Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjo89 schreef:cobelens schreef:Hoe kan het dan dat mijn shet vorig jaar in september geschoren is en in december zonder problemen 24-7 naar buiten is gegaan? Is de vacht van shet dan zo lang dat water er vanzelf afloopt?
Vind je tekst wel heel logisch klinken, maar geldt dat ook voor extreme lange wintervachtjes
Toch vind ik dit niet geheel verantwoord klinken
Niet voor een shet niet voor welk paard dan ook, met scheren tast je hoe dan ook de jas aan.
Nu hebben wij tegenwoordig pis winters in vergelijking met die van vroeger.
Zoals ander al schreef je tast de haartjes aan (puntjes) die ervoor zorgen dat het water eraf loopt en niet naar binnen dringt.
Of je moet het houden bij race streep scheren van hals aanzet tot tussen de benen.
Safiera schreef:Of alleen een soort ''uitrijdeken'' volledig laten staan en de rest één of meerdere keren scheren?
Of alles 1x en daarna evt alleen buik en hals vaker?
@ hierboven; er moet een soort messen (hondenmessen??) zijn die op 6 of 8 mm scheren. Geen idee hoe goed je dat door de vacht van je paard krijgt. Maar het zou wel moeten bestaan.
Je zou bijna zo'n opzetstuk van een (zwaardere) mensen tondeuse gebruiken he
Normaal wordt er voor paarden idd op 3 mm geschoren. Weet ook niet hoe dat met koeienmessen zit bijvoorbeeld.
kirsten4 schreef:Okee leuk dit.. Ben dekens aan het kijken, maar ik kan nog geen dekens mét hals vinden in maatje 110.. Wil voor de koude dagen (áls ik d'r dus ga scheren) wel echt een 300 grams ofzo mét hals hebben.. oliebol
Lees ook wel eens dat mensen gewoon hals scheren, maar niet met hals deken buiten zetten? Ze komen in de nacht gewoon binnen in de winter. Of ik moet hals niet scheren?
mirriejj schreef:kirsten4 schreef:Okee leuk dit.. Ben dekens aan het kijken, maar ik kan nog geen dekens mét hals vinden in maatje 110.. Wil voor de koude dagen (áls ik d'r dus ga scheren) wel echt een 300 grams ofzo mét hals hebben.. oliebol
Lees ook wel eens dat mensen gewoon hals scheren, maar niet met hals deken buiten zetten? Ze komen in de nacht gewoon binnen in de winter. Of ik moet hals niet scheren?
Al gekeken op minihorse.eu? Daar vond ik voor de mijne fijne dekens in 115.
mandje schreef:Hoe doen jullie dat of zouden jullie dat doen. Als je paard nu geschoren is (wil eigenlijk zo snel mogelijk helemaal scheren) doen jullie dan een regendeken op? En als het mooi weer is?
claudiadvx schreef:Mijn shetlander word deze winter ook lekker geschoren. Zat te denken aan hoofd hals en benen niet. de rest wel.
Edit: puur omdat ik geen dekens met hals heb. Weet iemand nog een site waar je evt losse halsen kunt bestellen?