Jildau schreef:Hmmm ik denk dat bij een ongeschoren paard gewoon bloot ook het beste is maar toch voel ik me soms schuldig wanneer meneer de hele dag/nacht in de stromende regen staat. Kan iemand mij even vertellen dat dat schuldgevoel nergens voor nodig is?
Schuldgevoel is echt nergens voor nodig. Bij mag het gieten zo hard het kan dan nog blijven ze op wei grazen in plaats van in de schuulstal te gaan. Zolang je niet merkt aan je paard dat hij koud heeft ofzo kunnen ze heel goed buiten staan. Trouwens ik denk,dat je paard je heel dankbaar is dat hij zoveel buiten staat. Ik denk dat hij gelukkiger is dan 24 op 24 in een warme stal staan. Dat is mijn,mening E.

Extra hals wil ik niet doen ivm het uitvallen van de manen. Nu met de 150 grams gaat het prima. Maar ben bang als ik de insulator hals eronder doe de manen gaan uitvallen. Ik vind de hals puur fijn tegen de regen en wind. Extra warmte is daar niet nodig denk ik. Voorgaande jaren stond ze ook altijd zonder. Alleen dan groeide der vacht daar extra hard. Niet gek met regen en wind op je hals. Of aan 1 kant van der hals, andere kant zitten manen 

Straks toch maar wisselen naar 250 grams, daar moet ze toch ook wel warm genoeg onder blijven.