Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:47

gisteren hebben we 1 shet geschoren, diertje stonk gewoon naar vuil en zweet en had erge jeuk
we hadden 1 vuilniszak vol hij heeft nu een regendeken op en is daar flink warm onder

een mini met dikke vacht is flink aan het verharen, ze twijfelt of ze deze ook zal scheren met dit warme weer heeft ook zij jeuk

mijn paard ongeschoren is van de week van 300 naar 200 gr deken gegaan
staat in een open stal met open luik

de temp gaat wel weer omlaag van de week, ik voel wel hoe warm hij onder deze deken is, als dat koud aanvoelt gaat er weer een dikkere op

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:49

Vandaag lekker allemaal de wei opgeweest zonder deken, heerlijk vonden ze het! Vannacht staan ze onder een 100 gram!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:23

Nou hier niets afgehaald hoor en ook niet zonder deken naar buiten gestuurd. Dat gebeurt hier echt pas als het echt lekker warm is en niet
als ze nog uit hun jas vandaan vandaan waaien.

was wel 12 graden maar met die onwijze wind gaat er geen deken af.

Tooske

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:31

Geschoren nog steeds 370 voelde ze lekker warm onder ze is nog zo kaal dus ik laat hem lekker liggen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:34

mn welsh staat nog prima onder de 200 grams maar mn shet staat met zijn fleecegevoerde regendek op, hij had het vandaag met een stapwandeling met fleecedeken erover al bloedje heet en ging zweten

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:01

Mijne is in het begin van de week naar 100-150 grams gegaan en vandaag naar 0 grams.
Hij had het veel te warm onder de gevoerde deken. Hij was niet aan het zweten, maar z'n tong voelde ook erg warm aan en dat was beter onder 0 grams. :j
Bn vandaag ook lekker zonder deken gaan wandelen in het zonneke, heerlijk!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:03

tja nogsteeds de 300, ik had gedacht wel terug te moeten maar op stal was geen zweet te vinden en eigenlijk ook totaal niet warm eronder. Dus dit blijft lekker liggen (terwijl ze met de vries er nog wel is onder wilde zweten :+)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:21

roosbananas schreef:
Mijne is in het begin van de week naar 100-150 grams gegaan en vandaag naar 0 grams.
Hij had het veel te warm onder de gevoerde deken. Hij was niet aan het zweten, maar z'n tong voelde ook erg warm aan en dat was beter onder 0 grams. :j
Bn vandaag ook lekker zonder deken gaan wandelen in het zonneke, heerlijk!

:D zijn tong voelde warm aan,en was dat minder warm onder dunnere deken :?

sorry maar dat snap ik niet :o?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:37

Darkness85 schreef:
Vrijdag stond mn paard gewoon te zweten onder z'n 200gr onderdeken met daaroverheen een 0gr regendeken. Dus heb ik de 200gr onderdeken verwisseld voor een dunne 100gr onderdeken. Toen ik vandaag op stal kwam stond hij zelfs onder de 100gr onderdeken met 0gr regendeken te zweten.

Ik heb toen t hele zootje er maar af gehaald. Heb m alleen de ongevoerde regendeken om gedaan toen hij voor z'n dagelijkse 2,5u de paddock in ging. En ik heb er later niks onder gedaan. Het is in zijn stal nu warm zat. Zelfs al kan hij zn vacht niet op zetten door de deken is het nog steeds warm zat.

Warm was het vandaag he!! In stal gewoon 14 graden en daar vond ik het kouder aanvoelen dan buiten in het zonnetje := Ik heb de vos ook zonder jas naar buiten gestuurd (staat met 100 gram gevoerde bucas deken - outdoordeken met fleece). Ze voelde er overigens niet te warm onder, maar vond dat het wel kon. Vond ze geen probleem, bak is ook weer helemaal droog en ze heeft heerlijk uitgebreid gerolt, wel lekker zo bloot (mag ook altijd na het werk in de binnenbak, maar thuis met je vriendinnen synchroonrollen lijkt mij leuker ;))

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:43

Klopt ;)
Klinkt miss wat vreemd, maar mijn paard likt dagelijks aan m'n hand en z'n tong was vandaag vele male warmer dan anders en met de dunnere deken was dit terug weg.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:50

roosbananas schreef:
Klopt ;)
Klinkt miss wat vreemd, maar mijn paard likt dagelijks aan m'n hand en z'n tong was vandaag vele male warmer dan anders en met de dunnere deken was dit terug weg.

