[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:45

Wat staan sommige al dik onder de dekens zeg!
Die van mij nog steeds onder de 250 vary liner.
Voelt nog steeds goed aan eronder.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:50

Mijn ongeschoren paard gaat binnen 3 dagen ook nog onder de 150 gram. Vanaf volgende week gaat t hier snachts ook weer vriezen, ze staat dan wel op stal.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:55

VWestra schreef:
kunnen jullie meedenken? Mijn fries heeft 2 seizoenen lang een Rambo outdoordeken (met liners) opgehad zonder problemen, nu we meer aan het trainen zijn past deze deken niet meer. Hij snijdt nu in de manenkam (voorbij de schoft, meer op de hals dus).

Welke andere dekens kan ik nog proberen? Ik heb een bucas (geen big neck) gehad en die trok scheef. Vrijdagavond als nood een harry's horse highliner gekocht maar die is voor te krap en achter te lang.
de back on track mesh deken gaat dan eigenlijk nog het beste, maar die trekt met veel bewegen naar achteren.
QHP regendeken hangen ook naar achteren.
Vorige winter (geschoren) heeft hij tot 400 grams opgehad op stal. Een deken met liners of in verschillende diktes verkrijgbaar zou dus heel fijn zijn. En deken moet waterdicht zijn, prijs maakt mij niet zoveel uit, als het maar past en een goede oplossing is.

[ [url=m/UTak7N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier een beetje hetzelfde probleem met onze arabo fries, Rambo maat 6.9 zat vorig jaar super, nu hij breder geworden is knelt deze iets op de uitstekende schouders en drukt wat in de manenkam, een maat groter wordt net te lang...

De duo zit echt krap voor, nu de supreme medium op van mijn andere paard en die lijkt wel ietsje ruimer te vallen voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:29

Wie weet nog goede opties? Ik ben al een paar dagen aan het zoeken maar kan het niet echt vinden. Zoek een 300 grams deken met hals (mag los of vast zijn). Maar liever geen bucas of andere duurdere dekens, paard wil nog wel eens slopen dus wil eerst wat goedkoper. Ik kom iedere keer bij dekens boven de 100 euro uit...

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:41

Amy schreef:
Wie weet nog goede opties? Ik ben al een paar dagen aan het zoeken maar kan het niet echt vinden. Zoek een 300 grams deken met hals (mag los of vast zijn). Maar liever geen bucas of andere duurdere dekens, paard wil nog wel eens slopen dus wil eerst wat goedkoper. Ik kom iedere keer bij dekens boven de 100 euro uit...

Goedkoop is duurkoop.
Als je kiest voor belastic nylon; daar krijg je geen spijt van. Dat slopen ze bijna niet!
Maar dat is duur materiaal!

En anders; Epplejeck?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:41

Amigo mio of Hero met hals?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:43

Zou dan eerder tweedehands kopen, want dat goedkope spul trekken ze al helemaal zo aan gort.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:45

Als je echt slopers hebt dan slopen ze ballistic nylon ook.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:00

Ik krijg dinsdag hopelijk een Master deken (Hypostore) binnen. Die wordt gebruikt bij bredere en barokke paarden en heeft schoftkussentjes om drukplekken bij de schoft te voorkomen. Misschien is dat wat?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:03

xMalibu schreef:
Grappig hoe het per paard zo kan verschillen

En per jaar. Vorig jaar stond mijn merrie met temperaturen als vandaag echt niet onder een gevulde deken. Nu is het net aan warm genoeg.

Vanochtend, toen de zon nog scheen (schéén >;) ) dus met deken en al het bos in voor een wandeltje.

groepje middelbare ATB'ers schreef:
Jaa, hij heb een regenjekkie an

:D

Mijn ruin nog steeds comfi en droog onder de Smartex Rain. Beide 24/7 buiten, merrie met inloopstal en all you can eat hooi.
Laatst bijgewerkt door Koper op 26-11-17 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:04

Amy schreef:

Ik heb zelf deze gekocht en die slopen ze tot nu toe niet :P
Mooie grote staartflap, pony staat er comfortabel onder!

http://www.limburgsruiterhuis.nl/produc ... als-blauw/

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:06

Hier de nieuwe 220gr deken binnen, maar ze was nog comfortabel onder de 100grams dus die lekker op gelaten.

