Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nies_ schreef:Dat verschilt per paard. Bij sommige paarden kom je met 1 of 2 keer al toe. Mijn fjord scheer ik in augustus, september, oktober, november en december dus in principe 5 keer. 4 keer is ook al wel eens voorgekomen, maar alsnog meer dan gemiddeld.
Yinthee schreef:Jeetje wat scheren jullie vroeg zeg.. en vaak. Die van mij gaat al 2 jaar de winter door met 1x scheren in eind oktober/begin november.. haha
Amiigo schreef:Ik heb vorig jaar 1x geschoren en ze bleef echt strak in d'r vel, wou dat het wat aangroeide want t arme dier kreeg bij de minste of geringste beweging van jets schuurplekkenga dit jaar eerder scheren!
Marjo89 schreef:Yinthee schreef:Jeetje wat scheren jullie vroeg zeg.. en vaak. Die van mij gaat al 2 jaar de winter door met 1x scheren in eind oktober/begin november.. haha
Ligt er misschien aan wat voor ras je hebt.
Een koudbloed zal veel dikkere jas willen aanmaken.
Zelf heb ik new forest kruising, maar zij heeft van zichzelf een jas waar je U tegen zegt.
En ik scheer aan einde van de winter, zo zitten ze sneller in hun zomer jasje. En scheelt mij hoop borstelen
Yinthee schreef:Marjo89 schreef:Ligt er misschien aan wat voor ras je hebt.
Een koudbloed zal veel dikkere jas willen aanmaken.
Zelf heb ik new forest kruising, maar zij heeft van zichzelf een jas waar je U tegen zegt.
En ik scheer aan einde van de winter, zo zitten ze sneller in hun zomer jasje. En scheelt mij hoop borstelen
Ik heb een rasechte ouderwetse Haflinger![]()
juliaxtriti schreef:Haaaii
Mijn pony zit heel dik in dr vacht nu dat heeft ze altijd wel gehad maar ze krijgt er wel een beetje last van volgens mij. ik heb d'r vandaag rustig een halfuurtje gelongeerd en ze was daarna op dr borst en hals een best bezweten, het zal ook wel te maken hebben dat ze nu geen goede conditie heeft na haar vakantie. Het is nu ongeveer 4/5cm denk ik. omdat ik 17 augustus ook 5 dagen naar de zomerinstructieweken ga zal ze het wel heel warm krijgen in zo'n dikke vacht! nu heb ik gelezen dat ze kunnen verbranden of meer last krijgen van de vliegen. ik vroeg me ook af of ze het niet koud kunnen krijgen omdat het verschil erg groot is tussen s 'nachts en overdag.
Wat denken jullie? eraf scheren of erop laten? en wat is jullie mening over het verbranden?