Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

samuraiLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:45

Mijn Pony is Half geschoren en staat op een stal met fleece en staldeken op zonder staldeken had hij heel veel koud en met stal deken is het perfect :)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:18

ladylay schreef:
MarissaM schreef:
pony staat nog steends onder de bucas all in one ( nog geen dekens eronder gehad ) voelde nog lekker warm eronder :D is helemaal geschoren , zonder hals

Bij de Bucas moet je er 1 overheen doen, en niet eronder.
Als je dat doet, werkt het systeem niet meer ;)

oohh super thanks haha ben altijd gewent geweest om er 1 onder te doen ahha .... moet ik dan niet een maat groter nemen ? voor erover ?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:27

Hangt ervan af.... hoeft in principe niet, maar als die te klein is uiteraard wel ;)

_Liez

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:46

Mijn pony stond onder een 600 maar ivm een andere stal en s'nachts naar binnen heeft hij nu een 350 op. En daar voelt hij ook gewoon waar onderaan.

Marissa@ de meeste keren hoeft dat niet als ik 2 dekens over elkaar doe dan heb ik gewoon 2 dekens van 175 en geen maat groter.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:51

Hoe kan je zien dat je paard het koud heeft, staan ze dan alleen te rillen.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:27

marleen_usar schreef:
Hoe kan je zien dat je paard het koud heeft, staan ze dan alleen te rillen.

Als ze rillen hebben ze het echt koud, maar als je even voelt onder de deken en het voelt gewoon lekker warm aan, dan weet je dat ze het niet koud heeft. Het is een beetje gevoel denk ik.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:21

@_liez oke ik probeer het wel zodra het nodig is hihi kan altijd nog een grotere kopen haha maar voorlopig is het niet nodig gelukkig

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:35

ik heb sinds vandaag 550 ongeschoren met een regendeken erover erop gegooit .
ivm kou op de spieren .

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:45

@ JSCAA: En wat had je daarvoor erop?

Die van ons staan nou beiden ongeschoren onder ongeveer 300 grams waterdichte dekens. Ik heb vandaag een borstverlenger besteld bij agradi, want de deken die ik via bokt had gekocht valt een halve maat kleiner helaas. En daarom schuurt hij nu op de borst bij mijn pony.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:46

@ safiera

400 :) dan wel 2 dekens dus zou iets warmer zijn geweest .
overigens nog wel gewoon de 150/200 hals :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:48

Vind het nogsteeds erg veel voor een ongeschoren paardje, maar het zal per individu verschillen neem ik aan.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:49

JSCAA schreef:
ik heb sinds vandaag 550 ongeschoren met een regendeken erover erop gegooit .
ivm kou op de spieren .
:+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:21

Ja, dat las ik... maar die van mij heeft het onder 300 ook warm zat, dat bedoel ik.
Heb jij dan ook in de zomer, met regenmachtig weer een deken op? Regen id zomer kan toch ook koud op de spieren zijn, of niet?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:38

ja in de zomer heeft hij idd met regenachtige dagen een regendeken op .
tenzij het 30 graden is dan niet haha .

edit ; hij had het ook nog goed genoeg onder zijn 400 hoor .
ik werd alleen gebeld dat hij wat last van zn spieren heeft nu met die kou en dat had ik zelf ook al door dus daarom de dikkere .
niet omdat hij het 'koud' heeft ;) en alsnog niet ieder paard is hetzelfde :+

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:10

Mijn paard ( ongeschoren ), staat op dit moment onder 500 grams.
Ik zou ook altijd hebben geroepen dat het voor een ongeschoren paard veels te veel is, want zo lijkt het ook.
Mijn paard staat wel zonder hals en daar krijgt hij dan ook een aardig teddy vachtje. Ondanks dat het gewoon een kwpn is, is hij er gewoon erg vatbaar voor.

Ik moet ook wel zeggen dat de ene stal ook niet met de andere stal te vergelijk is. Hij staat wel in een binnenstal, maar deze stal is kleinschalig en ligt midden in de polder. Als je met je auto er naar toe rijd, zie je de temperatuur gewoon dalen. Het is er altijd een stukje kouder.

Maar goed dat wilde ik even toevoegen, omdat ik ook altijd zou hebben gezegt dat het mischien wel teveel is. Maar nu ik dit paard heb, weet ik dat het echt erg verschillend kan zijn.

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:20

_bloempje_ schreef:
Mijn paard ( ongeschoren ), staat op dit moment onder 500 grams.
Ik zou ook altijd hebben geroepen dat het voor een ongeschoren paard veels te veel is, want zo lijkt het ook.
Mijn paard staat wel zonder hals en daar krijgt hij dan ook een aardig teddy vachtje. Ondanks dat het gewoon een kwpn is, is hij er gewoon erg vatbaar voor.

