[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dreamheart

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:58

Nee... alleen bij de schoft. Zoek je er een?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 17:58

:j een niet al te duren die aan mijn ej deken kan!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:02

Mijn ongeschoren paard heeft 300 gram om vanavond, dan kan de andere deken drogen. Hij word over 2 weken geschoren

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:32

BopjeBo schreef:
@kusvoorjou:
De deken was nog droog op de rug? Nou dan is ie wel waterdicht maar is er gewoon op 1 of andere manier zoveel water onder de deken terecht gekomen, lijkt wel of je paard er mee is gaan liggen in de nattigheid dan. Dat heeft niets met die deken te maken maar wat je paard ermee gedaan heeft, was met elke andere deken ook wel gebeurd, het is geen duikpak. Als je hem terugbrengt naar de winkel zullen ze hem waarschijnlijk opsturen naar HH en daar testen op waterdichtheid. Scheuren en lekkages veroorzaakt door het paard zelf valt niet onder de garantie, dat ligt niet aan een productiefout of iets dergelijks.
Ik heb zelf ook een hele scala aan HH dekens voor m'n friezen, ook Rambo maar dat is gewoon een hele andere kwaliteit/prijsklasse. Rambo is gewoon heel prijzig, maar na 1x wassen lekte m'n 0gr Wug al door op de rug ondanks waterdichtspul bij dekenwasserij. Tegenwoordig koop ik alleen nog maar HH, als m'n paarden hem slopen doet dat niet zo zeer aan m'n portomonnaie. Als ze op zijn gooi ik ze gewoon weg. Zitten prima bij mijn friezen, alleen de buitendekens vallen wat kleiner uit. De HH Xtreme is een luxere versie van de Thor, die is nog een stuk duurzamer. Die ligt ook super op m'n paarden.

Dat van die wug is vreemd. Daar zit een waterdichte laag in die hoef je niet waterdicht te maken. Lijkt erop dat die laag op de een of andere manier kapot gegaan is. Mijn Rhino is al 4x gewassen en nog steeds prima.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:51

Hoi iedereen!

Wie kan mij verder helpen met de dekenmaten in Nederland? Ik woon in het buitenland, maar hier is er een betreurenswaardig kleine keuze aan ponymaten. Ik ben op zoek naar een 100 of 150 gr onderdeken, of staldeken om te gebruik icm met mijn 3 waterdichte winterdekens. Waar ik woon tot nu toe nog geen enkele staldeken in zijn maat gevonden, noch een uitrijdeken. Ook werken ze hier met de rugmaten, wat het kopen in Nederland het er moeilijker op maakt. Mijn pony heeft ruglengte 115, wat ondermaat 165 is als ik het goed heb begrepen.

Nu heb ik op Agradi een goed geschikte staldeken gevonden, deze is echter beschikbaar in 115/165, maar ook in 115.. Welke moet ik nu hebben? Want hier in Zwitserland zou 115 dan kloppen, maar in Nederland is dat dan 115 onderlengte als ik het goed begrijp? (dus maat minipaard ofzo)

Verder ben ik op zoek naar een fijne uitrijdeken, fleece of zelfs een beetje waterafstotend materiaal, kleur bruin. Hier niet te vinden in ponymaat... Echter zie ik in Nederland door de bomen het bos niet meer (webshops) en bij 'horsecheck' kun je helaas niet op maat of gram selecteren... Ik heb reeds bij Agradi bestelt, maar volgens mij zijn ze een beetje duurder dan de andere webshops. Als ik alles bij één shop kan bestellen zou dat de top zijn. Dus als iemand goede ervaringen heeft met een bepaalde webshop? Ik kom begin November naar Nederland dus ik heb nog eventjes de tijd.

Hij heeft verder een normale dekenmaat, ik heb mijn waterdichte dekens en zweetdekens van 4 verschillende merken en allemaal passen ze mooi met 115 ruglengte.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, alvast bedankt!!

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:05

In Nederland wordt er inderdaad gekeken naar de ondermaat. Een deken met maat 165 wil zeggen: ondermaat 165 en bovenmaat rond de 115.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:08

Kasmir schreef:
Nee helemaal niets zelfs, ik gok als ik deze foto van het model deken bekijk dat het dek in kwestie zo lek als een mandje is op de naden.
[ Afbeelding ]

Ik heb deze deken net nieuw, ligt op mijn shetje met een deken eronder, nergens last vn.
Nergens doorgelekt of nat(behalve de buitenkant)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:22

Amiigo schreef:
Iemand een hals met bevestigings punten op de schoft en 2 aan de zijkant?

