Hoeveel grams deken nu op je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pearl_tje

Re: Hoeveel grams deken nu op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:15

400 grams! Pff En als het nu een zware winter word bijv -5 hoeveel grams gaan ze dan wel niet opkrijgen!!!! JEETJE..

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:40

150gr en een regendekentje

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:50

die van mij heeft nu net pas een tussendekentje opgekregen die waterdicht is omdat ze in de regen staat.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:56

pearl_tje schreef:
400 grams! Pff En als het nu een zware winter word bijv -5 hoeveel grams gaan ze dan wel niet opkrijgen!!!! JEETJE..

Mijn paard heeft 550 gram op. Hij is geschoren en ik ben niet van plan om 3x per winter te scheren.
Ik ben van mening dat als je een paard zijn jas uitdoet er wel wat voor in de plaats moet geven.
Ik kan hem dan een zomerjas aan doen maar dan weet ik zeker dat hij met een paar weken
weer een shetlandervacht kweekt.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:29

Die van mij staat nu onder een 200 gr en hoeft al een aardige vacht. Aangezien ik de vacht zo prima vind, en het van mij niet meer hoeft te worden en hij 24/7 buiten staat. Gaat er vandaag een 300 grams op.

Ik vind het niet gek dat paarden die geschoren zijn onder 400+ staan! Vooral niet als het paarden zijn die iig overdag lekker buiten lopen Lachen Niet elk paard blijft keurig dun in zn vachtje..

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:39

Mijne is geschoren, is van de week van een 300 grams (wei) naar een 200 grams (stal) gegaan.
Wanneer het gaat vriezen, mag er wat meer op.
Ze heeft nu een lekker zomervelletje. Zo mag ze wat mij betreft blijven.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:50

Guetta schreef:
Mijne is geschoren, is van de week van een 300 grams (wei) naar een 200 grams (stal) gegaan.
Wanneer het gaat vriezen, mag er wat meer op.
Ze heeft nu een lekker zomervelletje. Zo mag ze wat mij betreft blijven.

haha zo had ik het ook gezien! Jij kan er tenminste nog iets bij op gaan leggen als het gaat vriezen.. Maar dat is hoe ik het zie!!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:41

Ieder paard heeft gewoon een andere vacht. De mijne wordt erg snel een bolletje wol en daar heb ik geen zin in Haha! Zo heb je ook geschoren paarden die erg snel weer een dikke vacht kweken, kan je er beter 100 gram meer opdoen Lachen

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:54

Machie schreef:
Ieder paard heeft gewoon een andere vacht. De mijne wordt erg snel een bolletje wol en daar heb ik geen zin in Haha! Zo heb je ook geschoren paarden die erg snel weer een dikke vacht kweken, kan je er beter 100 gram meer opdoen Lachen

Zo eentje heb ik dus staan. Dan zeggen mensen wel van jezus wat is hij dik ingepakt maar als je dat niet doet hoef je ook niet te scheren.

vindt het onzin om gewoon maar iedere 3 of 4 weken te gaan scheren omdat je te beroerd ben
om je paard warm in te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:56

Daarom scheer ik eind november en hoeft het maar een keer Haha!

Vind het een beetje te veel van het goede om hem zo dik in te pakken. 500 gram heeft mijn paard op als het vriest. Nu is het nog niet eens onder de 10 graden s; overdag.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:58

Zo verschillen mensen van mening Lachen Niks mis mee Haha!
Ik zal mijn paard bv niet scheren. En ach, zoveel doe ik er ook niet mee dat het nodig is Haha!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:58

Judith_ schreef:
Daarom scheer ik eind november en hoeft het maar een keer Haha!

Vind het een beetje te veel van het goede om hem zo dik in te pakken. 500 gram heeft mijn paard op als het vriest. Nu is het nog niet eens onder de 10 graden s; overdag.

Hij had al 1 deken op toen hij geschoren werd. Dus eentje erbij toen zijn jas uitging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:00

Die van mij ook, hij staat nu onder 200 gram en zit niet vreselijk dik in zijn vacht. Over een aantal weken gaat alles er af en krijgt hij 350 gram op. Het is ook een beetje vreemd weer.

(wil je overgens niet aan vallen hoor, het is jou keuze en zal de mijne niet zijn Knipoog )

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:02

simongek schreef:
Machie schreef:

Zo eentje heb ik dus staan. Dan zeggen mensen wel van jezus wat is hij dik ingepakt maar als je dat niet doet hoef je ook niet te scheren.

vindt het onzin om gewoon maar iedere 3 of 4 weken te gaan scheren omdat je te beroerd ben
om je paard warm in te pakken.

