Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elinee

Re: Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:23

in de zomer van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat. en in de winter 4 uur in de paddock & nog eruit met mesten, rijden & borstelen.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:32

24/7 op de wei, en heeft nu nergens meer last van.
vorig jaar deed ik hem savonds op stal en sochtends op de wei, maar hij krijgt echt dikke stalbenen dan en word heel stijf.. en nu kan hij lekker bewegen wat hij maar wil Knipoog

FjordFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:37

Die van mij gaat elke dag ongeveer twee uur naar buiten. Toen ik op deze stal kwam werd mij 's zomers en 's winters weidegang beloofd, maar vorig jaar was dat afgelopen. Nu komen ze 's winters alleen maar twee uurtjes op een paddock van 15 bij 20 meter. Niet ideaal, maar in de buurt is niets beters te vinden.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:45

in de zomer gaan de paarden van 9 tot 9 ongeveer naar buiten. ook de mgelijkheid ze om 24/7 buiten te laten staan.

in de winter staan ze 4 uur per dag buiten in de paddock. daarbuiten worden ze gereden. bij ons op stal houdt eigenlijk iedereen rekening met de tijd dat ze buiten staan en rijden daar dus buiten.

mijn paard heeft nu een peesblessure dus hij mag de hele dag naar buiten op een klein stukje. hij staat dan van 9 tot 3 ongeveer. tot 5 is te lang. dan begint hij druk te worden. om 3 uur ben ik er ongeveer. zet hem dan even in stal en ga dan met hem stappen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:27

mijn pony's staan van 7 tot 5 buiten.
ze wennen er wel aan in de paddock.
ik werk tot 5 uur en heb daarnaast een eigen stal dus gaan erna naar binnen.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:35

Min pony staat 24/7 met andere merries in een grote paddock met schuilstal.
Mijn paard staat alleen s'nachts op stal.
In de zomer staan ze 24/7 op de wei. Alle ruinen op 1 weiland, alle merries op een weiland.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:57

Mijn paardje staat dag en nacht in een buiten paddock samen met vriendjes.
Alleen als het heel erg naar weer is gaat hij snachts naar binnen

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:58

Die van my staan ong vanaf half 9 tot 5 uur ofzo buiten Knipoog

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:59

Ongeveer van 12 uur tot 5 uur, soms 's ochtends wat eerder naar buiten, hangt van 't weer af die dag.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:59

Zolang het niet de lucht uit giet, gaat ze tegen 1 naar buiten en tegen 4 uur half 5 weer naar binnen. En verder rijdt ik vaak 4 keer in de week ook nog een uur, of korter als het goed gaat.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:44

Mijn pony staat in de winter dagelijk van 11.00 tot 17.00 op een verhard pad tussen de weilanden, daarnaast gaan we natuurlijk nog rijden/ longeren/ buitenritjes maken.

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:53

Nu ik eindelijk verhuist ben naar een heerlijke stal met Fyfel, staat ze lekker van smorgens tot savonds op de wei in de winter, en in de zomer dag en nacht buiten. In de zomer is er gras en hooi, en in de winter als het gras op is, krijgen ze onbeperkt hooi. (groepje van 10paarden meestal). Fyfel is veel veranderd doordat ze zoveel buiten komt, veel rustiger, niet meer zo zenuwachtig. Heerlijk Lachen. Ook probeer ik iedere dag te rijden, longeren of een lekkere bosrit te maken.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:58

Hendrik staat in de winter buiten vanaf ongeveer een uur of 10 tot hij zelf aangeeft dat hij weer naar binnen wil, lees: heen en weer lopen langs het hek. Meestal is dit rond een uur of 4

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:00

Onze paardjes staan 24/7 buiten, ook in de wintermaanden. Ze hebben wel een schuilstal waar ze meestal alleen in gaan staan als het hard regent.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:02

Virginia123 schreef:
Als het land niet te hard is of wat dan ook gaat mijn paardje er in als het droog is (heb geen regendeken). Tussen 11 en 1 gaat ze naar buiten. S'middags gaat ze weer op stal als ze zelf aangeeft dat het genoeg is geweest voor vandaag Knipoog

