[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:45

Nies_ schreef:
Wat voor merk is dat dan weer? Zo'n deken moet je gewoon in brand steken en een goede kopen.

Wat een lompe boerinnen opmerking }:0

Zo te zien is het een Pagony (Divoza huismerk) deken en dat zijn gewoon prima dekens. Vroeger had ik altijd Horseware dekens maar daar ben ik er helaas nog geen 1 van tegengekomen waarvan de pasvorm juist is voor mijn huidige pony. Gelukkig zijn de Pagony's dat wel. Ik was ze jaarlijks met speciaal dekenwasmiddel en impregneer ze ook.

Deze deken ziet eruit alsof er iets mis is met de waterafstotende laag. Gewassen met gewoon wasmiddel bijvoorbeeld, daar kunnen ook de 'duurdere' merken niet tegen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:47

MoniekV schreef:
Nies_ schreef:
Dat komt omdat die Douwe van jou een doetje is. Angel d'r vriendjes staan nog gewoon zonder deken.

Wat kan ik eraan doen? Wil je zijn geaardheid gaan veranderen?
Wat heeft dat er nou mee te maken _O- Ik zou toch even een aardpin proberen.
Jaime_ schreef:
Nies_ schreef:
Wat voor merk is dat dan weer? Zo'n deken moet je gewoon in brand steken en een goede kopen.

Zo te zien is het een Pagony (Divoza huismerk) deken en dat zijn gewoon prima dekens. Vroeger had ik altijd Horseware dekens maar daar ben ik er helaas nog geen 1 van tegengekomen waarvan de pasvorm juist is voor mijn huidige pony. Gelukkig zijn de Pagony's dat wel. Ik was ze jaarlijks met speciaal dekenwasmiddel en impregneer ze ook.

Deze deken ziet eruit alsof er iets mis is met de waterafstotende laag. Gewassen met gewoon wasmiddel bijvoorbeeld, daar kunnen ook de 'duurdere' merken niet tegen.

Die moet je daarna ook niet meer in de regen op je paard leggen. Als ik het me goed herinner was deze deken ook nog niet zo oud.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:48

simodi schreef:
Nouvel schreef:
wat voor deken heb je dan en is 'ie helemaal nieuw?

Geen duurder/goed merk vrees ik ...

Dit heb ik dus echt nooit met mijn Horseware dekens en ik zet ze gewoon in de stromende regen buiten.

Kijk, en dit is dus ook onzin! Mijn rambo is ook zo lek als een mandje, ik wacht inmiddels op mijn 4 nieuwe rambo deken.....

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:48

Jaime_ schreef:
Nies_ schreef:

Correctie: het is een Harry's Horse deken

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:49

Ze kan hem nog proberen te redden met Bucas rug conditioner spray, maar als de deken er nu zo uitziet geef ik het weinig hoop.. Denk dat hij misschien verkeerd is gewassen?

Edit; Oh, maar harry's horse heeft ook prima dekens! Mijn allerfijnste deken ooit was namelijk echt een Harry's Horse. Aan het merk kan het sowieso niet liggen :D Alle waterdichte dekens die in Nederland verkocht worden kan je van verwachten dat die vanuit de winkel ook echt waterdicht zijn, op een fabricagefout hier en daar na natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Jaime_ op 15-10-15 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:52

als een deken zo enorm doorlekt is het denk ik niet heel hoopvol om daar nog aan te gaan dokteren...
ik denk dat sparen voor een nieuwe beter resultaat geeft...

Kasmir

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:55

Volgensmij heeft ze de beste optie zelf al bedacht, terug mee naar de winkel. Ze heeft 't deken niet zo lang, als ze adverteren met dat het dek waterdicht is dan moet hij dat ook zijn ongeacht merk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:56

dat vroeg ik inderdaad, of 'ie nog nieuw was, dan zou ik er inderdaad ook mee terug gaan, dit is wel een hele slechte zaak dan... -O-

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:00

Ik kan me nog herinneren dat ze toen een HH Thor had gekocht, kreeg nog wat commentaar omdat het dek niet super leek te passen. Maar misschien haal ik nu wel 2 bokkers door elkaar hoor x).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:03

Klopt wel, maar als het echt zo doorlekt heeft het met pasvorm niet meer zo veel te maken. :=

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:08

Nee helemaal niets zelfs, ik gok als ik deze foto van het model deken bekijk dat het dek in kwestie zo lek als een mandje is op de naden.
Afbeelding

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:21

Die naden hebben er niet zo veel mee te maken hoor. Wel de vraag of ze getapete zijn. Van HH mag je dat wel verwachten. Dat zijn geen amateurs.

Het lijkt er bij deze deken meer op of ie aan alle kanten heeft open en strak gestaan. Zie je vaak bij slecht passende dekens. Of dat ie er mee in een poel water is gaan liggen (ja echt, zulke mafketels heb je). Het zijn op de foto overwegend de randen die zeiknat zijn. Van daar loopt het dan wel door en op in de stof. Maar ik vermoed dat de rug gewoon nog droog is (staat niet op de foto) of alleen maar dampig is door dat opslaande vocht.
Meestal zegt het nat patroon op het paard ook wel veel.

edit: was dit niet de gene die vorige week vroeg hoe ze gaatjes dicht moest maken in d'r deken?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:30

Ik probeer even alle reacties te beantwoorden.

