[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:10

Jildau schreef:
Hmmm ik denk dat bij een ongeschoren paard gewoon bloot ook het beste is maar toch voel ik me soms schuldig wanneer meneer de hele dag/nacht in de stromende regen staat. Kan iemand mij even vertellen dat dat schuldgevoel nergens voor nodig is? :')

Schuldgevoel is echt nergens voor nodig. Bij mag het gieten zo hard het kan dan nog blijven ze op wei grazen in plaats van in de schuulstal te gaan. Zolang je niet merkt aan je paard dat hij koud heeft ofzo kunnen ze heel goed buiten staan. Trouwens ik denk,dat je paard je heel dankbaar is dat hij zoveel buiten staat. Ik denk dat hij gelukkiger is dan 24 op 24 in een warme stal staan. Dat is mijn,mening E.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:17

Supertof die actie van Agradi! Gelijk de 100 grams onderdeken voor m'n Amigo besteld. 3 Magic Brushes gratis erbij! Nu ben ik toch wel helemaal compleet.
- Amigo Bravo 12 100 gram
- Amigo Bravo 12 250 gram + 150 gram hals
- Horseware Liner 100 gram
- HH staldeken 200 gram
Dus ik kan van de winter tot 550 gram + 150 gram hals gaan. Lijkt me voldoende :D Extra hals wil ik niet doen ivm het uitvallen van de manen. Nu met de 150 grams gaat het prima. Maar ben bang als ik de insulator hals eronder doe de manen gaan uitvallen. Ik vind de hals puur fijn tegen de regen en wind. Extra warmte is daar niet nodig denk ik. Voorgaande jaren stond ze ook altijd zonder. Alleen dan groeide der vacht daar extra hard. Niet gek met regen en wind op je hals. Of aan 1 kant van der hals, andere kant zitten manen :P
HH staldeken ligt trouwens heel goed onder de Amigo's. Scheelt weer een extra 200 grams liner kopen :j
Gisterenavond voelde ze nog heel lekker onder 300 grams. Dat terwijl het 9 graden was :oo Straks toch maar wisselen naar 250 grams, daar moet ze toch ook wel warm genoeg onder blijven.

Marjo89

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:25

Wat vinden jullie van een Weatherbeeta deken. Het is voor een fjord.
En mogelijk ga ik hem wel scheren, nu heb ik nog een bucas irish turnout, deze zit veeeel te strak.
Nu had ik een weather beeta landa freeystle, en deze past hem best goed eigenlijk.
Liners passen hier ook gewoon onder.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:40

Weatherbeeta staat hier op het verlanglijstje als een van de andere dekens aan vervanging toe is. Schijnt ook voor brede paarden erg fijn te zijn, en dat zijn de onze.

Daarnaast nog steeds erg blij met de equi theme easy move dekens. Lijkt een beetje op de rambo optimo door de hoge loopsplit. Ligt als een huis en iets fijner geprijsd dan de Rambo dekens. Die overigens hun prijs echt waard zijn.

Hier een ander dilemma. Ik twijfel om nog een 400 grams staldeken aan te schaffen mocht het echt heel koud worden van de winter. Paardlief staat in een buitenstal uit de wind maar verder niet veel warmer dan buiten. En is redelijk gevoelig voor kou op de spieren.

Ze heeft;
-Ongevoerde regendeken equitheme easy move
- Fleecegevoerde regendeken Imperial Riding Breeze met losse hals
- 200 grams outdoor deken Imperial Tornado met losse hals
- 100 grams staldeken
- 200 grams staldeken
- als reserve een oudere Imperial outdoor 100/ 150 grams.

Wat zouden jullie doen?

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:20

Hier is een weatherbeeta fan. Liggen super goed op mijn brede quarters maar ook op mijn New forest/quarter met een iets fijnere bouw. Ik heb de freestyle modellen en de staldekens ervan. Heb deze zomer de vliegendekens aangeschaft maar nog niet hoeven te gebruiken.

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:42

Ik ben voor m'n pony opzoek naar een nieuwe deken, welke adviseren jullie?

Amigo hero combo pony 200 grams + hals

Amigo bravo pony plus medium 250 grams 1200D + hals 150 grams

Rhino pony plus medium 200 grams 1000D + hals 0 grams
Laatst bijgewerkt door melis__ op 19-10-15 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:43

Als je op een paard met vacht een deken wilt leggen met regen zou ik wel voor een 50 of 100 grams gaan. Mijn ene paard staat verplicht zonder deken lelijk te wezen maar zijn vacht mag ook niet te nat worden dus ik had vorige week een ongevoerde regendeken opgedaan maar dat was geen succes, de dag erna 100 gram opgegooid en dat ging een stuk beter :+

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:11

Ik denk ook een goed deken aan te schaffen hoor. De Bucas rain helemaal nieuw besteld. Is die gewoon klammig van binnen met de regen. Baal hier zo van. Vorige jaar amigo bravo die ook doorlekte.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:15

DoubleVv schreef:
Hier is een weatherbeeta fan. Liggen super goed op mijn brede quarters maar ook op mijn New forest/quarter met een iets fijnere bouw. Ik heb de freestyle modellen en de staldekens ervan. Heb deze zomer de vliegendekens aangeschaft maar nog niet hoeven te gebruiken.

