deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:25

Sleeper schreef:
Tjemig wat een boel grams gebruiken sommige van jullie al En wat als het straks koud wordt? Want even realistisch: het is nog niet echt koud geweest.

Het was hier van de week overdag nog maar 6 graden dus zo warm is het niet meer 's nachts. De eerste vorst aan de grond is al weken terug geweest Lachen

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:25

Ik heb gister mijn 300 grams erop gelegd.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:32

Sleeper schreef:
Tjemig wat een boel grams gebruiken sommige van jullie al En wat als het straks koud wordt? Want even realistisch: het is nog niet echt koud geweest.

Die van mij zijn ongeschoren, scheelt natuurlijk, maar als het straks echt koud wordt gaat er een 200 grams op. Maar voorlopig nog lekker helemaal niks, zijn paarden geen hamsters. Knipoog

Zo warm vindt ik het toch echt niet meer. Het is hier al meerdere keren 6 graden geweest en het
is overdag vaak best lekker maar s nachts toch echt niet meer.

Eleonoor schreef:
Die van mij nu onder een Weatherbeeta met buikflappen van 350 grams en daarover een waterdichte Rambo met halve hals van 200 grams. Hij is geschoren en heeft het niet te warm Haha! Haha!.

Ik heb die deken ook gekocht en opgedaan. Is heerlijk warm maar ik vindt de voorkant zo irritant. Hij gaat de hele tijd dubbel. Daarom snijd het een beetje in zijn borst. Ik heb er ook altijd een onderlap tussen maar die valt er tussenuit omdat het zo'n gladde deken is. Boos!
Over de WB heeft hij een deken van zo'n 300 gram. Totaal heeft hij dus zo;n 670 gram op en hij is geschoren.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:50

simongek schreef:
Eleonoor schreef:
Die van mij nu onder een Weatherbeeta met buikflappen van 350 grams en daarover een waterdichte Rambo met halve hals van 200 grams. Hij is geschoren en heeft het niet te warm Haha! Haha!.

Ik heb die deken ook gekocht en opgedaan. Is heerlijk warm maar ik vindt de voorkant zo irritant. Hij gaat de hele tijd dubbel. Daarom snijd het een beetje in zijn borst. Ik heb er ook altijd een onderlap tussen maar die valt er tussenuit omdat het zo'n gladde deken is. Boos!
Over de WB heeft hij een deken van zo'n 300 gram. Totaal heeft hij dus zo;n 670 gram op en hij is geschoren.

Hee, dat probleem heb ik niet. Wel dat het randje rondom de schouder voor Pablo net iets te scherp is.... maar Pablo heeft een super gevoelige vacht. Misschien wat anders vast maken de deken aan de voorkant, je kan toch instellen?? Die van mij staat op zijn strakst omdat de deken anders naar achteren gaat trekken. De achterste flap zakt wel wat maar niet erg. Weet niet wat je met dubbel bedoeld. Kan je anders niet een extra klitteband erachter zetten tussen de twee flappen in?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:29

De voorsluitingen zitten bij mij ook op zijn strakst.

Als je ervoor staat dan zit de rechterkant zeg maar dubbel. Dus de bies van de deken gaat naar binnen en daarom zit die dus op zijn huid. Een stuk van zo'n 5 cm slaat naar binnen toe.

Met de onderlap zit het wel goed maar die glijdt dus. Ga vanavond maar weer ff kijken of ik wat anders kan bedenken.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:57

Misschien dan toch een stukje klitteband eraan zetten zodat de flappen goed opelkaar blijven?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:35

Meisje21 schreef:
Dus als jouw paard al zn dekens op heeft staat ie onder 990 grams Wow!

als je mij bedoelt: nee, hij staat op zn warmst met 600 gram

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:43

Ik sta met verbazing te lezen hoe dik sommige paarden al ingepakt staan, maar van de andere kant kent iedereen zijn eigen paard het beste natuurlijk!
Mijn paard heeft een 150 grams waterdicht deken op, als het kouder wordt heb ik nog een 300 grams waterdicht en mocht het héél koud zijn dan heb ik nog een zeer warme Bucas all-in-one. Mijn paard heeft het juist nogal snel warm en als het dan een keer wat warmer is betrap ik haar erop dat ze heeft staan zweten, dus voor ons niet teveel deken zolang het nog zo "warm" is voor de tijd van het jaar.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:12

ik heb nu 270 grams op liggen ,te koud, ze heeft alweer vacht...
wil dus een 500 grams winterdeken hebben.....ben op zoek iemand een idee ?
ze wordt binnenkort weer geschoren, en eind januarie ook nog wel misschien

