ijsklompen wat tegen te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Re: ijsklompen wat tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:05

ik neem het risico niet,die van mij staat op voorijzers,hij komt elke dag een uurtje in de binnenbak

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:17

Heee, niks wat een opmerking zeg, eraf die ijzers.........????

Het is gewoon zo, zonder ijzers heb je nergens last meer van, en er stond niet eerder op dat je paard echt ijzers moet hebben ivm medische redenen, dat kon ik toch ook niet weten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:19

En ze kunnen er wel af, met behulp van een hoefsmid Knipoog , het is dus wel mogelijk om ijzers eraf te krijgen, je had gezegd dat het niet kon.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 23:01

oke sorry
maar veel mensen reageren hier meteen met ijzers eraf,
dit is helaas! niet mogelijk ivm medische redenen
dus was niet aanvallend naar jou.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:03

Je kunt een rubberen zooltje tussen het ijzer en de hoef laten slaan in de winter periodes.Dat scheelt enorm veel.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:09

kazary schreef:
Je kunt een rubberen zooltje tussen het ijzer en de hoef laten slaan in de winter periodes.Dat scheelt enorm veel.

ja maar dan blijft de gladheid met het ijzer toch gewoon bestaan,lijkt me... Vork

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:53

ja, de gladheid wel, maar de klompvorming wordt een stuk minder Lachen

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:01

Emaartje schreef:
kazary schreef:

ja maar dan blijft de gladheid met het ijzer toch gewoon bestaan,lijkt me... Vork

Dat kan wel zijn, maar deze oplossing wordt toch helemaal niet tegen gladheid aangedragen Tong uitsteken
Het is een mogelijke oplossing om aangevroren sneeuw in de hoef (en daarmee een standsverandering) te voorkomen.

Zo te horen hebben de paardjes van ts ook geen problemen met de gladheid in de sneeuw. Bovendien, ijzers hebben ze toch al en die zooltjes zullen de gladheid iig niet erger maken.

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:22

ik had dat probleem ook ik heb gisteren de ijzers eraf laten halen want er zat zoveel sneeuw in dat als die een pas verkeerd zou zeten die wel zijn benen breken kon. dus ik zou ze eraf halen heb je nergens meer last van:D

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:41

ja die gladheid hou je altijd met of zonder ijzers mijn pony staat het hele jaar buiten en staat gewoon op blote voeten, ze kwam vanochtend zo van de berg afglijden vanuit de wei :S

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:37

marlo schreef:
zoals ik het lees staat ze niet om medische reden op ijzers hoor, maar vraagt ze gewoon of die ijsklompen kwaad kunnen ivm andere belasting pezen, toch?
ik zou het verder niet weten hoor, mijn pony is zelf ijzerloos, en dan heb je nergens last van. Is dat geen optie? waarom staat ze voor op ijzers? (voor wedstrijden enz is het echt niet nodig hoor)

mijn paar toch echt wel heeft geen ijzers maar ben toch echt 20 min ijs aan het hakken als ze naar binnen gaat Knipoog