Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arcodavella schreef:Bedankt voor de reacties van beide.Hij heeft inderdaad een schuilstal, al staan ze daar vrij weinig in natuurlijk.
Ik hoor inderdaad veel reacties dat het voor het paard niet per direct kouder is zolang de dekens warm genoeg zijn, dus ik denk dat ie dan helemaal bloot gaat.
Als er nog meer mensen een ervaring of kennis hebben, hoor ik dat nog steeds graag!
Ayla schreef:Arcodavella schreef:Bedankt voor de reacties van beide.Hij heeft inderdaad een schuilstal, al staan ze daar vrij weinig in natuurlijk.
Ik hoor inderdaad veel reacties dat het voor het paard niet per direct kouder is zolang de dekens warm genoeg zijn, dus ik denk dat ie dan helemaal bloot gaat.
Als er nog meer mensen een ervaring of kennis hebben, hoor ik dat nog steeds graag!
Ik zal zeker een halsdeken aanschaffen als je van plan bent je pony helemaal kaal te scheren. Ik heb mijn pony de eerste keer bijna helemaal geschoren, excl zijn halve hoofd en benen. Toen stond hij met een deken zonder hals en dat ging prima. Bij de tweede keer heb ik zijn hele hoofd en benen er ook bijgepakt en hem met een halsdeken opgezet. Meerdere keren stond hij toch wat rillerig in de wei (24/7 buiten met beschikking tot een grote schuilstal waar het windstil is) omdat het toch aan de frisse kant was, ondanks dat hij met 600gr dekens + 300gr hals op stond. Onder zijn dekens voelde hij prima, maar zijn benen voelden dan echt koud aan. Een normale deken zonder hals en dan helemaal kaal lijkt mij echt te koud, ik zou een keuze maken als ik jou was.
Morrie schreef:ik had 2 sets net geslepen messen, dan zou je toch denken dat je een paard kan scheren, maar nee hoor, het is weer een soort dambord geworden, want de machine scheert gewoonweg niet meer. Mijn conclusie: er is iets mis met de machine, dus de hele zooi in de koffer en de machine opgestuurd naar ???? (iets in Heiloo).
Paard loopt dus komende maand weer behoorlijk voor l*l maar het is niet anders
kaatje77 schreef:. Heb Kommer ook eenmaal geprobeerd, nou messen waren tweeweken onderweg en echt niet goed geslepen