[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:20

Ik denk dat inregenen ook vooral aan de pasvorm op je paard ligt? Mijn Rambo wug regent in ieder geval niet in :).

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:21

Vraagje, ik ben opzoek naar een warme deken voor op de trailer voor mijn paard. Dus een zweetdeken o.i.d. die ook met buitentemperatuur min zoveel tot plus 5 warm genoeg is. Weet dat een tijd terug hier één genoemd werd maar kan het niet meer vinden..
En wat vinden jullie van uitrijdekens? Een vriendinnetje vroeg laatst of ik die niet nog moest hebben. Maar paard is niet geschoren, dan vind ik dat persoonlijk helemaal niet nodig? Zo koud is het in Nederland ook weer niet? Of denk ik daar te simpel over? }:0 Geschoren snap ik het wel, maar hij heeft gewoon zijn eigen vacht, wel erg dun maar toch. Daarmee moet hij het toch wel volhouden, ook met in-en uitstappen?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 20:26

Kyrseltje schreef:
Vraagje, ik ben opzoek naar een warme deken voor op de trailer voor mijn paard. Dus een zweetdeken o.i.d. die ook met buitentemperatuur min zoveel tot plus 5 warm genoeg is. Weet dat een tijd terug hier één genoemd werd maar kan het niet meer vinden..
En wat vinden jullie van uitrijdekens? Een vriendinnetje vroeg laatst of ik die niet nog moest hebben. Maar paard is niet geschoren, dan vind ik dat persoonlijk helemaal niet nodig? Zo koud is het in Nederland ook weer niet? Of denk ik daar te simpel over? }:0 Geschoren snap ik het wel, maar hij heeft gewoon zijn eigen vacht, wel erg dun maar toch. Daarmee moet hij het toch wel volhouden, ook met in-en uitstappen?

Ik gooi altijd 2 zweetdekens over elkaar, paard is geschoren. Raampjes dicht zeil open mits het hard regent.
Ik gebruik een zweetdeken met in- en uitstappen, uitrijdekens alleen als het regent en koud is, een waterdichte dan.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:27

Kyrseltje schreef:

Bucas multi stable

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:33

Amiigo schreef:
Kyrseltje schreef:

Ik gooi altijd 2 zweetdekens over elkaar, paard is geschoren. Raampjes dicht zeil open mits het hard regent.
Ik gebruik een zweetdeken met in- en uitstappen, uitrijdekens alleen als het regent en koud is, een waterdichte dan.

En dan gewoon fleece of een wollen?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 20:37

Gewoon fleece :) van die simpele dekentjes van 2-3 tientjes.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:41

Ik doe fleece met hals en een wollen deken eroverheen in de trailer als het echt koud is, zijn ook lekker warm!
De Rambo deluxe zweetdeken is ook erg dik, beetje wol achtig ook. Fijne deken :j

In- en uit stappen inderdaad gewoon met een fleece. Meestal een dralon van Eskadron of een simpele fleece inderdaad. Uitrijdeken voor wind/regen als het fris is, paard is wel geschoren.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:50

Ga ik nog even een extra zweetdeken op de kop tikken. Lijkt me ook wel voldoende, hij heeft immers gewoon een vachtje.

Een fleecedeken met in/uitstappen zie ik niet zo zitten, paard is nogal een springgeit dus denk dat het niet zo goed blijft liggen haha. Maar denk opzich dat ik het ook niet nodig ga hebben, misschien gewoon een uitrijdeken kopen voor het geval dat. Komt vast ooit nog we van pas ;).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:51

Ik heb zo'n gestreepte Horseware fleece, heel dik en super goed absorberend als je paard nat is.
Te koop bij Paardendrogist.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:02

Tineke, vervelend van Blacky :(
Ik zou dan echt gaan voor een wugvariant. Zelfs met de allerergste stortregen regent die niet in! Manen blijven er netjes onder en ik vind de v sluiting fijner dan een rechte sluiting.
Met verschillende dekens met normale pasvorm regent het bij mij na langdurige (en soms ook sneller) wel in. Je mag mijn deken wel passen, al denk ik dat die net te groot is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:07

Voor in- en uitstappen gebruik ik eigenlijk nooit iets. Die dekens zijn toch koud als je ze op legt en eens ze warm zijn doe je ze alweer af.

In de trailer leg ik een Bucas shamrock power, de 150 grams select deken of de Rambo newmarket op. Als het echt koud is gooi ik er gewoon nog een deken overheen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:15

Dat is lief Suus! @mette, maar ik denk ook dat die niet past, Mette is toch net een stukje groter.
Gelukkig weet ik zijn Rambo maat door zijn eczeemdekens.

