Scheren, met de haren mee of er tegen in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Scheren, met de haren mee of er tegen in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:45

Dat is mogelijk, maar moet je wel zo snel mogelijk doen, want anders zie je verschil met de al eerder geschoren plekken.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 12:34

Haha! Het is helemaal goed gegaan! Ixion was zo mak als een lammetje... wat voor ons allen een raadsel is, maar we klagen niet. Hij heeft geen stap verzet, ondanks dat hij alleen maar wat kruiden had gehad tegen de stress.

Ik was begonnen met de benen en de onderkant van de buik, maar dat ging met de tondeuse zo goed en gemakkelijk, dat ik uiteindelijk steeds meer en meer eraf haalde tot ik na drie uur zei: zo het is klaar! ^^

Niet helemaal volgens de regels, maar de tondeuse werkte dus ook prima.

Ik zal hem vanmiddag even op de foto zetten, dan staat hij vanavond op bokt Lachen

Heel erg opgelucht en best wel tevreden over het eindresultaat.

Aan iedereen die voor het eerst gaat scheren, of niet zelf durft: gewoon doen, het valt reuze mee Lachen

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 16:12

Hier zijn de dan, de foto's Lachen
Voor het eerst geschoren, voor het eerst stang en trens Knipoog

her en der nog een paar lijntjes, de streepjes vallen redelijk mee geloof ik.
Afbeelding

En dan ziet het er onder het zadel weer mooi verzorgd uit ^^
Afbeelding

tadaaa Tong uitsteken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:35

De streepjes trekken aardig snel weg, over ongeveer een dag of 10 zie je ze niet meer.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:34

ik leen je topic even!
Ik ben vandaag begonnen met scheren maar is niet zo soepel verlopen. Ik heb een wat oudere hauptner. de mesjes voelen niet bot aan. Ik heb nu een deel wat gelukt is maar op zijn buik bv neemt de machine geen haar mee? Nu moet ik zeggen dat hij wel veel vacht heeft maar lijkt me dat zo een sterke machine er wel door heen moet komen?
Ik heb de mesjes al strakker en losser gezet.
Zijn de messen nou gewoon bot of doe ik iets verkeerd?
Heb nu een heel zielig paard die voor 1/4 geschoren is.
Dit is het eerste jaar dat ik het zelf probeer.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:15

De mijne heeft een giga vacht, en ik heb het dus met een simpele sectolin 200 tondeuse voor elkaar gekregen.
Langzaam over de vacht, goed tegen de haren in. Dat is hoe ik wel alle haren mee kreeg. Want de tondeuse liet soms ook wat staan. Beetje drukken, beetje geduld en tegen de haren in dus. Anders denk ik dat de machine het toch gewoon laat afweten en het daar gewoon aan ligt.

Maar goed, ik ben een eendagsscheerder... echt ervaringsdeskundige ben ik nog niet Knipoog

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:31

Bij ons geldt met de haren mee scheren, lange halen en niet "steken". dit ivk de messen die wij gebruiken. Wij scheren ze op 7mm ipv de gebruikelijke 3 mm

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 19:36

Ik had de trimmer op 9 mm geloof ik, en heb vrolijk tegen de haren in geschoren Lachen
Maar ik weet niet of dat wel helemaal correct is, korter zou ik ook geloven... ik denk niet dat de haren bijna een centimeter lang zijn. Anyway, ik had ze wel aan de lange kant, en tegen de haargroei in dus.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:15

ik zet hier ff een stip neer..!
ik ben van plan om mijn paard ook te scheren..dit heb ik nog nooit eerder gedaan
en mijn paard is ook nog nooit eerder geschoren duss..dat word spannend..
met handige tips hoop ik dat het zal lukken Lachen
ik denk dat mijn paard wel verdooft moet worden aangezien ze wel vrij gauw dingen neit toelaat..

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 17:18

Hou dan dus wel rekening met 28 dagen niet op wedstrijd kunnen zonder risico gepakt te worden bij een doping controle Lachen dat is voor mij de reden geweest uiteindelijk toch maar zonder te doen, en zelfs mijn vuurbal was best braaf. Alleen het hoofd vond hij geen geslaagd plan, dus dat heb ik tot en met de wangen gedaan Tong uitsteken

succes in elk geval Haha!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:28

oh oke dat wist ik niet...
goed dat je dat zegt..!
ik weet nog niet zeker of we haar gaan scheren..
maar ik wil dat liever wel..

dankje..! Lachen

manoniwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:50

kylah schreef:
ik leen je topic even!
Ik ben vandaag begonnen met scheren maar is niet zo soepel verlopen. Ik heb een wat oudere hauptner. de mesjes voelen niet bot aan. Ik heb nu een deel wat gelukt is maar op zijn buik bv neemt de machine geen haar mee? Nu moet ik zeggen dat hij wel veel vacht heeft maar lijkt me dat zo een sterke machine er wel door heen moet komen?
Ik heb de mesjes al strakker en losser gezet.
Zijn de messen nou gewoon bot of doe ik iets verkeerd?
Heb nu een heel zielig paard die voor 1/4 geschoren is.
Dit is het eerste jaar dat ik het zelf probeer.

ik heb van de week ook mijn pony geschoren, de eerste kant van haar duurde ongeveer ander half uur, toen we daarmee klaar waren begon mijn moeder is het boekje te lezen wat bij het geleende scheerapparaat hoorde. omdat het een nieuw scheerapparaat is snapte we niet waarom dat ding zo onzettend lastig scheerde. boven op het scheer apparaat zat een knop en daar moesten we heel lang aan draaien.. de andere helft was veel sneller gebeurt!
ik weet niet of dat jou probleem was maar ik dacht meld t maar ff Tong uitsteken