[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:24

td_kommer schreef:
kaatje77 schreef:
. Heb Kommer ook eenmaal geprobeerd, nou messen waren twee :oo weken onderweg en echt niet goed geslepen :n

Beste Karin,

Als messen niet goed geslepen zijn dan moet je ze terug sturen, daar heb je alle recht op. Kan je mij vertellen wanneer je die veemessen naar ons hebt opgestuurd. Ik kan in mijn computer niet terug vinden dat ik ooit veemessen van jou heb ontvangen.

Even terug gekeken in mijn mailbox: 28 november verstuurd nav mailcontact en duidelijk vermeld met SPOED. Op 5 december moesten ze alleen nog getest worden en werden ze diezelfde middag verstuurd, tenminste dat werd in de mail geschreven.....daarna wederom met jullie contact opgenomen op 9 december en toen zijn ze pas terug gestuurd volgens mailverkeer, maar heb ze pas op 12 december ontvangen....heb er zelfs klanten voor af moeten bellen -O-
Was een duur grapje, vandaar dat ik het vertrouwen geheel kwijt ben in jullie en ze daarom ook niet voor een tweede keer naar jullie op zou sturen, ik zie het als een groot verlies, zowel de slijpkosten alszijnde de klanten die ik af heb moeten bellen.

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:04

Gegevens gevonden: 5 scheerkopjes van een Moser. Deze zending is niet binnen een week retour gegaan naar de klant, zoals het hoort. Volgens collega's is er in die weken heel veel fout gegaan. Dit komt o.a. door het overgaan naar een nieuw computer programma, klanten kregen orders van andere klanten en nieuwe klanten werden niet geaccepteerd. Helaas zat jij hier ook tussen, waarvoor onze excuus. _/-\o_ Jammer dat je mij toen niks heb laten weten, ik had zeker een passende oplossing en tegemoetkoming voor je kunnen regelen.

Morrie

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:37

ik heb een Heiniger Progress, ik dump messen en machine bij de Welkoop en zij sturen hem op naar Kommer, tot nu toe nooit problemen gehad. Ik heb alleen geen compressor om de machine schoon te blazen, ik zuig hem schoon met de stofzuiger.
Denk dat ik beter een schapenmachine kan gaan aanschaffen: paard met cushingvacht en ezel die pas in augustus denkt: goh zal ik ook nog es ff gaan verharen.....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:48

td_kommer schreef:
Gegevens gevonden: 5 scheerkopjes van een Moser. Deze zending is niet binnen een week retour gegaan naar de klant, zoals het hoort. Volgens collega's is er in die weken heel veel fout gegaan. Dit komt o.a. door het overgaan naar een nieuw computer programma, klanten kregen orders van andere klanten en nieuwe klanten werden niet geaccepteerd. Helaas zat jij hier ook tussen, waarvoor onze excuus. _/-\o_ Jammer dat je mij toen niks heb laten weten, ik had zeker een passende oplossing en tegemoetkoming voor je kunnen regelen.

Jammer dat je het zo omschrijft, mij werd het volgende gemaild op 9 dec:
Wij vinden het ook heel vervelend dat het zo gelopen is, ik heb zojuist persoonlijk het adres gewijzigd op je pakket en staat klaar om verzonden te worden.

En verder heb ik niks gehoord! Zelfs geen korting die ik wel had verwacht.....

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:05

Hoi!

Een vraagje, ik neem aan dat ik die hier kan stellen? :D

Wat zouden jullie doen? Het gaat om een New Forest die 4 keer in de week gereden wordt ongeveer. Soms een keertje meer, soms minder. Na 10 minuten is hij helemaal bezweet en staat te pompen omdat hij een ongelooflijk dikke vacht heeft. Hij begint nog niet met verharen, laat nog helemaal niets los.

Nu dachten we om hem te scheren, maar kan dit nog? Dekens en alles is geen probleem.
Nu gisteren hoorde we weer van iemand dat scheren eigenlijk geen zin heeft om iets weg te scheren, dan moet hij ook helemaal kaal ook. Is dit een idee?

Wat voor advies hebben jullie? :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:53

amado7 schreef:
Hoi!

