Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
samirah schreef:Hier staan ze nog onder de oudere Imperial Breeze met fleece voering. Allebei keurig droog terwijl ze bijna 24/7 buiten staan. Staldeken eronder ook kurkdroog.
tiwi1969 schreef:Helaas past mt 215 niet goed in mijn wasmachine en ik heb er toch al eentje voor 8 kg. Hij beweegt dan niet los door de machine waardoor er plooien in blijven zitten en niet overal goed schoon wordt. Ik denk dat het waterdicht spul er dan ook niet goed op komt. Hij is pas bij de wasserij gewassen en waterdicht gemaakt bij de wasserij.
Doe je die onderdekens zelf met harmisol o.i.d. waterdicht wassen? Best een goed idee want die wassen wel goed in mijn eigen machine, even als eczeemdekens.
Zou het insprayen van de voering bij de borst ook helpen om te zorgen dat hij daar geen regenwater opneemt als het wat inregent?
_helga_ schreef:Me nieuwe stapmolen deken was ook geen succes!
De hals zat precies op de hechtingen![]()
Nu me 150 grams opgelecht en alleen de onderste sluiting vast gemaakt aan de voorkant.
En de bovenste omgeklapt en vastgemaakt dat ze er niet aan kan schuren.
Alleen als ze bukt om te grazen gaat de wond dubbel en daarna tegen het deken.
Merkte niet dat ze er last van had.
Hoop dat ze zo even die 2 weken door komt
KirstenChes schreef:Iemand een idee wat ik het beste kan doen?
Vorig jaar een kwaliteitsvolle weatherbeeta deken gekocht en deze dit jaar laten wassen. Degene waar ik hem bij heb laten wassen vertelde me dat als het een goede kwaliteitsdeken was, hij waterdicht zou blijven en niet met een speciaal product gewassen hoefde te worden. Toch zelf voor de zekerheid toch maar ingespoten na de tijd, en jullie raden het vast al. Niet waterdicht. Ik kan ook niet zeggen dat mijn paard kletsnat was maar het voelde onder de deken toch wel vochtig en op de borst was ze nat.
De hele dag regende het dan ook behoorlijk maar onder mijn andere deken bleef ze wel droog.
Wat zou ik het beste kunnen doen? Opnieuw laten wassen misschien? En dan met een speciaal product hiervoor?
simodi schreef:_helga_ schreef:Me nieuwe stapmolen deken was ook geen succes!
De hals zat precies op de hechtingen![]()
Nu me 150 grams opgelecht en alleen de onderste sluiting vast gemaakt aan de voorkant.
En de bovenste omgeklapt en vastgemaakt dat ze er niet aan kan schuren.
Alleen als ze bukt om te grazen gaat de wond dubbel en daarna tegen het deken.
Merkte niet dat ze er last van had.
Hoop dat ze zo even die 2 weken door komt
Kun je dan niet beter zo'n speciale grote wondpleister voor dieren er op doen?