Deken'merken', welke zijn goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lique

Re: Deken'merken', welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:58

ik heb de rhino en die heeft idd geen splitsen maar been uitsparingen...nooit maar dan ook nooit meer een andere deken voor mij..

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:01

Ik heb dekens van HH en van Global. Alle dekens blijven bij mijn paard goed liggen en passen prima.
Ook blijven ze goed in de was.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:43

Bij mijn vorige pony had ik toen een global 350 grams deken, die gaf toen geen schuurplekken maar toen ik haar ging scheren kreeg ze wel schuurplekken op haar schouders. Het is echt een fijne deken die niet snel stuk gaat en is na 3 winters gebruiken nog in nieuwstaat.
Nu heb ik een BR deken, die is ook een prima deken maar mijn paard heeft wel schuurplekjes op zijn schouders maar ik trek daar niet zo veel van aan... Die is na 3 winters ook in nieuwstaat, nergens scheuren en binnenvoering is ook helemaal schoon.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:40

Over Harry's Horse en pagony hoef ik geen verhalen te horen. Deze past mijn paard niet!

Ik ga nog steeds voor WB op dit moment.. maar eens zien of ik er eentje voor een leuke prijs tegen kom Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:35

Ik ben heel tevreden over bucas. Goede pasvorm bij mijn paard, en geen problemen met doorlekken. Ik heb ook 2 weather beata dekens, maar deze lekken door bij de naad bij de buik. De pasvorm van de weather beata vind ik wel prima. Ik heb sinds zaterdag ook een issabelle werth deken. Die licht wel goed, maar de bilkoorden zijn veel te kort, en pasvorm van de hals ontbreekt.
Al deze dekens hebben wel allemaal en hele hals. Die van de issabelle werth kan worden weggestopt met behulp van een rits.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:39

Wij hebben dit jaar de Eurostar waterdichte deken ( met elastich stuk bij de boeg). Heerlijke deken, waterdicht, niet zwaar en lekker warm. Gevoerd met fleece. En ook nog mooi Knipoog

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 00:57

CarolineP schreef:
Wij hebben dit jaar de Eurostar waterdichte deken ( met elastich stuk bij de boeg). Heerlijke deken, waterdicht, niet zwaar en lekker warm. Gevoerd met fleece. En ook nog mooi Knipoog

Wat bedoel je met elastische stuk bij de boeg? Dat heb ik nog nooit gezien..

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 01:01

Ik zou iig niet voor QHP gaan, mijn ervaring is een slechte pasvorm!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 01:12

Horseware, Rhino of Amigo en geen andere meer Haha!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:15

BR! En ik heb nu een hengstendeken met buikflap en een Breathable (ofzoiets) met hals op omdat hij is geschoren...Normaal molt hij het meeste maar dit zijn de enige 3 die hij heel laat *LOL*

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 15:24

Ik zit nog steeds met de volgende vraag:
Hoe kan je een deken goed passen? Je kunt hem natuurlijk op leggen en kijken of het goed zit, maar dan weet je nog niet of hij naar achter gaat glijden en hoe hij blijft liggen met beweging.
Hoe testen jullie je nieuwe deken? (met de mogelijkheid om hem nog te kunne ruilen)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:25

ehm 3 van HH
1tje van Piaffe..
En 2 flece 1 engels merk en 1 weet ik zo niet meer
uitrijdeken ook geen idee

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:27

ThaGirl schreef:
Over Harry's Horse en pagony hoef ik geen verhalen te horen. Deze past mijn paard niet!

Ik ga nog steeds voor WB op dit moment.. maar eens zien of ik er eentje voor een leuke prijs tegen kom Haha!

Oeps te laat gezien Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:29

Weatherbeeta heeft mooie lage loopsplitten, waardoor de deken goed op zijn plaats blijft en de loopsplitten inderdaad alleen maar beenruimte geven. Die hoge loopsplitten missen hun functie een beetje, omdat de deken de splitten dan open trekt, waardoor ze alsnog vrij strak staan en de deken niet goed meer ligt Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:59

Dominick

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:20

ThaGirl schreef:
CarolineP schreef:

Wat bedoel je met elastische stuk bij de boeg? Dat heb ik nog nooit gezien..