Een vraagje, ik neem aan dat ik die hier kan stellen? :D

Wat zouden jullie doen? Het gaat om een New Forest die 4 keer in de week gereden wordt ongeveer. Soms een keertje meer, soms minder. Na 10 minuten is hij helemaal bezweet en staat te pompen omdat hij een ongelooflijk dikke vacht heeft. Hij begint nog niet met verharen, laat nog helemaal niets los.

Nu dachten we om hem te scheren, maar kan dit nog? Dekens en alles is geen probleem.
Nu gisteren hoorde we weer van iemand dat scheren eigenlijk geen zin heeft om iets weg te scheren, dan moet hij ook helemaal kaal ook. Is dit een idee?

Wat voor advies hebben jullie? :D

Mijne had hetzelfde probleem en die is 14 februari geschoren. Verhaarde ook nog niet, dikke vacht erop en kwam met rijden echt adem/lucht te kort. Loopt nu onder 2 dekens + hals 24/7 buiten met een schuilstal. Gaat prima! Is volledig geschoren behalve zijn hoofd.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:29

Hoi allemaal,
Vanmiddag is m'n shetlander geschoren en er ligt nu een 300 grams op en regendeken 0 grams.
Hij is erg licht van kleur geworden door het scheren en ik vroeg me af wanneer ze eigenlijk weer hun normale kleur terug krijgen zeg maar, hun zomervachtje.
Heeft iemand daar een antwoord op?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:10

Bij mij komt de originele kleur vacht pas terug als hij klaar is met ruien. Dus als hij weer in zijn zomervachtje zit! En dit is per paard afhankelijk wanneer ze hiermee klaar zijn.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:29

Hij gaat zijn zomervacht aanmaken, dan krijgt hij geloof ik redelijk snel zijn kleurtje weer terug.

@Melissa, jij hebt zijn hoofd niet geschoren. Waarom heb je dat niet gedaan? gewoon omdat het lastig was? Dankje trouwens voor je antwoord. Hij gaat misschien toch deels kaal :P

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 04:37

amado7 schreef:
Hij gaat zijn zomervacht aanmaken, dan krijgt hij geloof ik redelijk snel zijn kleurtje weer terug.

@Melissa, jij hebt zijn hoofd niet geschoren. Waarom heb je dat niet gedaan? gewoon omdat het lastig was? Dankje trouwens voor je antwoord. Hij gaat misschien toch deels kaal :P

Omdat het grote machine teveel lawaai maakte waardoor pony met zijn hoofd ging gooien. Het kleine machine kwam er niet doorheen. Dus tot de bakstukken geschoren.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:55

Door de eczeem wat mijn shetlander heeft en er van de winter geen mooie egale wintervacht is terug gegroeid wil ik haar dus gaan scheren. (haar onderlaag is zeg maar verdwenen houd geen water tegen, ze draagt een regen deken met vies weer) Maar wanneer is de beste tijd om dit te doen? Nu, of nog even wachten tot ze begint met uitharen? Moet ik dan ook een deken aanschaffen en zo ja, hoeveel grams is dan verstandig?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:04

Gewoon nu scheren en zodra het warmer wordt de regendeken er ook vanaf halen! En dan eventueel nog een keer scheren is een optie.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:06

kaatje77 schreef:
td_kommer schreef:

Jammer dat je het zo omschrijft, mij werd het volgende gemaild op 9 dec:
Wij vinden het ook heel vervelend dat het zo gelopen is, ik heb zojuist persoonlijk het adres gewijzigd op je pakket en staat klaar om verzonden te worden.

En verder heb ik niks gehoord! Zelfs geen korting die ik wel had verwacht.....

Jammer dat hier niet meer op gereageerd wordt.....

Dus daarom meld ik ook geen klacht meer, er wordt toch niks mee gedaan..... :Y)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:37

kaatje77 schreef:
Gewoon nu scheren en zodra het warmer wordt de regendeken er ook vanaf halen! En dan eventueel nog een keer scheren is een optie.

