[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:06

Gydja schreef:
Klarinda schreef:
Ik heb nu op mijn geschoren shetlander een 200 grams en een regendeken er over heen liggen, en ik heb niet het idee dat hij het te warm of te koud heeft!

Ik denk niet dat een regendeken alleen genoeg is!

Daar was ik dus ook al bang voor. Dus denk dat ik dan nog een 200 grams deken moet gaan aanschaffen!

Ja inderdaad, maar geen idee of je dan 200 moet hebben, of dat 100 ook genoeg is!
Heb zelf niet zoveel verstand van dekens etc :+

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:09

Klarinda schreef:
Ja inderdaad, maar geen idee of je dan 200 moet hebben, of dat 100 ook genoeg is!
Heb zelf niet zoveel verstand van dekens etc :+

Volgens mij is de regendeken een 100 grams. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Hoe kan je dat eigenlijk na meten/wegen? En zou een fleece deken onder de gewone deken dan ook helpen? Of houd dat niet warm?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:17

Weet iemand of er ergens de Moser Max 45 in de aanbieding is ?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:21

RvT schreef:
Tyrcanol schreef:
Ik twijfel heel erg of ik mijn merrie nog zal scheren.
Ze heeft cushing en ontzettend veel last van jeuk nu. Haar vacht is natuurlijk ook abnormaal dik ...

Heb je deken(s) voor dr als ze geschoren wordt?
Als ze er beter van wordt (weg vacht en daardoor minder jeuk/ongemak), wat houdt je dan tegen?

Natuurlijk heb ik dekens.
Ik weet natuurlijk nooit zeker of het dan beter wordt.

En ben eigenlijk niet zo voor scheren in dezeperiode.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:28

Tyrcanol schreef:
Tyrcanol schreef:
Ik twijfel heel erg of ik mijn merrie nog zal scheren.
Ze heeft cushing en ontzettend veel last van jeuk nu. Haar vacht is natuurlijk ook abnormaal dik ...

Heb je deken(s) voor dr als ze geschoren wordt?
Als ze er beter van wordt (weg vacht en daardoor minder jeuk/ongemak), wat houdt je dan tegen?

Natuurlijk heb ik dekens.
Ik weet natuurlijk nooit zeker of het dan beter wordt.

En ben eigenlijk niet zo voor scheren in dezeperiode.[/quote]

Als ze last er van heeft. Dan zeg uit met die jas.
Helemaal als ze cushing heeft. Zal d'r niet beter op worden.

Marjo89

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:29

Intussen zijn beide paarden geschoren. Lekkere deken op. Dik tevreden beide.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:26

Pony word vandaag geschoren. Maar moet ik dan ook de benen laten doen? En wat zou het voordeel zijn van het wel of niet te scheren van de benen?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:41

Ik scheer de benen nooit. Voor mijn gevoel enkel nuttig voor het plaatje.

bertbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:51

Klarinda schreef:
Ik heb nu op mijn geschoren shetlander een 200 grams en een regendeken er over heen liggen, en ik heb niet het idee dat hij het te warm of te koud heeft!

Ik denk niet dat een regendeken alleen genoeg is!

Nog een 100 grams en dat is dan genoeg hoor!! :j :j

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:43

zuzu schreef:
ik ga morgen inderdaad bellen , want het ligt niet aan mij dat het scheren niet gaat ....
gisteren opnieuw een poging gedaan bij shetlander na apparaat goed stellen enzo , maar er gebeurde niets .....
toen mijn tinker met kort haar geprobeerd en daarbij gebeurde ook niets ....messen buigen de haren om ....hij pakt/scheert ze niet af....
dus machine/messen zijn niet goed.....misschien wel botte messen gekregen????
wel vreemd bij splinternieuwe machine van 400 euro .....daar mag je toch wel iets van verwachten.......

ik had het scheerapparaat bij agradi besteld ( achteraf dom |o ) ....vorige week dinsdag het apparaat teruggestuurd en dat hebben hun woensdag ontvangen , dus dacht vanochtend maar eens even bellen of ze al naar de messen hebben gekeken of dat die inderdaad bot geleverd zijn..... blijkt dat het apparaat al de hele week nog op de retourpallet staat en dat ze het apparaat binnenkort naar duitsland moeten gaan sturen en dat het nog een aantal weken dan gaat duren voor er iets bekend is over waarom het apparaat niet scheert
dus toen zei ik dat ik dan mijn geld terug wil , want ik heb spierreuma en kan niet nog een aantal weken wachten ....pony moet nu geschoren worden omdat ik met mijn ziekte hem niet gekamd/onthaard krijg....en dat ik dan liver ergens anders een nieuw , wel goed werkend apparaat wil kopen ....... ze kunnen alleen geld retour geven als het apparaat nog nieuw in de verpakking zit.....
duh .... zonder te proberen te scheren kom je er toch niet achter of het apparaat goed is of niet 8)7

weet iemand hier in de buurt van goeree Overflakkee iemand die aan huis komt scheren?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:12

Via boktmarkt of MP even zoeken en dan kijken naar goede referenties.

