Hier staat ze gewoon weer bloot op stal, daar is het meestal rond de 14 graden binnen dus dat is aangenaam zonder deken. Als ze naar buiten gaat en het is fris/koud gaat de fleece gevoerde regendeken op
Gambler21
Geplaatst: 23-04-13 18:07
Wie kan me advies geven over het volgende:
Mijn paardje staat aan huis, nu onder een deken van 200 gram, afgelopen week een aantal middagen de deken eraf gehaald, nu zie ik dat het morgen zo rond de 18 graden word, het geval is dat ik morgen de hele dag moet werken. Ze gaat dan morgenochtend rond 6 uur naar buiten, zal ik dan de deken al af kunnen doen of zou dat te koud zijn? Ik ben pas tegen 17.00 uur weer thuis en anders staat ze dus de hele dag met deken. Alvast bedankt voor jullie advies.
MoniekV
Geplaatst: 23-04-13 18:37
@Gambler21 Kun je geen ongevoerde regendeken opdoen?
Hier nu net even de 200 gram eraf gehaald die ze van de week op had, vond het stiekem nog best koud laatste paar dagen! Kom vanmiddag nog terug, dus ze mag even lekker een paar uur in d'r blote billen! Als ik niet was teruggekomen was het een ongevoerde regendeken geweest voor vandaag, en ik denk dat ze die eind van de dag ook weer op krijgt, even afwachten wat de nacht gaat doen.
Overdag als het weer goed is (dus geen regen en temp boven de 10) haalt mijn staleigenaar lekker de dekens af. S'nachts legt ze hem dan weer terug voor ons . Ze staat nu dus of bloot, of onder fleece gevoerde regendeken.
Ze vind het heerlijk de eerste uurtjes op het land zonder dek!
Die van mij stond vandaag ook zonder en staat morgen ook zonder
Marietje1990
Geplaatst: 24-04-13 19:49
Hier vandaag en morgen ook zonder deken. Het weekend lijkt weer een stuk kouder te worden helaas
Nouvel
Geplaatst: 24-04-13 21:03
Het was hier vanmiddag ook helemaal niet warm...
harde koude wind, brrr...
simongek
Geplaatst: 24-04-13 21:06
was hier wel redelijk warm. paard stond onder eczeemdeken en mijn vader heeft aan het einde van de middag weer de 200 grams opgedaan. Voordeel van de paarden achter het huis hebben.
Nouvel
Geplaatst: 24-04-13 21:26
ik vond het vanmorgen ook warm, dus snel naar huis om deken te wisselen, ging het zo van 17 graden naar 13 graden onderweg!
ze stond helemaal niet te warm onder de smartex, dus maar lekker laten staan...
Hier was het lekker warm hoor, eind van de middag wat wolken, maar nog prima te doen. Paardlief wel onder een dun 0 grammetje gezet voor de nacht, maar twijfelde om haar bloot te laten.
Smartex worden ze volgens mij niet snel warm onder. Onder een ongevoerde gaat het eerder 'broeien' en klam worden, dan onder die smartex. Maar volgens mij geeft Bucas ook aan dat die een behoorlijke temperatuur range kan hebben.
Het was hier gisteravond ook echt nog warm, dus pas rond 10 uur de 100gram weer opgedaan. Die is er vanochtend weer afgegaan Lekker hoor, deze temperaturen. Hoop echt dat het van 't weekend niet al te veel afkoelt!
Hier staan ze nu beiden bloot. Vanmiddag worden ze (eindelijk) helemaal geschoren, krijgt de pony exceem + 100gr op en mn ruin 200. Ze blijven waarschijnlijk buiten staan voor de nacht.