kiplekker!
(soms zelfs een beetje té)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:37

Ik heb zelf echt een hekel aan deze koude temperaturen (oké, 1 graad boven nul mét regen is nog erger), maar de paarden genieten er des te meer van merk ik, die vinden dit weer echt heerlijk Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:39

Griepvirussen vriezen dood, verder is het voor de structuur van de grond erg goed dat het weer eens vriest al moet het daarvoor nog wel even wat harder en langer vriezen!!!

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:41

Inderdaad alles is lekker droog, geen modderpoten van de honden. Denk dat dit weleen keertje goed is om wat ongedierte uit te roeien!! Maar hoop dat het niet te lang duurd!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:41

De paarden vinden het inderdaad lekker
insekten vriezen dood

maar van mij mag het snel weer zomer worden (of iig tenminste 10 graden warmer) Vork

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:44

Mijn bak is nu dus juist super!
Als het begint te dooien overdag, laat je wat frisse paarden los die de bovenste laag losmaken, dan even slepen en doen, en voila, je kunt prima rijden. Lachen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:45

Ik vind het heel fijn dat de wespen doodvriezen. En natuurlijk ander ongedierte.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:48

Mijn paard is iedere dag lekker schoon, anders zit ze van top tot teen onder de modder in de winter.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:50

Miss_Malfoy schreef:
Als het begint te dooien overdag, laat je wat frisse paarden los die de bovenste laag losmaken, dan even slepen en doen, en voila, je kunt prima rijden. Lachen

Tja, helaas mogen we geen paarden loslaten op het agterbergterrein Vork (en volgens omschrijving zou dat het hele jaar te berijden zijn. Nou, die grond is gewoon kéihard)
En ik kan wel binnenrijden hoor, maar ik vind het gewoon zo heerlijk om buiten te rijden Haha!

haflinger4me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:51

Weet niet of het door de kou komt maar m'n paard dat al maanden aan het hoesten is lijkt op te knappen. Nu met de vorst loopt hij lekker in het land en trekt regelmatig een sprintje,heb hem nog niet horen hoesten OK dan!
Zou wel heel blij zijn als na de vorstperiode blijkt dat hij ervan af is. Op dit moment ga ik het nog niet uitproberen. De bak is veel te hard om te rijden en het stuk weg langs onze stal wordt nauwelijks gestrooid dus veel te glad met ijzers. Ik laat hem dus maar lekker in het land z'n eigen beweging nemen en wie weet..... als het weer straks weer beter is is m'n paard dat misschien ook Pling Van mij mag het dus voorlopig nog even vriezen. Verder ben ik een echte zomerfan, het is mij niet snel te warm, maar als het dan toch winter moet zijn dan maar met flink vriezen , beter dan dat kwakkelweer.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:53

_Jennifer_ schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Tja, helaas mogen we geen paarden loslaten op het agterbergterrein Vork (en volgens omschrijving zou dat het hele jaar te berijden zijn. Nou, die grond is gewoon kéihard)
En ik kan wel binnenrijden hoor, maar ik vind het gewoon zo heerlijk om buiten te rijden Haha!

Hhhm, dan moeten we die boerenklei die er nu in ligt toch maar houden. Clown
Of wil je ruilen? Want wij kunnen als het veel regent niks. Dan worden de paarden gewoon vastgezogen in de blub.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:30

Lekker schoon weer voor de wond op het voetje van mijn veulen!
En mijn andere merrie had een dik been dat snel afgezakt is toen het begon te vriezen.
Toevallig?

sam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:37

ik dacht echt zijn er voordelen??????? maar ok schone schoenen en starks geen wespen plaag klinkt goed

_Bianca___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:48

Ongedierte gaat dood. En na een lange wandeling op de bank ploffen met een warme chocomel met slagroom Haha!

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:29

En alle microben gaan ook de lucht eens uit Knipoog

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 06:59

voor mij momenteel 2 nadelen: de grootste de waterbakken vorstvrij houden en momenteel te glad op de weg om met de paarden (of trailer) op stap te kunnen gaan maar verder heerlijk. Zodra de gladdigheid weg is weer lekker een binnenbak bespreken om weer te kunnen rijden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 07:25

Ik hoor hier wat mij betreft maar 1 voordeel en dat is dat de insecten dood gaan (en dat valt nog maar te bezien Nors opkijken ).

Mijn paarden kunnen dus niet naar buiten, het water ligt er 's avonds af dus met emmertjes sjouwen, naar mijn paarden komen kost meer tijd, kortom, wat mij betreft kan het niet snel genoeg lente worden.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 07:29

hmm ik weet alleen maar nadelen Boos!
Ofja sneeuw is wel een voordeel, maar de 2e dag om dat ook nog eens helemaal bekogelt te worden (zoals vandaag) Misselijk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 07:58

insecte/bacterien en virussen kunnen niet zo goed tegen deze kou Lachen Lachen

we gaan aankomend jaar een stuk minder ziek worden en een stuk minder last hebben van ongedierte Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:40

_Jennifer_ schreef:
Miss_Malfoy schreef:

ja agtherberg is lang goed te rijden, maar dit is ongekend voor nederlandse begrippen.
Hier in limboland ligt ook nog dik 10 cm sneeuw erop dus al heb je de mooiste bodem je kan in een buitenbak nu gewoon niks.
Er zijn zelfs binnenbakken waarvan de grond nu hard aan het worden is, dit vraagt om een goed beleid op stallen om die bodem begaanbaar te houden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:23

Bij mij mogen de paarden gewoon naar buiten hoor. Vinden ze heerlijk. Ze staan de hele dag sneeuwschuivertje te spelen met hun neus. Ik ben ook een buiten (stap) rit wezen maken. Niet te lang want dan vries ik zelf van het paard. Maar stappen op bospaden en op de weg gaat prima, zonder ijzers dat wel anders komen er echt ongelukken van. 't was echt heerlijk en prachtige foto's gemaakt. Van mij mag het zo nog wel een poosje blijven....

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:26

Voordelen:

-Ik heb astma en kan super ademhalen nu!!

-Stallen mesten is minder zwaar, mest is drooggevroren!!

-Paarden genieten van dit koude weer!!

-Paardjes zijn keurig schoon!!

-Geen insecten!!

-Plaatsje voor de stallen is makkelijk schoon te houden, geen blubzooitje!!

Nadelen:

-Paddock is keihard bevroren, gelukkig passen ze zich goed aan houden zich kalm.

-Die strijd met de bevroren waterbakken (slang vanuit huis, bakken vullen, slang leeglaten lopen en weer binnen opbergen ivm bevriezen)

-Niet kunnen rijden ivm gladheid (heb geen eigen bak)