Wel balen hoor :(:)

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:03

ZuZu, ik heb je een adresje in een PB gestuurd. Zij heeft vorig weekend mijn shetje gedaan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:08

Nou ik heb een poging gedaan.
Vorig jaar voor t eerst mn messen laten slijpen.
Daarvoor nooit moeite gehad.
Zeker 4x een pony geschoren.

2 setjes laten slijpen. Denk dat wordt een eitje.
Nou. Buik en rug gedaan allebei de setjes bot. Kom er met geen mogelijkheid meer doorheen.
Fijn zit ik met een half geschoren pony met een giga vacht ...

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:29

Ik heb een top !! Adres gevonden.
Praktisch om de hoek. Hij deed het gelijk. En mijn messen waren flink vern**kt.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:25

Is er iemand die scheert om het voor pony/paard aangenamer te maken in verband met verharen?
Maakt dit uit voor hoe ze in de zomervacht komen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:26

ja ik, Morrie is een paar x behoorlijk van slag geweest in de verhaarperiode, sinds ik hem scheer is dat niet meer. Het gekke is dat ie evengoed verhaart, maar dan met hele korte haartjes, ik borstel het er met bakken tegelijk af.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:25

Mijn mini merrie is nogal jeukerig en nu met die losse haren zie ik hier en daar afgeschuurde vacht (rond de staart, bij de haarscheiding bij de buik) en die jeuk plekken zijn lastig te behandelen.
Ben dus ook aan het overwegen haar uit die dikke vacht te scheren, want het verharen loopt ook geen vaart.
Mijn vraag; welke dekens zou ik voor haar aan moeten schaffen? De temperatuur is nu flink gestegen, dus is een ongevoerde regendeken genoeg? Of liever nog iets gevoerd?

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:40

Pacific schreef:
Mijn mini merrie is nogal jeukerig en nu met die losse haren zie ik hier en daar afgeschuurde vacht (rond de staart, bij de haarscheiding bij de buik) en die jeuk plekken zijn lastig te behandelen.
Ben dus ook aan het overwegen haar uit die dikke vacht te scheren, want het verharen loopt ook geen vaart.
Mijn vraag; welke dekens zou ik voor haar aan moeten schaffen? De temperatuur is nu flink gestegen, dus is een ongevoerde regendeken genoeg? Of liever nog iets gevoerd?

Heb de pony gisteren ook geschoren en nu een 100 grams deken op gedaan.
Denk dat voor de aankomende dagen (tenminste zoals de voorspelling lijkt) je het wel af kan zonder deken of inderdaad een ongevoerde deken.

Jappiepappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:32

Hee
Ik heb een vraag. Mijn vp word aankomend weekend geschoren. We gaan waarschijnlijk met een sjabloon een figuurtje laten staan op z'n bil. Nu is m'n vraag, hoe gebruik je zo'n sjabloon als je een figuurtje wilt laten staan en de rest van de haren d'r af wilt?
Iemand ervaring?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:34

Ehm, waarschijnlijk ben ik nu spelbreker, maar als je nu iets laat staan met scheren valt dat toch alsnog uit met verharen?

Jappiepappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:19

Safiera schreef:
Ehm, waarschijnlijk ben ik nu spelbreker, maar als je nu iets laat staan met scheren valt dat toch alsnog uit met verharen?

Jaa dat zou kunnen ik weet het eigenlijk niet..... maar zo snel gaat dat toch niet? En als je dat figuurtje laat staan en de rest eromheen scheert is dr toch nog wel verschil tussen de kleuren van de vacht?

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:24

Ik heb een paar maandjes terug m'n pony laten scheren, en toen twee sterretjes laten staan.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen is hij al aardig bijgekleurd en verharen z'n sterretjes ook wel, maar je ziet ze echt nog heel erg duidelijk en denk dat dat ook nog een poos duurt voordat die sterren helemaal weg zijn zeg maar.

Bij mij deed de scheerster een ster van papier op zn vacht, dan met stoepkrijt op zn vacht die ster 'overtekenen' en toen scheerde ze er omheen. :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:28

Mhh ja, het kan natuurlijk nog wel een tijdje zichtbaar blijven. Zal per paard en per seizoen verschillen denk ik.

Mijn pony is wel vaker deels of half of in patroon geschoren, ook later in de winter nog. Maar bij hem werd het door het verharen heel snel weer egaal.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:31

Okee, ja dat zal inderdaad verschillen per paard en per seizoen!

Jappiepappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:38

Maar hoe maak je nou eigenlijk zo'n figuurtje met ee sjabloon? Want dat snap ik nog steeds niet...