Sinds woensdag lekker bloot! Op de wei is het gewoon warm!
Bravura
Geplaatst: 03-05-13 21:29
Hier ook sinds donderdag bloot. Aankomende week gaat de temperatuur weer achteruit.... Maar eens zien, denk niet dat ik dan de deken nog op hoef te doen. Ze staan 's nachts binnen. Is alleen 's morgens nogal fris. Een paard acclimatiseert in 3 a 4 dagen. Ze hebben ook nog wat wintervacht, als het maar niet regent.
Ponypaard is vorige week van gevoerde regendeken naar ongevoerd gegaan heeft al veel dagen gehad dat lekker de deken overdag af ging en vannacht blijft ie lekker af en dan zie ik wel hoe het loopt! Ik denk aflaten
Bravura
Geplaatst: 03-05-13 22:00
We gaan zo weer naar de vliegendekens.....alles begint hier al op gang te komen en rond te vliegen....
Die van mij staat Al weer een tijdje onder een vliegendeken.
Polderpaard
Geplaatst: 05-05-13 09:45
Sinds ongeveer een week overdag bloot en 's nachts de gevoerde regendeken op. Sinds twee nachten nu ook 's nachts bloot Hij staat overigens overdag buiten en 's nachts op stal. Wanneer zouden jullie de regendeken op doen? Ligt dat puur aan de temperatuur of ook aan hoe hard/veel het gaat regenen?Afgelopen zomer heeft hij gewoon ook bloot in de regen gestaan, maar in de lente hadden we hem nog niet
Lekker bloot!! Ook met een regenbuitje, alleen als het koud word en het dan gaat regenen gaat hij of naar binnen of eencdeken Heb wel al een kap om voor de vliegen
Hier sinds gisteravond bloot. Sowieso komende 2 weken blijven ze deze tempraturen voorspellen. Dus dan blijft hij bloot. Alleen als het onder de 15 graden is en er komt regen gaat de regendeken nog om.
colleen3
Geplaatst: 05-05-13 16:15
Hier al ruim 2 weken bloot (overdag buiten, 's nachts binnen). Sinds afgelopen vrijdag blijft hij 's nachts ook buiten. Krijgt alleen een regendeken op als de temperatuur 's nachts zakt en het flink regent.
Hier nu ook alles bloot. Van de week houd hij in de nachten 11 graden 3 dagen, dan hou ik de deuren open, en als het langer die temperatuur aanhoud, gaan ze dag en nacht naar buiten
Hier ook alles bloot, voorlopig ook nog geen vliegendekens, ik denk dat het nog wel een tijdje duurt voor er weer zoveel beesten zitten dat ze in die dekens moeten. Ze genieten zo van bloot te staan.
Hoe bewaren jullie je dekens? Ga zondag alles wassen... dan kunnen ze weer een aantal maanden opgeborgen blijven!.
Nouvel
Geplaatst: 06-05-13 13:25
Hier nu ook alles bloot, had m'n merrie gisteren nog onder de sun shower, nu alles er af, ook de koude zeewind is zowaar eindelijk eens veel minder vandaag!
Mijn dikke dekens laat ik wassen bij Limpia, en de dunnere dekens was ik meestal zelf.