Zulke punten bedoel je? Of 2 aan elke zijkant.
Afbeelding

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:27

Lara_Silver schreef:
Hoi iedereen!

Wie kan mij verder helpen met de dekenmaten in Nederland? Ik woon in het buitenland, maar hier is er een betreurenswaardig kleine keuze aan ponymaten. Ik ben op zoek naar een 100 of 150 gr onderdeken, of staldeken om te gebruik icm met mijn 3 waterdichte winterdekens. Waar ik woon tot nu toe nog geen enkele staldeken in zijn maat gevonden, noch een uitrijdeken. Ook werken ze hier met de rugmaten, wat het kopen in Nederland het er moeilijker op maakt. Mijn pony heeft ruglengte 115, wat ondermaat 165 is als ik het goed heb begrepen.

Nu heb ik op Agradi een goed geschikte staldeken gevonden, deze is echter beschikbaar in 115/165, maar ook in 115.. Welke moet ik nu hebben? Want hier in Zwitserland zou 115 dan kloppen, maar in Nederland is dat dan 115 onderlengte als ik het goed begrijp? (dus maat minipaard ofzo)

Verder ben ik op zoek naar een fijne uitrijdeken, fleece of zelfs een beetje waterafstotend materiaal, kleur bruin. Hier niet te vinden in ponymaat... Echter zie ik in Nederland door de bomen het bos niet meer (webshops) en bij 'horsecheck' kun je helaas niet op maat of gram selecteren... Ik heb reeds bij Agradi bestelt, maar volgens mij zijn ze een beetje duurder dan de andere webshops. Als ik alles bij één shop kan bestellen zou dat de top zijn. Dus als iemand goede ervaringen heeft met een bepaalde webshop? Ik kom begin November naar Nederland dus ik heb nog eventjes de tijd.

Hij heeft verder een normale dekenmaat, ik heb mijn waterdichte dekens en zweetdekens van 4 verschillende merken en allemaal passen ze mooi met 115 ruglengte.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, alvast bedankt!!

Kijk even bij kramer. Die hebben ook een zwitserse site, en een nederlandse. Ze werken met ruglengtes en ze hebben verschillende staldekens (even snel gespiekt) in de maat 115. Denk dat dat voor jou de voordeligste oplossing is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:42

Veulen84 schreef:
Kijk even bij kramer. Die hebben ook een zwitserse site, en een nederlandse. Ze werken met ruglengtes en ze hebben verschillende staldekens (even snel gespiekt) in de maat 115. Denk dat dat voor jou de voordeligste oplossing is.

Klopt! Kramer is bij ons Horseland/Felix Bühler, zij hebben idd onderdekens in 115 en 100 gram. Maar die kosten 150 CHF, tegen 40 Euro in Nederland. Vandaar dat ik me toch een beetje in NL oriënteer.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 19:48

Veulen84 schreef:
Amiigo schreef:
Iemand een hals met bevestigings punten op de schoft en 2 aan de zijkant?

Zulke punten bedoel je? Of 2 aan elke zijkant.
[ [url=m/wRNAVg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja zo! Alleen ik heb ze dan bij de rand zitten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:00

Lara_Silver schreef:
Veulen84 schreef:

Klopt! Kramer is bij ons Horseland/Felix Bühler, zij hebben idd onderdekens in 115 en 100 gram. Maar die kosten 150 CHF, tegen 40 Euro in Nederland. Vandaar dat ik me toch een beetje in NL oriënteer.

Dat is grof... Maar volgens mij heeft zwitserland erg hoge btw. Dat maakt het ook lastiger om goedkoop daarheen te versturen (daarom doe ik het zelf bv ook niet)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:15

tiwi1969 schreef:
Ik was net bij Vrielink in Apeldoorn en die heeft voor de liefhebber nog een paar Bucas Smartex Rain in de "garage sale" liggen. Van 199 voor 150, wel een een vreselijke kleur groen.

Ik heb in ieder geval maat 225 en maat 195 gezien. Ook wat Amigo hero's in 205 en 195 in de garage sale.

Zelf heb ik nog een Amigo Hero XL 0-grams kunnen scoren, volle prijs maar ik was al blij dat ik hij op voorraad was.

Niks droogt met dit weer... helaas!

