Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Doe je een dikkere deken op, dan gaat ie weer zweten omdat de rest van het lichaam te warm wordt.
Trekt mij ook het meeste aan ja.
?

het enige wat er mis kan gaan is dat je misschien net een beetje naast de lijn scheert die je in gedachten hebt..... Joh, gewoon onderaan de hals beginnen. Dan voel je een beetje hoe het gaat en dan wijst de rest zich vanzelf
Er wordt vaak geroepen dat scheren moeilijk is, vaak zijn dat mensen die jouw paard ook wel even (tegen betaling!) willen scheren. Geloof me, er is geen kunst aan!!!
Ennuh, dit kapseltje verpest je niet zomaar hoor
scoopje schreef:K ben niet tegen dekens, helemaal niet. Mijn KWPN-er staat er ook onder. Maar bij een Fjord die maar 3 keer in de week gereden wordt en voor de rest buitenstaat zie ik het nut van scheren en dekens echt niet in.
Welk paard mag er dan nog zonder deken staan in de winter?
Ik vind het jammer voor jou dat jij schurft aan me hebt maar ik heb gewoon een andere mening dan jij en daar is niks fanatieks aan. Beleefde dame ben je.
BitchyWitchy schreef:Wie de schoen past........... Ik heb geen namen genoemd, sprak in het algemeen en nav de link die je postte.
En het nut van scheren is in dit geval al een paar keer uitgelegd door TS dacht ik?
Diana_14 schreef:Je moet niet na het rijden wanneer je pony bezweet is direct een regendeken opleggen. Een regendeken ademt niet en je pony zal daardoor nat en koud blijven.
Misschien kun je je Fjord na het rijden goed uitstappen en daarna in de stal (wind dicht) laten drogen zonder deken.. Dan kan het natte beter verdampen.. Doe ik ook met mijn paard als het niet te koud is. Daarna krijgt hij zijn deken weer op.
De deken "drukt" de dikke vacht plat waardoor het zweet terug gaat naar de huid waardoor je paard lang nat blijft.
Nu hoop ik niet mensen over me heen te krijgen.. ik bedoel dus niet dat je je paard moet laten verkleumen ofzo.
Als ie geschoren is wordt ie namelijk niet meer nat van het zweet
scoopje schreef:Tja, ik had als kind jarenlang een fjord en die heeft haar hele leven nooit een deken gezien. Ging gewoon een uurtje de stal in na het rijden en daarna zetten we de boxdeur open en kon ze naar buiten als ze dat wilde. Beest is nooit een dag ziek geweest.
TS: je bent van een robuust buitendier een kasplant aan het maken die niet meer naar buiten kan zonder deken. Ik vind het een beetje jammer omdat het helemaal niet past bij een fjord.
[SV] Regendeken nutteloos en zelfs slecht voor de gezondheid

Diana_14 schreef:Je moet niet na het rijden wanneer je pony bezweet is direct een regendeken opleggen. Een regendeken ademt niet en je pony zal daardoor nat en koud blijven.
Misschien kun je je Fjord na het rijden goed uitstappen en daarna in de stal (wind dicht) laten drogen zonder deken.. Dan kan het natte beter verdampen.. Doe ik ook met mijn paard als het niet te koud is. Daarna krijgt hij zijn deken weer op.
De deken "drukt" de dikke vacht plat waardoor het zweet terug gaat naar de huid waardoor je paard lang nat blijft.
Nu hoop ik niet mensen over me heen te krijgen.. ik bedoel dus niet dat je je paard moet laten verkleumen ofzo.