Moeilijk uit te leggen, maar het voorste stuk vanaf de schoft tot aan de voorsluiting, is van elastisch materiaal. En ook nog waterdicht....
Dat maakt de deken heel soepel en zit perfect!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:25

CarolineP schreef:
Moeilijk uit te leggen, maar het voorste stuk vanaf de schoft tot aan de voorsluiting, is van elastisch materiaal. En ook nog waterdicht....
Dat maakt de deken heel soepel en zit perfect!

weet je toevallig ook de naam van dit deken? heb even rondgekeken op i-net maar ben em volgens mij nog niet tegen gekomen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:26

Harry's Horse is fijn, QHP en BR ook Ja

Mieschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:26

De dekens van Horseware (Rambo, Rhino en Amigo) hebben echt een hele goede pasvorm. Ik weet bijna zeker dat die bij jouw paard ook niet naar achteren zakken! Ik heb ze al jaren en neem nooit geen ander merk meer. Wanneer ik toch weer 's viel voor het prijsverschil van een goedkoper merk, viel de pasvorm/kwaliteit altijd weer tegen en werd het toch duurkoop!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:28

Ik heb nu een deken van EppleJeck..
van een nieuwe winkel in ehv..
nou ik ben er toch zo dik tevreden over! nog geen gaatje Haha! (en normaal was ik elke avond weer een nieuwe winkelhaak aan t dichtnaaien) verder een fijne stof.. en niet te zwaar

edit: en niet duur!! 60 euro voor 300 grams..
Laatst bijgewerkt door MaaikeMo op 02-12-08 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:29

Ik koop alleen nog maar Bucas, mocht ik nieuwe dekens nodig hebben!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:32

ThaGirl schreef:
Ik zit nog steeds met de volgende vraag:
Hoe kan je een deken goed passen? Je kunt hem natuurlijk op leggen en kijken of het goed zit, maar dan weet je nog niet of hij naar achter gaat glijden en hoe hij blijft liggen met beweging.
Hoe testen jullie je nieuwe deken? (met de mogelijkheid om hem nog te kunne ruilen)

ik denk dat dat niet kan, ht is echt een kwestie van weten welk merk goed op je paard ligt

wat betreft de schuurplekken: de bucas heeft geen loopsplitten, maar wel geplooid bij de schouders zodat daar extra ruimte is. heel moeilijk uit te leggen maar wel echt superfijn. zegmaar zo'n extra holletje waar de schouder in kan als het paard loopt..
en de bucas heeft ook halve maten.. zo kon ik een 190 kopen, een 195 was nl net iets te groot en een 185 te klein
Laatst bijgewerkt door Sjuulie op 02-12-08 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:38

ik heb een pagony , heerlijk deken , alleen hij schuift van voren dus moet wel een borst beschermers, maar ze is dan ook aardig breed

en ik weatherbeeta Fusion , perfecte deken , alleen moeilijk met maten van mijn pony
heb 165 eigenlijk voor perfect achter kan net ,, net niet te weinig

ik ga van de week en HH highliner Supreme ophalen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 19:34

Piaffe_Girl schreef:
ik heb een pagony , heerlijk deken , alleen hij schuift van voren dus moet wel een borst beschermers, maar ze is dan ook aardig breed

Ja en dat is dus niet goed. Dan ligt hij niet perfect, want een perfect liggende deken die schuurt niet van voren. Knipoog

Ik ga op zoek naar een bucas, rhino, rambo, amigo of WB deken! (is maar net wat ik tegen kom zo voor een betaalbare prijs)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 01:07

Ik heb wel een hoop dekens met verschillende merken en heb er ook een mening over Haha!

Over de Bucas ben ik totaal niet tevreden, de pasvorm is verschrikkelijk (net als bij 4 andere paarden bij mij op stal, verschrikkelijke schuurplekken bij de borst) Verder zijn het wel fijne dekens.

Ik ben helemaal verliefd op Rhino. Kan geen minpunt aan dit deken verzinnen.

QHP heeft een fijne pasvorm maar gaat niet lang mee ... De voering bij mij is na een aantal weken al gaan scheuren.

HH heeft gewoon een goede-nette lijn dekens. Prijs-kwaliteitsniveau is goed.

Verder heb ik met verschillende dekens op stage te maken gehad, Anky en Dominick zijn ook goede dekens.