Ben niet te beroerd om mijn paard warm in te pakken.
Vind het alleen niet nodig om haar te mummificeren.
Dan scheer ik liever een keertje vaker.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:08

die van mij is negentien en is geschoren en staat onder een 300gram mijn buurvrouw heeft een 7 jarige tinker en moet om de 5 weken scheren maar ja die staat ook onder een 150 gram Lachen

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:18

Mijn Paard is geschoren en staat onder een 370 grams deken. Als ik er nu een onderdeken bij doet gaat ze zweten.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:07

[/quote]

om je paard warm in te pakken.[/quote]

Ben niet te beroerd om mijn paard warm in te pakken.
Vind het alleen niet nodig om haar te mummificeren.
Dan scheer ik liever een keertje vaker.[/quote]

2 dekens op hebben noem ik niet mummificeren. Zijn gewoon goed passende dekens waar hij zich nog prima mee kan
bewegen. Lijkt me fijner om 2 dekens op te hebben dan het koud te hebben, vervolgens maak je vacht aan en die wordt
er weer afgeschoren. Kan je weer opnieuw beginnen.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 08:31

Mijn paard staat nu onder een 3oo gr.
Hoopte dat ik het daarmee grotendeels kon uitzingen vd winter.
Helaas is ze nu echt een bol wol geworden,niet meer droog te krijgen na het rijden,dus gaat zaterdag het scheerapparaat eroverheen.
Nu heb ik nog een 460 gr dominick deken liggen,is die dan goed om erop te doen?
Wil natuurlijk niet dat ze het te koud heeft.
Ze staat in vrij koude buitenbox.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:01

Ja dat is prima! Ik heb op mijn geschoren paard 350 liggen en als het kouder wordt 500!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:16

380 op net geschoren paard, maar is wel inmiddels een keer gewassen, zal dus misschien ietsje dunner zijn...

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:23

Mijn paardje:
overdag en 's nachts heeft ie een vliegen/cooler deken op (is tegen het schuren van zijn staart anders had ie niks op). Vanaf morgen gaat er een ongevoerde regendeken op, het gaat veel regenen en anders zit hij helemaal onder de blub en kan ik niet rijden. Meer dan wat ie nu heeft zal er niet op gaan, misschien zweetdekentje eronder of met een fleece voering!
Ik heb wel ene haflinger en mijn paard is niet geschoren, scheelt ook wel natuurlijk.
Als de nood echt aan de man is ligt er nog een 200 grams deken klaar, maar heb die vorig jaar niet eens gebruikt!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:26

Zonder,
volgend jaar krijgt hij er wel eentje op Knipoog

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:07

Mijn paard staat nu al best een poos onder een 200 grams outdoordeken en ik kan me mateloos irriteren aan haar vacht. Nu is het nog niet het geval, maar in de winter krijgt ze altijd regenharen onder haar buik, op haar voorbenen en tussen haar billen, en dat vind ik zó verschrikkelijk! Ze staat trouwens dag en nacht binnen, maar wel een paar uurtjes in de paddock per dag. Hoeveel grams zouden jullie opdoen zodat ze misschien niet zo'n dikke vacht aanmaakt? Ze heeft het trouwens wel warm genoeg onder haar 200 grams, jammer genoeg Tong uitsteken..

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 18:57

xRavel schreef:
Mijn paard staat nu al best een poos onder een 200 grams outdoordeken en ik kan me mateloos irriteren aan haar vacht. Nu is het nog niet het geval, maar in de winter krijgt ze altijd regenharen onder haar buik, op haar voorbenen en tussen haar billen, en dat vind ik zó verschrikkelijk! Ze staat trouwens dag en nacht binnen, maar wel een paar uurtjes in de paddock per dag. Hoeveel grams zouden jullie opdoen zodat ze misschien niet zo'n dikke vacht aanmaakt? Ze heeft het trouwens wel warm genoeg onder haar 200 grams, jammer genoeg Tong uitsteken..

Ik sta al een poosje onder 300 grams outdoor en mijn paard staat gewoon op stal. Je paard voelt altijd wel warm aan onder een deken is mijn ervaring maar wil niet zeggen dat ze geen haren aanmaken. Ik zou er gewoon een dikkere deken opgooien als je je irriteerd aan die lange haren. De mijne krijgt er straks met wat kouder weer een onderdeken bij en mocht het echt gaan vriezen ligt er nog een 600 grams outdoor in de kast!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:00

die van mij is niet geschoren, en staat nu met 500 grams op!
als het straks nog kouder word, dan gaat er nog 1 deken bij op. Dan heeft ze er 3 op.

Ze zit nu super strak in de vacht, maar heeft het niet te warm!