Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SCC schreef:ik heb even een vraagje. ik zit hier lichtelijk met een klein dilemma
2 shetlanders hier aan huis die nu weer getraind gaan worden. beide dikke teddyberen van pony's en na serieus een vuilniscontainer vol haar zijn ze nog dik en pluizig in de vacht.
nu zit ik te twijfelen of ik ze nu wel of niet scheren moet. met het trainen zweten ze zich rot, en het haar wat nat is duurt een eeuwigheid om weer op te drogen. en aangezien ik nu maar om de 3 dagen lekker kan rijden ivm natte vacht die moet drogen.....
wat zeggen jullie. scheren of niet ?
p.s. kan zelf goed scheren en heb dekens zat dus daar is het niet van afhankelijk.
ohjajoh6 schreef:Nou het maakt geloof ik ook echt niet meer uit wat ik ook probeer voor haar; Heb der gewassen, wat zelfs al veel te gevoelig was op die rug blijkbaar, ze zakte steeds zowat door haar hoeven heen als ik er met de rosborstel en met gladde kant van het zweetmes overheen ging, erna compleet over de zeik gelijk achter elkaar gaan liggen rollen in het zand van de rijbak en nu staat ze uiteindelijk weer binnen met haar schone dekentje op en nog steeds zie je constant die staart zwiepen en de huid rillen van de jeuk....
Vind het gewoon zielig en weet echt even niet meer wat ik nu nog kan doen...
happyrookie schreef:Werkt ByeMite/phoxim bij haar? Zul je vast al geprobeerd hebben, maar dat zou misschien de zorg om luizen/eczeem kunnen verminderen... Of staat de eczeem echt los van luizen (dus weet je zeker dat het eczeem is)? Ik heb gehoord dat zo'n eczeemdeken helpt, en opstallen als het schemert... voor zover dat kan bij jou.
Maar dat heeft verder niet met scheren te maken, daar weet ik weinig vanaf wanneer dat het beste kan.