Het is inderdaad een Harrys horse deken. Rug was verder niet nat maar zijkanten wel. En het is inderdaad een nieuwe deken. Die foto die ik toen had geplaatst (met borst verlenger) is niet meer van nu aangezien die borst verlenger er tussen uit is en de deken op een magische wijze nu gewoon goed past en dicht gaat. Verder zit de deken nergens te strak, dus kan het doorlekken hier niet aan liggen.

Ik ga er morgen avond mee terug en ik ben zeer benieuwd met wat voor oplossing ze gaan komen. Iets bij inregenen prima maar dit..

Edit: En de deken is dus nog nooit gewassen geweest.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:33

Ben benieuwd wat ze er van gaan zeggen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:35

Veulen84 schreef:
Fabster schreef:
Heeft iemand ergens nog een regendeken in maat 225 gezien? Had bij de pasrdendrogist de Amigo XL gekocht, maar aangezien ze 24/7 buiten staan is een wisseldeken wel handig. Maar bij de paardendrogist zie ik ze niet meer. Alles tot 215. Dat gaat m niet worden.

Had je een 7'3" of een 7'6"? Ik heb 5 modellen 7'3" namelijk. Waarvan 4 met vaste hals hals. Maar dat is officieel 221cm.

Ik weet het niet. Het was maat 225.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:40

Fabster schreef:
Ik weet het niet. Het was maat 225.

Amigo XL is er in 221 of in 229 cm. Dat komt omdat ze meten met engelse maten, in dit geval 7'3" of 7'6" Anders even in de deken kijken of meten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:44

Ga ik morgen maar even doen dan. Maar ik denk dat het 229 is, dan. Maar mss heb ik geluk. Dan kijk ik bij jou in de webwinkel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:48

7'6" is een erge maat. Persoonlijk vind ik die grote maten rottiger om te vinden dan die kleintjes. Ik heb collega wiens paard een 7'9" nodig heeft. Dat is echt een ramp... Paard is nog niets eens een enorm beest. Maar gewoon lang.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:25

Veulen84 schreef:
Die naden hebben er niet zo veel mee te maken hoor. Wel de vraag of ze getapete zijn. Van HH mag je dat wel verwachten. Dat zijn geen amateurs.

Het lijkt er bij deze deken meer op of ie aan alle kanten heeft open en strak gestaan. Zie je vaak bij slecht passende dekens. Of dat ie er mee in een poel water is gaan liggen (ja echt, zulke mafketels heb je). Het zijn op de foto overwegend de randen die zeiknat zijn. Van daar loopt het dan wel door en op in de stof. Maar ik vermoed dat de rug gewoon nog droog is (staat niet op de foto) of alleen maar dampig is door dat opslaande vocht.
Meestal zegt het nat patroon op het paard ook wel veel.

edit: was dit niet de gene die vorige week vroeg hoe ze gaatjes dicht moest maken in d'r deken?

Ja dat was ik! De 2 kleine gaatjes heb ik gerepareerd met tair aid. En daar is de deken nog goed waterdicht en niet gaan Door lekken.. top spul :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:34

Ik heb jaren geleden ook een volkomen doorlekkende HH deken gehad, dus dat probleem is bij dat merk niet nieuw!
Ik zou zeker terug gaan, goed dat je er ook foto's van hebt!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:25

Veulen84 schreef:
7'6" is een erge maat. Persoonlijk vind ik die grote maten rottiger om te vinden dan die kleintjes. Ik heb collega wiens paard een 7'9" nodig heeft. Dat is echt een ramp... Paard is nog niets eens een enorm beest. Maar gewoon lang.

Ja is lastig, inderdaad. Vorige x viel het mee, maar ik had dus gewoon mazzel. Maar goed, ik kijk het straks even na.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:43

Ik heb twee jaar terug een HH thor gekocht. Lek op de naden bij de staartflap.
Reactie van HH, ja dat kan je nu eenmaal verwachten met een staartflap eraan hoor!

Nooit meer HH dus, wel een nieuwe deken gehad van de winkel, maar wel een ander merk. Hebben er toen meer getest, allemaal lek!

Ik heb een aantal bucas dekens tweedehands gekocht voor 50,-. Ideaal! Nooit nat eronder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:24

HH vind ik ook 10x niks altijd maar lek en past slecht... En hh maar zeggen dat het niet aan de dekens ligt.

Mijne staat gewoon onder horseware en is nooit nat :n

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:37

Mijn paard staat nu onder een hh gezien bij de amigo der hele schouders nat waren.

Wil de hh eigenlijk vervangen hebben voor bucas 200g maar dan die niet vinden... Ik koop iedergeval geen amigo meer pasvorm is om te huilen bij die deken de hh past beter bij mijn paard.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:44

wortelsussie schreef:
Mijn paard staat nu onder een hh gezien bij de amigo der hele schouders nat waren.

Wil de hh eigenlijk vervangen hebben voor bucas 200g maar dan die niet vinden... Ik koop iedergeval geen amigo meer pasvorm is om te huilen bij die deken de hh past beter bij mijn paard.

Bucas werkt niet met grammen maar met temperaturen