[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:15

Allebei en de manen zijn hier onder gevlochten. Ik wil eigelijk geen hals maarja als ze net is geschoren dan krijgt ze uitslag van de regen :s.

Als ik een maat groter bestel is die weer te lang. Hij is nu al mega lang want mevrouw heeft een kort halsje.

De bouw van haar
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:16

Wat een grote opening zeg! Lijkt wel wat strak te zitten, maar moet kwa lengte echt niet langer...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:19

kun je anders de klittenbanden niet langer laten maken desnoods?
Voor de wijdte zou je een maat groter moeten hebben, maar als die weer te lang is...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:19

Ik zou hem toch een maatje groter bestellen.. liever te lang dan te strak. Bij mijn pony zijn de halzen net wat te breed en wat te lang maar die lengte vind ik juist wel prettig zodat zijn hals etc ook droog blijft als hij graast.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:38

Hoe heb je de manen nu zitten? Probeer eens met lange rechte vlechten en kijk hoe het dan zit. Zo zit ie dan bij Angel:

Afbeelding

Afbeelding

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:55

Een te lange hals is ook niet fijn hoor, dan gaat ie over de oren!

Misschien zou een ander merk deken/hals beter passen op jouw model paard.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:56

Blijven de manen bij die van jullie heel als ze ingevlochten zijn?
Mijn haf heeft altijd vlechten in der manen anders vallen ze uit, breken ze, etc. Maar met de hals schuurt het en breken ze juist erger af. Zolang ze een halsdeken heeft laat ik der manen maar los. En spray regelmatig in met equishine zodat ze glad blijven.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:10

Ja hoor, ik maak losse vlechten. En vlecht dit ongeveer 3 keer in de week opnieuw in... kam het verder niet echt, ja iets met me vingers.. En verder geen anti klit

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:15

Ik heb rechte vlechten in gedaan. Ik heb ook echt een propjes paard.op zich valt straks zitten wel mee. Maar sluit niet netjes aan omdat die toch te lang is :(

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:30

Ik had/heb voor mijn fjord maat L en voor mijn new forest maat M. Vind hem ook niet helemaal lekker zitten..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:35

Jammer.. Is de L veel langer dan de M? Vind deze al wel al de lange kant.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:23

Ik denk dat L te lang gaat worden.. Deze zit aardig strak volgens mij en dat moet je niet willen, hebben ze geen XL halzen zoals Horseware?

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:34

Hoe doen jullie dat met temperatuur verschil tussen dag wn nacht?

Ik heb de mogelijkheid niet om elke dag heen te gaan, laat staan 2x per dag.

Paard staat nu nog 24/7 buiten. Kijken jullie dan naar de dag of nachttemperatuur bij het kiezen van een deken?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:48

Als iemand nog een rhino wug medium 6.9 zoekt...... :+

1 weekje opgehad bijna nieuw. Gekocht maar toch te krap. Horze heeft een nieuwe serie dekens deze besteld om te proberen. De winterdeken paste goed namelijk ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 17:43

DaraBariton schreef:
Als iemand nog een rhino wug medium 6.9 zoekt...... :+

1 weekje opgehad bijna nieuw. Gekocht maar toch te krap. Horze heeft een nieuwe serie dekens deze besteld om te proberen. De winterdeken paste goed namelijk ;)

Prijs?

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:39

Ik heb ook wel wat adviezen nodig, kom er niet uit...
Mijn paard komt in weer en wind buiten overdag. Heeft inmiddels een redelijke vacht. Er ligt nu een 300 grams deken op. Hals zat er aan maar sinds afgelopen weekend er weer af gehaald... Nu is ze ( zeker na een stevig lesje) erg nat. Geen probleem verder maar als ze goed is uitgestapt, afgezadeld en gegeten heeft wil ik eigenlijk wel naar huis.. Oh ja en dan laat ik dr vaak ook nog in dr blootje even rollen.
Dan is ze altijd nog een beetje nat/klammig. Ik ben nu op zoek naar een 400 grams deken met vast hals voor als het straks echt koud word.. Maar ik moet haar dus wel met een nog wat vochtig huidje eronder kunnen zetten zonder dat het gaat broeien enzv enzv.

Ik kom nu eigenlijk steeds op Bucas uit maar die vind ik ook eigenlijk wat te duur...

Tips ??

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:54

Waarom niet gewoon scheren?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:57

Dat zou ik ook zeggen, evt alleen de hals en schouder scheren dat scheelt al een hoop.

Overigens vind ik 300 gram voor nu (met temperaturen van 10-14 overdag en 8-10 's nachts) veel, mijn geschoren paard staat onder 200 met hals van 100 ;)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:02

Idd gewoon scheren :j

Merelx_vw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:26

Ik ben aan het zoeken naar een uitrijdeken voor mijn Arabier. Welke maat is het makkelijkst? Cob of full? En heeft iemand nog tips? Misschien zie ik iets over het hoofd wat makkelijk is om voor de aankoop te weten :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:12

Yvon schreef:
Mijn paard komt in weer en wind buiten overdag. Heeft inmiddels een redelijke vacht. Er ligt nu een 300 grams deken op. Hals zat er aan maar sinds afgelopen weekend er weer af gehaald... Nu is ze ( zeker na een stevig lesje) erg nat. Geen probleem verder maar als ze goed is uitgestapt, afgezadeld en gegeten heeft wil ik eigenlijk wel naar huis.. Oh ja en dan laat ik dr vaak ook nog in dr blootje even rollen.
Dan is ze altijd nog een beetje nat/klammig. Ik ben nu op zoek naar een 400 grams deken met vast hals voor als het straks echt koud word.. Maar ik moet haar dus wel met een nog wat vochtig huidje eronder kunnen zetten zonder dat het gaat broeien enzv enzv.

Ik kom nu eigenlijk steeds op Bucas uit maar die vind ik ook eigenlijk wat te duur...

Tips ??

Ik zou persoonlijk in dat geval kiezen voor een deken met goed ademend vermogen. Met een Rambo of Bucas zit je dan zo wie zo goed, daar hangt idd wel een prijskaartje aan helaas. Maar wel de overweging waard :-)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 09:08

Yvon schreef:

Tips ??

Scheren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:11

Idd scheren, anders gaat het alsnog wel broeien. En dan na het scheren een kwaliteitsdeken zoals horseware of bucas opleggen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:12

Goed uitstappen en op laten drogen zonder deken of met een hele dunne cooler zodat de warmte weg kan, en dan een goed ademende deken erop voor de laatste warmte/het laatste vocht.
Als je paard te lang nat blijft zou ik inderdaad scheren, desnoods een gedeelte zodat de warmte weg kan.

Met een dikke vacht zou ik er voorlopig geen 300 grams dekens op gaan gooien, veel te warm, dat geeft broei.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:49

Die van mij is ook al wollig en moet binnenkort echt gaan scheren uitstel gedrag omdat ik het nu eerste keer zelf moet gaan doen :P vind dood eng haha. En moet er natuurlijk rustig de tijd voor gaan plannen.

Maar die van mij zweet dus nu ook aardig maar daar hebben wij de Bucas Smartex voor kan gewoon op een nat zwetend paard dus daar geloof ik gewoon maar in ;)