Amy, wat vind je van de huismerken van Divoza en EJ? Niet hele sterke dekens, maar betaalbaar. Hoewel ikzelf voor tweedehands zou zijn gegaan in een beter segment zodat ze langer mee gaan ;)

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:08

Ik heb ook een master deken en die is ideaal voor mijn vrij forse ijslander! Nu ook nog in de actie bij hypostore dus gunstige prijs.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:09

Hier ook ongschoren onder smartex rain. Overdag buiten, snachts in grote open buitenbox. Vind de verschillen ook heel grappig om te lezen. 400gr hebben we hier zelfs met vrieskou niet gehaald :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:12

Ik had nog een vraagje over liners stapelen. Maakt het uit welke liner je als eerste op je paard legt? Bij voorbeeld de dunste eerst?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:16

Ik heb een Pagonydeken die binnen no time gesloopt was, m'n EJ huismerk deken houdt het onwijs goed en de ProfiRider van de link doet het ook goed.

Hij staat met 3 slopers samen maar tot nu toe geen problemen met de laatste twee dekens! En ze trekken echt flink aan elkaars dekens.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:17

Amy schreef:

Zo eentje bv: https://www.medhorses.nl/equi-th%c3%a8me-%e2%80%9ctyrex-600-d%e2%80%9d-outdoordeken-300g-(5570).aspx

Maar ik heb wel al gezien intussen dat het niet zo evident is om een deken onder 100 euro te vinden met hals (of mogelijkheid tot hals) én 300 gram vulling.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:20

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:27

Hier vanmorgen voor de tweede keer geschoren dus de 400 gram op. Ze stond onder 300 door de harde wind, vanavond meer even kijken of ik het zo laat of toch terug ga naar 300 gram.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:28

Nouvel schreef:
VWestra schreef:
kunnen jullie meedenken? Mijn fries heeft 2 seizoenen lang een Rambo outdoordeken (met liners) opgehad zonder problemen, nu we meer aan het trainen zijn past deze deken niet meer. Hij snijdt nu in de manenkam (voorbij de schoft, meer op de hals dus).

Welke andere dekens kan ik nog proberen? Ik heb een bucas (geen big neck) gehad en die trok scheef. Vrijdagavond als nood een harry's horse highliner gekocht maar die is voor te krap en achter te lang.
de back on track mesh deken gaat dan eigenlijk nog het beste, maar die trekt met veel bewegen naar achteren.
QHP regendeken hangen ook naar achteren.
Vorige winter (geschoren) heeft hij tot 400 grams opgehad op stal. Een deken met liners of in verschillende diktes verkrijgbaar zou dus heel fijn zijn. En deken moet waterdicht zijn, prijs maakt mij niet zoveel uit, als het maar past en een goede oplossing is.

[ [url=m/UTak7N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier een beetje hetzelfde probleem met onze arabo fries, Rambo maat 6.9 zat vorig jaar super, nu hij breder geworden is knelt deze iets op de uitstekende schouders en drukt wat in de manenkam, een maat groter wordt net te lang...

De duo zit echt krap voor, nu de supreme medium op van mijn andere paard en die lijkt wel ietsje ruimer te vallen voor.

Stille meelezer hier. Ik heb dan geen fries maar wel een pony die redelijk breed is aan de voorkant en had vaak ook dat dekens achter z’n schoft zakken. Uiteindelijk voor hem ook 2 dekens bij de decathlon in de aanbieding kunnen kopen 2 jaar terug. Beide hele fijne dekens. Sluiten wat hoger bij de hals zodat ze daar gewoon veel mooier blijven zitten. Maar geen idee of die wel breed genoeg is voor een fries maar misschien het proberen waard?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:56

Liners stapelen; ben ik ook benieuwd naar;
En ook hoe je ze bevestigd.

Over de liners en wassen. Ik was de meeste 2 x per jaar. Behalve de 400 gram, dat red ik wel met 1 keer per jaar wassen.
Na hoevaak wassen wordt de vulling echt dunner?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:03

De klittebandjes kunnen aan elkaar, het is even prutsen maar dat lukt wel uiteindelijk. En dan natuurlijk van allebei de clipjes aan de achterkant aan de deken vast.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:05

Oh dat moet ik zeker een keer uitvogelen dan!
Thnx

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:10

Ik heb alleen nog niet in de praktijk getest of het uitmaakt welke onder en welke boven gaat. Daarom dat ik het vraag, wie weet heeft iemand er ervaring mee :)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:12

Koper schreef:
Ik heb alleen nog niet in de praktijk getest of het uitmaakt welke onder en welke boven gaat. Daarom dat ik het vraag, wie weet heeft iemand er ervaring mee :)

Ik doe altijd de dunste eerst. Dus 100gr daarna 200 gr