:D ik ga dat ook eens in de gaten houden, ik word ook elke dag afgelikt :9

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:00

@ Tancreda4: Ik stal was het zeker warm. Het is in zijn stal zoizo warm. Want hij heeft best een laag plafond (Ik gok zo'n 3m) En alle wanden rondom zijn ook helemaal dicht zonder tralies oid. Het is alleen bij z'n staldeur gewoon helemaal open. Dus de warmte blijft ook goed hangen zeg maar. :+

Ik durfde het niet aan om hem bloot naar buiten te sturen. Want onze paddock is nog 1 modderpoel. En hij gaat altijd rollen modderpoel of niet. En dan zit ik met een zeiknat paard. := Waar daarna dus geen deken meer op kan. Dus ik heb maar gekozen voor de ongevoerde regendeken. Over een dag of 2 als de temperatuur weer om laag gaat krijgt hij er weer een onderdeken onder.

Die van mij is ook zo gek op rollen. :D Hij kan het zelfs in zn stal van 3x3 zonder vast te liggen.. :P

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:04

Paarden vam mij staan altijd buiten ïk heb ze toch allemaal dekens afgehaald ze hebben wintervacht zat ze vondenthet heerlijk

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:25

HIer was het gelukkig redelijk droog, dus heel vies was ze niet. Wel wat nattig, maar dat droogt wel weer (maar een hele modderpoel is een ander liedje dan een beetje nattig zand :=). Ik zet haar sowieso wel eens nat onder de deken terug, die staydry fleece van de bucas is wat dat betreft echt ideaal!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:53

Ja heb daar wel meer over gehoord. Wat is dat precies voor deken? Hoe werkt dat? En wat kost ie? }:0

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:17

Bucas smartex turnout rain, "simpele" regendeken met fleecevoering, maar die fleecevoering werkt wel goed. Misschien dat een gewone regendeken met fleecevoering ook goed werkt, maar deze deken staat erom bekend dat hij goed ademend is en als een soort 'zweetdeken' kan fungeren. Al zet ik haar er niet warm onder, ze gaat altijd eerst ff onder een fleece. Maar vandaag ook, flink natgeregend onder het rijden (vond het te warm voor uitrijdeken), even een tijdje met fleecedeken gezet en toen ik naar huis ging onder haar gewone deken (nog lang niet droog). Dan is ze ook na een tijdje netjes droog, zonder dat de deken nat wordt van binnen.

Citaat:
Stay-Dry lining wicks moisture away and ensures that the horse is always dry
aldus bucas.com

Ze zijn wel enorm duur.... Ik wil er niet aan denken wat ik ervoor heb betaald :P

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:39

@ Tancreda4: Nou ik wil wel graag weten wat je ervoor betaald hebt. (Mag via PB) :D

Ik heb er gister weer een 100gr onderdeken bij gedaan. Dus hij staat nu onder een 100gr deken met 0gr regendeken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:54

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:07

Dat is idd een heel bedrag... Maar ik ben het wel een beetje gewent. Ik heb nl alleen maar Horseware dekens. :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:25

Ja, die zijn idd ook niet goedkoop :P Daar heb ik twee 0 grams versies, 2 onderdekens en een zweetdeken van. Ook erg fijne dekens!

Ik heb overigens nog steeds een rhino original nieuw te koop, 200 gram, maat 6.6, voor de liefhebber ;)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:28

vorig week de onderdeken er onderuit gehaald nu staat ze dus onder 500 gram (afgesloten stal met overdag het luik open)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:51

Tancreda4 schreef:
Ja, die zijn idd ook niet goedkoop :P Daar heb ik twee 0 grams versies, 2 onderdekens en een zweetdeken van. Ook erg fijne dekens!

Ik heb overigens nog steeds een rhino original nieuw te koop, 200 gram, maat 6.6, voor de liefhebber ;)

Ik een Rambo, Rhino plus, 2 onderdekens, 2 amigo 0 grams, en een Newmarket zomerdeken.
Jij had de oude Rhino te koop toch? Blauw met witte lijntjes? Heeft die een musketon met ring sluiting? Of 2 rechte sluitingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:58

Ik heb me onderdeken bij rambo duo ook weer verwisseld van 400grams naar 100grams..Hij staat nu nog onder 200grams :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:22

Tines staat nog steeds onder een 100gr duo liner met daaroverheen een 0gr horseware regendeken. Maar hij was vandaag weer wat klammig op de schouder. Het was ook wel een erg mooie dag vandaag. Maar ik heb niks verandert aan dekens. Want vanacht en morgen word t weer eenstuk kouder.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:30

bij ons had het gisteren geregend en 's nachts lichte vorst, dus van 150grams met fleece en 0grams regendeken toch maar terug mijn 350grams met hals omdat ze maar 3 graden gaven... Nu heeft heel de dag de zon al geschenen 8)7 arm paard...