Verkopen ze ook online? Anders wil ik de 225! Maar apeldoorn is hier niet echt in de buurt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:19

Veulen84 schreef:
Lara_Silver schreef:

Dat is grof... Maar volgens mij heeft zwitserland erg hoge btw. Dat maakt het ook lastiger om goedkoop daarheen te versturen (daarom doe ik het zelf bv ook niet)

Ja echt hè... je betaald hier ook belachelijk veel opslag aan de douane als je vanuit een EU land besteld... Belachelijk duur. Ik heb ondertussen een paar dekens bij agradi bekeken en vergeleken met andere sites en volgens mij ga ik het gewoon proberen met een 115/165. Ik herinnerde me tussen de twee posts dat ik nog een winterdeken in de kelder had liggen en die is inderdaad mooi 115 op de rug en 165 onderlengte dus volgens mij kan het niet fout gaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:42

Het zou wel moeten kloppen hoor. Vraag me alleen af waar je op uit gaat komen als agradi dat naar je gaat sturen.
Heb je geen kennissen of familie hier die je het als kadootje willen opsturen?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:00

Ik laat pakketten altijd naar mijn grootouders sturen, dat is ook waar ik verblijf als ik op bezoek ga. En dan neem ik het pakket gewoon zonder rekeningen, etiketten etc mee terug. :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:49

Fabster schreef:
tiwi1969 schreef:
Ik was net bij Vrielink in Apeldoorn en die heeft voor de liefhebber nog een paar Bucas Smartex Rain in de "garage sale" liggen. Van 199 voor 150, wel een een vreselijke kleur groen.

Ik heb in ieder geval maat 225 en maat 195 gezien. Ook wat Amigo hero's in 205 en 195 in de garage sale.

Zelf heb ik nog een Amigo Hero XL 0-grams kunnen scoren, volle prijs maar ik was al blij dat ik hij op voorraad was.

Niks droogt met dit weer... helaas!

Verkopen ze ook online? Anders wil ik de 225! Maar apeldoorn is hier niet echt in de buurt.

Helaas geen webshop

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 00:18

Jammer

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:32

Iemand een idee wat ik het beste kan doen?

Vorig jaar een kwaliteitsvolle weatherbeeta deken gekocht en deze dit jaar laten wassen. Degene waar ik hem bij heb laten wassen vertelde me dat als het een goede kwaliteitsdeken was, hij waterdicht zou blijven en niet met een speciaal product gewassen hoefde te worden. Toch zelf voor de zekerheid toch maar ingespoten na de tijd, en jullie raden het vast al. Niet waterdicht. Ik kan ook niet zeggen dat mijn paard kletsnat was maar het voelde onder de deken toch wel vochtig en op de borst was ze nat.

De hele dag regende het dan ook behoorlijk maar onder mijn andere deken bleef ze wel droog.

Wat zou ik het beste kunnen doen? Opnieuw laten wassen misschien? En dan met een speciaal product hiervoor?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:36

Ik denk dat als een deken niet meer waterdicht is door wassen oid, je hem ook niet meer helemaal waterdicht gaat krijgen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:50

Zijn er dekens die na gisteren en eergisteren nog droog zijn. We hebben hier een bui van 3 dagen gehad. Wat een drama. De dekens houden het zo ongeveer. Beetje klam aan de binnenkant (imperial riding, tweedehands gekocht, laten wassen en waterdicht maken), maar paard was nog droog. Maar de allerbeste regenjas voor jezelf is hiet volgens mij niet tegenop gewassen.

En het zijn wel varkens. Ze staan hier 24/7 buiten en gaat gewoon liggen. En het is echt een blubberzooi.

Er was iemand die zei, dat het geen duikpakkrn waren, maar een duikpak is nu geen slecht idee, trouwens... :(

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:52

Ik heb nu een oude bucas freedom met een gaatje aan de zijkant op liggen en daar onder een staldeken maar beide dekens waren droog en paard ook :)
Deken was ook niet klam aan de binnenkant

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:54

Mijn Bucas smartex is nog gewoon helemaal droog hoor.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:56

Mijn Amigo Bravo's (100 en 250gr) zijn allebei nog droog :D Overdag van 8 tot 5/6 in de regen en ponylief is nog kurkdroog :j

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:03

Wat is jullie ervaring met de bucas rug conditioner?
Helpt het? Heb een bucas smartex 2e hands gekocht maar na het wassen is de coating laag hier en daar beschadigd( was verkocht als niet helemaal waterdicht meer dus dat klopt).
Afbeelding