Betekent dit dan dat ze niet buiten komt als het regent? Dan heeft ze toch aardig pech in dit kikkerlandje! Misschien dan toch maar een regendeken aanschaffen of gewoon lekker bloot, dat overleeft een paard ook wel Knipoog ?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:29

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:31

de 4 paarden die op stal staan gaan ongeveer 4/5 uur per dag naar buiten en de andere 4 stan dag en nacht op het land

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:32

Mijn paard, Tinker, gaat 's avonds om ongeveer uur of zeven op stal tot 's ochtend uur of acht..
Verder staat hij overdag, goed of slecht weer, lekker op de wei.. Lachen

Belleza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:27

De mijne staat alleen snachts op stal en we rijden dr natuurlijk ook nog Haha!

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:52

's winters net als zomerd van 9 tot 4 uur naar buiten Haha!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:25

Vandaag maar 1 uurtje, omdat het zo ijskoud was. Haha! Normaal in de winter van 1 tot half 5. Ook niet lang.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:39

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:42

Precies, naar buiten met die hap, met of zonder deken...
Tegenwoordig kun je vrij goedkoop waterdichte ademende dekens krijgen, dat prijsverschil met staldekens is zo groot niet meer.
Zou hier niet een paard op stal willen hebben wat niet naar buiten kan vanwege een ongeschikte deken...

Heb de paarden aan huis met nu 1 logeerpaard erbij.
De paarden staan zomer en winter zoveel mogelijk dag en nacht buiten.
Afhankelijk van het weer, het land, de hoeveelheid gras en de bodemgesteldheid zomers alleen overdag of dag en nacht en 's winters overdag of een dagdeel zolang het land niet zo slecht wordt dat ze er te ver in wegzakken en alles omploegen. Beetje modder en wat gaten gebeurd toch wel, maar helemaal zwart laten lopen vind ik zonde en gevaarlijk ivm blessures. Is ook niet nodig om buiten te kunnen lopen want we hebben een paddock.

Is het land te zacht dan lopen ze buiten in paddock met bestrating en zanddeel en evt. nog een aantal uur met de buitenbak erbij om wat te kunnen rennen en spelen.

Is het weer echt heel slecht of de bodem erg nat dan gaan ze 's nachts op stal zodat ze allemaal even op kunnen drogen en droog kunnen liggen.
Gelukkig is het de laatste tijd weer mooi droog geweest.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:29

In de zomermaanden, van ongeveer april t/m november, staan de paarden 24/7 met zn allen op het land.

Nu komen ze wel veel smiddags in het land. Maar alleen wanneer het weer het toelaat. Als het land TE nat is, blijven ze binnen en laten wij ze wel een uurtje in de bak.
Nu is het land bevroren, maar ze gaan wel paar uren het land in. Vind het zelf ook erg belangrijk dat de paarden naar buiten kunnen.
Vooral aan Otello (3,5jarige ruin) merk ik het heel erg. Als hij een dag niet heeft kunnen spelen met zijn stalgenootjes, is hij toch sjagarijnig Clown . Dan is hij niet te genieten. Ben dus blij als hij naar buiten kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:42

Mijn paard gaat met de anderen nu het zo koud is ook rond een uur of elf naar buiten en rond een uur of vier naar binnen. Dat vinden ze heerlijk. Het is wel eens blubberboel, maar altijd beter dan maar op stal te staan. Ook met de vorst kwamen ze gewoon naar buiten. Vorig jaar wat minder, maar gelukkig tot nu toe elke dag. Het ligt er ook een beetje aan of het pad naar de wei glad is door bijv. ijzel. Met sneeuw komen ze niet buiten ivm paarden met ijzers. Dan doe ik haar zelf een uurtje naar buiten, maar daar vindt ze alleen niks aan. Staat alleen maar te schreeuwen naar de andere paarden.

Ook paarden zonder geschikte buitendekens gaan naar buiten in de regen. Dat is een verantwoordelijkheid van de eigenaar.

Ik ben vandaag bij een opfokstal geweest, en vond het erg jammer dat vooral deze jonge paarden maar heel kort kunnen luchten in de paddock. Bij ons is er ook een soort opfok. Ze staan daar zowel zomer en winter op een droog stuk land, met in de winter genoeg ruwvoer. Persoonlijk een stuk beter dan een uurtje 's winters in het land voor bijv. een enter.