Hiervoor lagen deze ook op een quarter, maar deze was lang niet zo breed als de fjord.
Toch zit hij mooi.
De bucas helaas niet :(

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:04

Stalgenootje heeft ook vorig jaar een Bucas deken gekocht, van de week voor het eerst opgehad. Helaas was deze deken ook niet waterdicht, hetzelfde verhaal als de Smartex. Inmiddels heeft ze een nieuwe ontvangen en deze is wel waterdicht!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:07

Begin jaren 90 had ik altijd Weatherbeeta dekens op mijn paard, oer sterk, goed waterdicht en bleven altijd netjes liggen ook als hij ging rollen.
Er zat een wollen binnenvoering in met daarnaast een vulling van ? grams. Als het koud was deed ik er een wollen marine deken onder die je bij de schoft terugsloeg en met een dekensingel op de rug vastzette.

Dat was toen een van de weinige niet canvas dekens en dus niet te zwaar voor mijn toenmalige paard met hoge schoft.

Helaas is Wheaterbeeta voor mijn huidige paard over het algemeen te smal, maar wat zou ik graag nog een paar van die dekens hebben.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:24

Hier de onderdeken er weer onder uit gehaald dus zit weer op 200 gram.

Ik wou met de acties van Agradi liners bestellen voor onder mijn Rhino wugs.
Nu twijfel ik een beetje over diktes en maat. Ik wil iig een 100 grams maar zouden jullie er dan een 200 of 300 grams bij doen? Uiteindelijk wil ik graag een heavy wug erbij.
Van de rhino wug heeft ze 183, deze valt iets lang waardoor ik voor de liners neig naar 175 alleen vallen deze gelijk bij de pony maten en ben ik bang dat die van voren te krap worden.
Hebben jullie advies?

Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:49

Je kan 175 bestellen, als deze niet goed zijn kan je ze terug doen.
Zelf heb ik altijd dezelfde maten.. Zowel dekens als liners.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:01

Heeft iemand een niet te dure tip voor een 50/100 grams deken? Outdoor, staldeken of onderdeken maakt niet uit

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:08

Fedimax eventueel? Of een ej staldeken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:25

Jildau schreef:
Hmmm ik denk dat bij een ongeschoren paard gewoon bloot ook het beste is maar toch voel ik me soms schuldig wanneer meneer de hele dag/nacht in de stromende regen staat. Kan iemand mij even vertellen dat dat schuldgevoel nergens voor nodig is? :')

Als je een schuilstal hebt, of in ieder geval schuilmogelijkheid, lekker laten staan! :+ Doe van mij had destijds beschikking tot een stenen schuilstal, stond er nooit in. Heeft je paard geen schuilmogelijkheid, maar 'moet' wel 24/7 buiten staat is het imo niet zo toppie, ze moeten imo altijd de mogelijkheid hebben om te kunnen schuilen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:31

Schuilstal is prettig, maar droog liggen vind ik altijd nog belangrijker. Niks zo sneu als ze dan in de blubber moeten liggen en ergens denk ik dat ze daar ook veel kouder van worden dan van gewoon regen.

Hier staan ze nog onder 300 en 200 gram. Had eigenlijk verwacht dat de jongste het wel warm zou hebben onder die 200. Maar ze voelde wonderwel aangenaam aan d'r onder. Dus maar opgelaten.

Purple92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:19

Zijn er hier al ervaringen met de rambo dry rug cooler? Ben met name benieuwd hoe snel het paard dan droog is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:20

Mijn paard is in een kwartiertje droog :)

Purple92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:22

Wow zo snel? En is jou paard geschoren of heb je het dan over een wat dikkere vacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:23

Mijn paard heeft gewoon een zomervacht :)

Purple92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:26

Oke, die van mij zit alweer wat dikker in zijn vacht. Ga toch nog maar even een goed gesprek met mijn bankrekening aan denk ik :+

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:27

En met de Rambo cotton cooler? :Y)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:49

Ervaringen gezocht van de bucas irish turnout extra big neck.
Werkt het echt ?? is er echt zoveel meer ruimte bij de nek

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:54

Marjo89 schreef:
Ervaringen gezocht van de bucas irish turnout extra big neck.
Werkt het echt ?? is er echt zoveel meer ruimte bij de nek

ik twijfelde tussen de 191 big neck en de 198 ivm het prijsverschil
maar bij de paardendrogist zeide ze dat de irish toch echt wel bigneck is.Lees haflinger fjord tinker enz.

dus heb ik de gewone 198 genomen de extra en nu nog op zoek naar de light.
en anders bestel ik de light volgend jaar weer nieuw.