Ik denk dat het is omdat ze te weinig buiten komen ja. En ik scheer omdat ik geen hyperventilerende dikke slome shetlanders wil hebben. Ze zien me aankomen op wedstrijd hahahah. Het is gewoon een extreem mietje. 300 is geen dikke deken vind ik, 400-500 is dik.
nog steeds 200 gram en als het overdag echt warm is staat hij een paar uur met eczeemdeken op.
pony staat nu dag en nacht met ongevoerde regendeken op. zij gaat een paar uur per dag bloot als het warm is. als het zo waait zo als gisteren dan gaat er niets af.
Ik vind het rampzalig weer op het moment wat betreft de dekens. De ene dag kunnen ze deken af de andere dag hoeft die alleen `s nachts op en weer de andere dag kan je hem gewoon beter de hele dag op laten.
Ze hebben beide nog steeds 300 op (heb ook niet dunner). Maar ik denk dat ik straks naar gevoerde regendekens overga.. Kvind het moeilijk.
mirgino
Geplaatst: 01-05-13 18:50
ik ben blij dat de deken eraf is dat gewissel was ik snel zat, hij doet het nu prima zonder.
tot nu toe staat mijn oudje nog onder haar ongevoerde regendeken, vind het nog te afwisselend weer om hem helemaal af te laten. ga er zodadelijk even naartoe en dan haal ik hem er vanaf en dan vanavond waarschijnlijk toch weer erop..
Nouvel
Geplaatst: 03-05-13 11:52
zo heb ik m'n merrie nog onder de sunshower staan, morgen maar weer 10 graden, dus dan laat ik nu ook maar even wat op, en als de volgende week de temp hogerer en stabieler blijft alles af...
hier al een week af. paarden vinden het prima zo. wil mijn paarden niet het hele jaar onder de dekens hebben. de winter heeft al lang genoeg geduurd. dus als er nu een paar druppels regen valt ga ik ze niet gelijk weer onder de dekens zetten. s avonds staan ze binnen.