Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pearl_tje schreef:400 grams! Pff En als het nu een zware winter word bijv -5 hoeveel grams gaan ze dan wel niet opkrijgen!!!! JEETJE..
Niet elk paard blijft keurig dun in zn vachtje.. Guetta schreef:Mijne is geschoren, is van de week van een 300 grams (wei) naar een 200 grams (stal) gegaan.
Wanneer het gaat vriezen, mag er wat meer op.
Ze heeft nu een lekker zomervelletje. Zo mag ze wat mij betreft blijven.
Zo heb je ook geschoren paarden die erg snel weer een dikke vacht kweken, kan je er beter 100 gram meer opdoen
Machie schreef:Ieder paard heeft gewoon een andere vacht. De mijne wordt erg snel een bolletje wol en daar heb ik geen zin inZo heb je ook geschoren paarden die erg snel weer een dikke vacht kweken, kan je er beter 100 gram meer opdoen

Niks mis mee
Judith_ schreef:Daarom scheer ik eind november en hoeft het maar een keer
Vind het een beetje te veel van het goede om hem zo dik in te pakken. 500 gram heeft mijn paard op als het vriest. Nu is het nog niet eens onder de 10 graden s; overdag.
) simongek schreef:Machie schreef:Ieder paard heeft gewoon een andere vacht. De mijne wordt erg snel een bolletje wol en daar heb ik geen zin inZo heb je ook geschoren paarden die erg snel weer een dikke vacht kweken, kan je er beter 100 gram meer opdoen
Zo eentje heb ik dus staan. Dan zeggen mensen wel van jezus wat is hij dik ingepakt maar als je dat niet doet hoef je ook niet te scheren.
vindt het onzin om gewoon maar iedere 3 of 4 weken te gaan scheren omdat je te beroerd ben
om je paard warm in te pakken.

.. xRavel schreef:Mijn paard staat nu al best een poos onder een 200 grams outdoordeken en ik kan me mateloos irriteren aan haar vacht. Nu is het nog niet het geval, maar in de winter krijgt ze altijd regenharen onder haar buik, op haar voorbenen en tussen haar billen, en dat vind ik zó verschrikkelijk! Ze staat trouwens dag en nacht binnen, maar wel een paar uurtjes in de paddock per dag. Hoeveel grams zouden jullie opdoen zodat ze misschien niet zo'n dikke vacht aanmaakt? Ze heeft het trouwens wel warm genoeg onder haar 200 grams, jammer genoeg..