Ik moet ook wel zeggen dat de ene stal ook niet met de andere stal te vergelijk is. Hij staat wel in een binnenstal, maar deze stal is kleinschalig en ligt midden in de polder. Als je met je auto er naar toe rijd, zie je de temperatuur gewoon dalen. Het is er altijd een stukje kouder.

Maar goed dat wilde ik even toevoegen, omdat ik ook altijd zou hebben gezegt dat het mischien wel teveel is. Maar nu ik dit paard heb, weet ik dat het echt erg verschillend kan zijn.

Ben ook van mening dat het per paard erg verschild!

Die van mij heeft nu ongeschoren zo'n 430 gram op :).
Moet er wel bij zeggen ze gaan ( bijna) elke dag gewoon naar buiten, en de stal waar ze in staan is het achterste gedeelde niet dicht,.. dus het is er echt niet veel warmer als buiten.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:24

het klinkt idd ook heel veel , en mensen denken ook altijd dat die dekens verschrikkelijk zwaar zijn haha .
is alleen niet het geval :) , die van mij staat overigens overdag nu ook hele dagen in de wei .
en heeft een open stal , vlak naast het kanaal :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:38

ladylay schreef:
Bij de Bucas moet je er 1 overheen doen, en niet eronder. Als je dat doet, werkt het systeem niet meer ;)

Ik heb de rain, maar heb er wel een onderdeken onder. De fleecewerking heb ik dan niets mere aan idd, stay dry fleece, maar ze was te koud eronder. Zit er wel over te denken om de medium versie ervan te kopen, maar dat vind ik best pittig. Eerst maar even mijn Rhino original verkopen :)

Alle paarden zijn verschillend, als ze het maar niet te warm of koud onder de dekens krijgen en dat in de gaten wordt gehouden :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:42

Tancreda4 schreef:
ladylay schreef:
Bij de Bucas moet je er 1 overheen doen, en niet eronder. Als je dat doet, werkt het systeem niet meer ;)

Ik heb de rain, maar heb er wel een onderdeken onder. De fleecewerking heb ik dan niets mere aan idd, stay dry fleece, maar ze was te koud eronder. Zit er wel over te denken om de medium versie ervan te kopen, maar dat vind ik best pittig. Eerst maar even mijn Rhino original verkopen :)

Alle paarden zijn verschillend, als ze het maar niet te warm of koud onder de dekens krijgen en dat in de gaten wordt gehouden :)

Dan zou ik er juist er 1 overheen leggen.
Dan past de deken zich alsnog aan aan de lichaamstemperatuur.
Ik heb de Bucas-all-in-one erop liggen met erover heen een staldeken.
Werkt ideaal :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:02

De rain heeft die luxe niet toch dat hij zich 'aanpast' dat is toch alleen bij de all in one het geval? wat ik wel fijn vind is dat je er een nattig paard onder kan zetten, vandaar dat ik uiteindelijk ook een medium (150 gram vulling bij de 100 gram staydry) wil aanschaffen. Maar momenteel gaat het op deze manier wel goed. Onderdeken is van rambo, en heb ik van voren vast kunnen zetten met het klitteband, en achter vast aan de bilriemringen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:51

Tancreda4 schreef:
De rain heeft die luxe niet toch dat hij zich 'aanpast' dat is toch alleen bij de all in one het geval? wat ik wel fijn vind is dat je er een nattig paard onder kan zetten, vandaar dat ik uiteindelijk ook een medium (150 gram vulling bij de 100 gram staydry) wil aanschaffen. Maar momenteel gaat het op deze manier wel goed. Onderdeken is van rambo, en heb ik van voren vast kunnen zetten met het klitteband, en achter vast aan de bilriemringen

Ik heb even gekeken, maar weet het nu ook niet..... :+

Maar dan is het idd prima, misschien straks in de uitverkoop, dat je 1 kan scoren :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:08

Mijn haf staat onder een 360 grams, geschoren en wel, en ze staat overdag buiten. Vond het vanmorgen zo warm dat ik de onderdeken er onderuit gehaald heb. Morgen gaat er weer een dekentje onder..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:54

Mijn geschoren pony staat ook onder de Bucas all in one.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:19

jaa het verschilt dus echt per paard. Leuk ook als je dan bijvoorbeeld ziet dat de haf van aranne geschoren buiten loopt onder 360 grams en mijn paard binnen staat met een 500 grams.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:50

Mijn pony (geschoren) heeft nu 400 gr deken op, maar die is wel al oud dus zal wel niet meer 400 zijn. Dus nu krijgt ze lekker nieuwe warme op.