Wat is nou een ECHT goede regendeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TaanStippel

Re: Wat is nou een ECHT goede regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:44

Ik heb er een van QHP, hoe hard het ook regent er komt niks doorheen of tussen bij de nek. Heb hem bij Levade gekocht.

moby148

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:51

br dekens zijn erg fijn in het gebruik, ook dominick bevalt goed

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:54

Amigo Rhino of Rambo...allemaal super!

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 08:03

Ik heb gisteren een QHP besteld en als het goed is heb ik de deken morgen in huis. Mijne staat nu onder een HH, die houdt het goed maar mocht het nu echt te gortig worden en de deken houdt het niet meer dan kan ik er een nieuwe (droge) deken opgooien. Eigenlijk zit ik ook nog te denken aan een rambo (winter) deken, maar die zijn zo duur.........

_Eigenwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:25

Ik heb alleen maar dekens van bucas.
Echt heerlijke dingen.
Geen druppel regen gaat er doorheen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:28

Horseware: Amigo, Rhino of Rambo.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 08:18

Afbeelding
heb deze gekocht, past perfect en een nieuw halster met touw is ook nooit weg Haha!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:54

Ik ben ook helemaal fan van de Horseware dekens. Zijn op veel plaatsen te koop. Ze hebben ook een geweldige pasvorm.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:58

Die van mij loopt nu nog 24/7 buiten en heeft momenteel een Vantaggio Rain Light op. Die bevalt prima. Blijft goed liggen ondanks alle vreemde capriolen die hij er mee uithaalt en het paard blijft er lekker droog onder.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:51

Ik heb een Amigo 0 grams, super goede regendeken. En een Bucas 150 grams Smartex Turnout, ook een super goede regendeken. Hebben al meerdere en lange buien op zich gekregen en nog nooit doorgelekt.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:01

Ik heb en BR van 150 grams overgangs deken die de regen echt tegen houdt. Paardje staat van 8 tot 15 uur buiten weer of geen weer. Voor de koude dagen heb ik een Bucas AIO (nog niet op gehad) ben benieuwd. Heb voor mijn andere paard de HH Orion of zo. Dikke deken en ook zeker waterdicht. Heeft hem vorig jaar opgehad en blijft goed liggen en niet nat geworden. Dit paard staat van 8 tot 20 uur buiten. Voor de 2 oude merries hebben we New Zealand dekens liggen.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:08

Ik heb sinds kort de bucas irish turnout op maar tot mijn grote spijt word deze deken wel degelijk nat aan de binnenkant waar de naad zit aan de onderkant.

Weet iemand hier een plossing voor?

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:22

Kan je niet inspuiten met spul? Weet even niet meer hoe het heet, maar je kan een spuitbus kopen bij de schoenmaker. Ik dacht een witte dop en blauw met groen bus.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:16

Heb diverse regendekens gehad. Van Weatherbeeta tot HH en vind die van de HH toch het beste waterdicht. Maar ik denk dat het aan meerdere factoren kan liggen of een deken goed waterdicht is. Hoe hij op het paard valt, hoe het paard ermee omgaat en hoe vies de deken wordt etc. De weatherbeeta was eerst super, maar na een paar maanden zo lek als een mandje. Bij de HH kan je gewoon de slang erop zetten dan gaat het er nog niet door heen!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:54

corina schreef:
Ik heb sinds kort de bucas irish turnout op maar tot mijn grote spijt word deze deken wel degelijk nat aan de binnenkant waar de naad zit aan de onderkant.

Mee terug!! Ik heb ooit een nieuwe gekregen omdat mijn nieuwe bucas ook lek was. Kreeg een nieuwe en mocht de oude ook houden

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:59

melrovers schreef:
Ik ben ook helemaal fan van de Horseware dekens. Zijn op veel plaatsen te koop. Ze hebben ook een geweldige pasvorm.

Amen..
Wat evt ook een aandachtspuntje is..
Ik heb nu de dekens met minihals, omdat het anders in kan regenen op de schouders..

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:07

De bucas dekens zijn na jaren nog steeds waterdicht, zijn eigenlijk alleen geschikt voor smallere paarden.
De oude blauwe rhino's blijven ook jarenlang goed en liggen eigenlijk het beste, geen bilkoorden nodig.
Ik heb nu br, een 0 grams en de joslansink in geloof ik 300 gram en een nieuwe 0 gram, voor als de andere br het begeeft. De br past goed op mijn (bredere)paard en bijft tot nu toe goed waterdicht. De joslansink heb ik met aanritsbare halzen, de rits kan wel eens een klein beetje doorlekken omdat de rand er dan niet goed overeen zit, maar geen wintervacht meer op de nek. De hals heb ik alleen bij echt koude dagen erop gehad tot nu toe, anders kun je wel eens schuurplekken krijgen.

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:13

Bucas en Horseware (amigo, rhino en rambo)dekens bevallen ons erg goed.
En dan met name de duo deken van Horseware, helemaal toppie! Niet de goedkoopste maar wel een deken voor de het hele winterseizoen, zowel voor binnen als buiten. OK dan!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:20

Ik heb een knalblauwe met oranje regendeken op de piaffe-ruitersport site besteld. Zeer makkelijk te bestellen en wordt zeer snel geleverd! Ook hele aardige mensen (ik had een foutje gemaakt met geld overmaken). En de deken is super en mooie luxe kwaliteit voor niet erg veel geld Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:11

corina schreef:

Dit probleem heb ik ook gehad met de irish turnout die ik had besteld bij de paardendrogist.
Ze had de deken al een paar dagen op en was best vies maar hij bleek door te lekken en slecht te ademen.
Ik gebeld naar de paardendrogist en ik mocht de deken terug sturen en mocht een nieuwe uitzoeken, ik heb toen voor de meerprijs een andere uitgezocht, de smartex waar ik altijd super tevreden over was.
Later bleek dat er een fout zat in meerdere irish turnouts, dus misschien het proberen waard dit ook eens na te vragen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:54

Ik heb ook even een vraagje: Welke regen deken is er ook superstabiel? Mijn paard is een wildebras en is goed in dekens afdoen, ze heeft tot nu toe alle dekens al af gekregen die ze opgehad heeft.. Ik wil er gewoon een voor de vieze, natte regen dagen.. Help? Tong uitsteken

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:01

Weather Beta's zijn echt super en blijven erg goed. maar dat soort dekens zijn erg duur he.
Daarom heb ik nu pagoni's. Die zijn ook goed en een leuk prijsniveau! Vooral de Tigerversies. (volgens mij heet dat zo)
Mijn paarden hebben ze altijd op en is goed regendicht buiten en binnen droogt het s avonds weer mooi op.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:00

Sodeletuut schreef:
Ik heb ook even een vraagje: Welke regen deken is er ook superstabiel? Mijn paard is een wildebras en is goed in dekens afdoen, ze heeft tot nu toe alle dekens al af gekregen die ze opgehad heeft.. Ik wil er gewoon een voor de vieze, natte regen dagen.. Help? Tong uitsteken

De dekens van Horseware.
Pasvorm is zo goed dat ze niet schuren op de borst, en zelfs zonder bilkoorden altijd goed blijven liggen..
Maarja, het prijskaartje he??

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:58

Bedankt allebei Lachen
En hoe duur is een Horseware deken gemiddeld? Ik heb er alleen een eczeemdeken van (165,- euro).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:40

Ik heb nu een Bucas regendeken, maar ik kan eigenlijk niet zeggen, dat hij beter is als mijn regendeken van ooteman. Het zijn beide fijne dekens.