Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
jeslivito schreef:@ wendyke ,
dankje voor je reactie ,
ik zal morgen nog eventjes voelen onder zn deken , en als hij nog steeds niet super warm aanvoelt doe ik denk ik ook een zweetdeken ertussen .
ellepel schreef:jeslivito schreef:@ wendyke ,
dankje voor je reactie ,
ik zal morgen nog eventjes voelen onder zn deken , en als hij nog steeds niet super warm aanvoelt doe ik denk ik ook een zweetdeken ertussen .
als jij gaat voelen met je hand onder de deken en je voelt dat dat warmer is..
dan is je paard dus warmer dan jouw hand!
jouw hand is ongeveer 37,5 graden.
voel je dan meer warmte dan zou je paard dus juist eigenlijk te warm staan!
dat is iets wat veel mensen vergeten![]()
wat je moet voelen als je met je handen onder de deken gaat is ongeveer hetzelfde als jouw eigen lichaamstemperatuur.
voel je duidelijk dat het kouder is dan zou je wel een dekentje er op kunnen doen,maar voel je dat het warmer is dan zou je juist een dunnere op moeten doen.
![]()
jeslivito schreef:ik zal morgen nog eventjes voelen onder zn deken , en als hij nog steeds niet super warm aanvoelt doe ik denk ik ook een zweetdeken ertussen .
crossmonster schreef:Een paard geeft middels rillen en haren overeind zetten aan dat hij of zij het koud heeft.
Citaat:Wat veel mensen vergeten is dat paarden het niet koud hebben. Het is een dier. Als hij het koud zou hebben zou hij wel met een deken geboren worden

Maar ze heeft het helemaal gered zonder deken, terwijl ze ook al 14 is en haar hele leven 's winters onder dek staat
Ups schreef:[
. Het is een dier. Als hij het koud zou hebben zou hij wel met een deken geboren worden. ..
Maar mijn paard staat als standbeeld, poept harde knikkers en heeft een hoofd als een ijsklomp, en gaat zeker niet liggen omdat het gewoon te koud is.., kortom hij heeft het niet lekker warm. Ik vul zijn ton gewoon maar om de 3 uur met flink veel kuil en verder moet hij het afzien. Ik heb er 2 dagen geleden een extra deken op gegelegd, het beest heeft het nl ontzettend koud gehad de nachten ervoor, zeker -6 hier en hij kwam echt op mij af geschoten de ochtend dat ik kwam voeren, schrok van de kou op stal....
ellepel schreef:mijn pony heeft eigenlijk gewoon mazzel.
300 grams deken en nog es een dikke vacht.
maakt ook wel samen 500 gram denk ik