zweetdeken bij een paard zonder deken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

diesel83

Re: zweetdeken bij een paard zonder deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:45

na het uitstappen doe ik meteen een zweetdeken op. tijdens afzadelen ligt die al op zijn lendenen. als hij afgezadelt is zweetdeken goed op richting t solarium. Dan staat hij heerlijk 10 min onder t solarium. na 10 min is hij helemaal droog en krijgt hij zijn deken op. ik zou zeker nooit zonder deken naar buiten gooien als je paard gezweet heeft. dan even onder een zweetdeken en lekker buiten extra uitstappen tot hij droog is.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:46

@ anniee: Precies, hier ook zo. aangezien het weer vandaag zal er deze week niet eens gereden kunnen worden, want de bak staat gewoon helemaal blauw. hier rollen ze ook alleen op het ''droge''.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:01

Helaas heb ik niet de luxe van een binnenbak / solarium
maar wel van een SUPER buitenbak die na een hevige regenbui binnen 15 min weer te rijden is zonder een waterballet Haha!

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:18

Vliendertje schreef:
Helaas heb ik niet de luxe van een binnenbak / solarium
maar wel van een SUPER buitenbak die na een hevige regenbui binnen 15 min weer te rijden is zonder een waterballet Haha!

Wees blij Clown

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:30

Ben er ook heel blij mee haha.
Super grote lampen.. dus kan eigenlijk altijd rijden!!! zelfs in de winter onder 0 graden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:33

Ben ik nu alweer de wreedheid zelve, vraag ik me even af?
Ik lees over afspoelen met warm water.... lauw water is nog ok, maar warm water???

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:40

Ik bedoel lauwwater Knipoog
Dat noem ik warm... tsja gewoonte

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:17

ik doe voorlopig nog niets Haha!
als ik nu een deken opgooi na het rijden (ook al is ze uitgestapt, we stappen enkele rondjes uit in de piste, en nog 10 minuten naar stal toe)
en ik ga een halfuurtje later kijken staat mevrouw lekker na te zweten.

Enkel, indien ze bv een hele dag in de regen gestaan heeft zet ik ze wel even op stal na het rijden (met zweetdeken dan, want dan staat ze stil) zodat ze effe volledig kan opdrogen, dan gaat ze terug de weide in.

Als het kouder begint te worden krijgt ze in de heen weg en de terugweg wel een fleece uitrijdeken op (ook al heeft ze wintervacht), dan kunnen haar spieren lekker opwarmen, bij terugkeer zet ik ze dan met een bak slobber én deken op stal, ga ondertussen gerief wegdoen, water bijvullen en alles doen wat er gedaan moet worden, dan gaat de deken terug af (ook al is ze niet droog) en mag ze gaan rollen op de weide

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:04

In de zomer gaat ze zo weer de wei op, in de winter en het is niet te koud gaat ze zonder zweet deken even op stal.
is het echt koud met zweet deken even op stal het laatste uurtje zonder deken en dan de wei weer in.soms staat ze wel een paar uur op stal voor ze droog is.
is ze alleen een beetje klam of alleen nat onder het zadel gaat ze zo de wei weer op.

anita84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:31

mijn paard heeft nu een 200 grams deken op.

wanneer hij gezweet heeft, stap ik hem zo goed als droog. als hij nog niet droog ik, leg ik een zweetdeken op en zet hem op stal.

hij gaat echt niet bezweet de wei in!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:14

HAR-->SV

hooters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:50

dus in de zomer als je paard bezweet is :D gewoon altijd goed uitstappen en dan afsponzen en op wei zetten en in de winter: ook goed uitstappen en een zweetdeken opdoen en dan wachten tot het droog is en dan je staldeken terug op doen ???(voor als je je paard op stal hebt staan)