Net nu ik voor Cherise er een beetje uit ben wat tot nu toe handig is zit ik nu weer met Blacky te klooien en met 24/7 buiten komt het nog kritischer...

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:21

tiwi1969 schreef:
Dat is lief Suus! @mette, maar ik denk ook dat die niet past, Mette is toch net een stukje groter.
Gelukkig weet ik zijn Rambo maat door zijn eczeemdekens.

Net nu ik voor Cherise er een beetje uit ben wat tot nu toe handig is zit ik nu weer met Blacky te klooien en met 24/7 buiten komt het nog kritischer...

Ja.. lastig. Zo blijf je bezig... -O-
Bij Agradi is tm dinsdag 30% korting op dekens. Misschien kan je daar wat tussen vinden? Met de wug op weet ik zeker dat het niet inregent. Soms zijn de zijkanten aan de onderkant wat nat maar de rug + schouders zijn altijd droog!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:54

Aan de hand van de tip van Mette heb ik al een Rhino Pony Wug Lite besteld, wat scheelt het trouwens veel met de grote maten.
Nog wel even de korting van de paardendrogist meegepakt en hij was daar op voorraad gelukkig want ik wil hem wel snel hebben.

Nu heb ik nog een QHP voor hem, die is met spetterregen nog wel goed genoeg, maar met echt serieuze regen echt niet betrouwbaar en ik wil geen slapeloze nachten om Blacky als het ('s nachts) regent.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:42

De Rhino wug viel op mijn vorige paard echt wel bijna een maat kleiner dan de Rambo wug. Heb er toen des tijds nog een aantal foto's van geplaatst (had toen amigo, Rhino en Rambo gepast). Hoop dus dat de Rhino wug niet te klein valt als je m vergelijkt met het Rambo eczeem deken (geen idee hoe die valt).

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:45

Dan mag ik hem gelukkig wel ruilen PD is daar erg makkelijk mee. En ik kan nog een maat groter bestellen en in de ponymaten blijven.
2 maten groter is meteen 60 euro duurder.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:22

Oh echt? Ik neem ook een pony xD. PD heeft idd een super service :).

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:23

Kasmir schreef:
Oh echt? Ik neem ook een pony xD. PD heeft idd een super service :).

Ja haha. Gewoon even te warm wassen! Dan past tie de 5.9 misschien :D

xwildhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:57

Mijn pony is niet geschoren dus is ondertussen al een beer aan het worden, ze staat elke dag buiten nu wil ik voorhaar een regendeken aanschaffen maar moet ik dan een 0 gram omdat ze haar vacht er onder heeft of..?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:09

Ik zou idd 0 grams of fleecegevoerd kiezen dan :).

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:15

Ik zit met hetzelfde maar moet je dan ook een zwaardere opleggen als het kouder wordt? Lees veel over platgedrukte haren.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:18

De vacht van mijn pony nam niet af maar werd flink platgedrukt toen ik hem nog ongeschoren maar met deken liet. Hij stond echter maar een paar uurtjes buiten, de rest op stal. Met een 24/7 pony zou ik het bijna niet durven, een deken op. Mits ze helemaal geen goede vacht maken natuurlijk, maar dan moet je de vulling ook opvoeren imo. Toen ik hem in NL nog 24/7 buiten had, en er nieuw spul in de kudde kwam maakten ze eigenlijk stuk voor stuk een nette vacht aan. In 4 jaar tijd nog nooit een ziek dier gezien daar.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:39

Hmmm ik denk dat bij een ongeschoren paard gewoon bloot ook het beste is maar toch voel ik me soms schuldig wanneer meneer de hele dag/nacht in de stromende regen staat. Kan iemand mij even vertellen dat dat schuldgevoel nergens voor nodig is? :')

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:02

Heb juun terug gezet naar 0 grams bucas freedom hij had het er erg warm onder met staldeken.
Dus staldeken er onder vandaan gehaald

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:04

Dat schuldgevoel is nergens voor nodig hoor. Het is wel fijn als ze kunnen schuilen (hok, bomen of wat dan ook), zodat ze niet in de volle regen én wind staan. Dat vinden ze niet fijn. Maar de meeste paarden hebben een prima vacht. Ook als het regent. Dan worden het allemaal 'dakpannetjes' en loopt het water van ze af en de ondervacht blijft netjes droog. Moeten ze natuurlijk wel tegen de wind kunnen schuilen.