Maar is het dan nu niet nog te koud? Het is een 0 grams regendeken. En ze staat 24/7 op de wei.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:12

Mijn paard zit niet zo lekker in zijn vacht nu, ik denk door medicatie vanwege een blessure (is al weer over) maar het kan ook een parasiet zijn dus ik ga hem daar binnenkort voor behandelen maar misschien is het beter om hem daar voor te scheren omdat hij een hele dikke wintervacht heeft. Nou heb ik wel eens gehoord dat te laat scheren de zomervacht kan beschadigen, is dat waar? Kan nu gewoon nog scheren zonder dat zijn zomervacht naar de knoppen gaat? En wat raden jullie aan voor een tinkerkruising die 24/7 buiten staat qua deken?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:46

Gydja schreef:
kaatje77 schreef:

Maar is het dan nu niet nog te koud? Het is een 0 grams regendeken. En ze staat 24/7 op de wei.

Als je geen gevoerde deken hebt dan zou ik nog even wachten totdat het ´s avonds min. 8 graden is, danmvoldoet een regendeken wel.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:47

Lucy_121 schreef:
Mijn paard zit niet zo lekker in zijn vacht nu, ik denk door medicatie vanwege een blessure (is al weer over) maar het kan ook een parasiet zijn dus ik ga hem daar binnenkort voor behandelen maar misschien is het beter om hem daar voor te scheren omdat hij een hele dikke wintervacht heeft. Nou heb ik wel eens gehoord dat te laat scheren de zomervacht kan beschadigen, is dat waar? Kan nu gewoon nog scheren zonder dat zijn zomervacht naar de knoppen gaat? En wat raden jullie aan voor een tinkerkruising die 24/7 buiten staat qua deken?

Persoonlijk zou ik hem scheren zodat de lucht bij de ondervacht komt en de huid/vacht kan genezen.

Heb veel tinkers met mijt waarvan de sokken eraf gaan, dan kan de "lucht" erbij en geneest het veel sneller.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:38

kaatje77 schreef:
Lucy_121 schreef:

Persoonlijk zou ik hem scheren zodat de lucht bij de ondervacht komt en de huid/vacht kan genezen.

Heb veel tinkers met mijt waarvan de sokken eraf gaan, dan kan de "lucht" erbij en geneest het veel sneller.

Het zit bij hem echt op zijn hals, borst en flanken dus niet in de sokken. Op zijn hals is zijn vacht ook heel raar, korter dan de rest van zijn vacht en het lijkt alsof er allemaal "gaatjes" in de vacht op zijn hals zitten. Ik wil hem ook niet helemaal scheren maar alleen zijn hals, borst, flanken en misschien buik scheren omdat hij 24/7 buiten staat

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:29

Ik ben geen DA, maar zie dit vaker bij paarden en adviseer om te scheren en een korte behandeling met Imaverol op de plekjes, in alle gevallen was het zo over!

In combinatie met lucht bij de vacht ;)

Gebruik je ademende dekens? Want daar kan ook een verschil in zitten.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:56

Op het moment staat hij gewoon teddybeer te zijn op de wei zonder dekens of iets

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:33

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:47

Ik denk niet dat het rainrot is omdat het niet op zijn rug is maar echt helemaal aan de onderkant van zijn flanken en borst

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:55

dat kan overal voorkomen ;) Wat heeft de DA gezegt? Die kan een monster laten onderzoeken en vat je direct de koe bij de horens en behandel je waar je paard last van heeft :o

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:08

DA hier nog niet over gesproken maar jullie hebben wel gelijk. Vorig jaar had hij ook zoiets maar toen zag je de beestjes ook echt in zijn manen zitten dus toen behandeld met een spulletje van de praktijk (ziet er wit uit en moest je aanlengen meet heel veel water), ik heb nog meer dan genoeg daarvan over dus ik ga daar gewoon eerst mee behandelen mocht het dan nog niet over gaan dan bel ik de DA

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:12

Dat klinkt als imaverol.

Tip: pak zo'n glazen flesje van de calvé sauzen. Daar 10 druppels in en aanlengen met water totdat deze 3/4 vol is. Goed schudden en smeren, glas gaat niet kapot. Als je het in een plastic flesje doet, gaat deze met de imaverol reageren ;)