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:56

ik scheer voor de 2e keer omdat die gewoon weer veel vacht had
en nu staad die onder 300 grams als echt kouwd wordt gaat er 150 bij op meer niet

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:58

mijne staat nog steeds onder een 340 grams, redelijk veel en de vacht word iets meer, maar heeft het er niet koud onder , juist lekker warm.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:53

ik heb dekens besteld van 150 gr (regendeken) en 220 gram (stal/onderdeken) ik denk dat ik ze er allebei maar op doe, ze wordt zaterdag geschoren Lachen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:38

mijne heeft nu een weather beeta van 360 grams op met hals, hals zit terug geklapt, daaronder een 220 grams onder deken.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:01

de mijne staat nu nood gedwongen onder een 220 grams deken, omdat mijn ongevoerde regendeken doorlekte. Maar toch hebben ze het niet te warm eronder. Gewoon lekker eig. Ze zijn alleen op de borst geschoren en een stukje bij de kont. Ow ja en het zijn shetlanders dus ze hebben ook nog hun eigen vachtje op de rug.Knipoog

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:53

ik heb vandaag een 200 0f 300 staldeken opgelegd (weet niet meer precies hoeveel gram het nou is) en daaroverheen een 200 grams regendeken.
als het echt koud is heb ik nog fleecedeken die eronder kan en als het echt hard gaat vriezen krijgt hij zijn 550 grams staldeken op met zijn 200 grams regendeken eroverheen.
mijn paard staat wel in een uitloop stal en staat dus veel buiten. ook is mijn paard nogal een kou kleum, en ik wil niet dat hij een te dikke vacht krijgt.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:19

Ik vind het echt verbazingwekkend waar veel paarden al onder staan Knipoog.
Hoe doen jullie dat met rijden? Lijkt mij dat die paarden bij een zuchtje wind al kou vatten, of niet?
Ik heb sinds zaterdag een 200 grams regendeken op gedaan. Daarvoor een ongevoerde regendeken. En bij extreme kou heb ik nog een 150 grams deken die ze onder haar huidige deken krijgt.

Als ik het vergelijk met de rest op mijn stal dan ben ik al een mieperd Haha!.

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:25

ongeveer 2mnd geleden had ik een fleece deken en daarover heen een zomerdeken, afgelopen maandag heb ik een 250grams er op gelegt, Water, en wind dicht. En ze staat meestal wel buiten alleen als het de hele dag maar door regent niet.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:44

Lestria, nope, geen problemen met rijden of longeren in de regen en kou. Wel begin ik met slecht weer met een uitrijdeken, al dan niet waterdicht. Maar tijdens het flink werken gewoon bloot Haha!. Heb jij topsporters in de winter op schaatsen ook onder hun dekbed zien schaatsen Knipoog.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:17

Lestria schreef:
Ik vind het echt verbazingwekkend waar veel paarden al onder staan Knipoog.
Hoe doen jullie dat met rijden? Lijkt mij dat die paarden bij een zuchtje wind al kou vatten, of niet?
Ik heb sinds zaterdag een 200 grams regendeken op gedaan. Daarvoor een ongevoerde regendeken. En bij extreme kou heb ik nog een 150 grams deken die ze onder haar huidige deken krijgt.

Als ik het vergelijk met de rest op mijn stal dan ben ik al een mieperd Haha!.

Voordat ik ga rijden longeer ik Simon 5 minuten met een deken over het zadel.

Met longeren heeft hij een HH teddy deken onder de longeersingel met de voorsluitingen los.
Longeren doen we buiten en rijden doe ik in een binnenbak.

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:30

Die van mij heeft een bucas stable extra full neck op van 480 gram en staat in een koude stal(erg luchtig dus geen stal met gemetselde muren maar gewoon hout, maar geen tocht natuurlijk)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:10

Citaat:
Heb jij topsporters in de winter op schaatsen ook onder hun dekbed zien schaatsen .

Op zich een goed punt. Maar een schaatser heeft wel kleding aan. Is toch nog wel een verschil.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:29

mijn pony van 28 staat onder een 300 grams deken en is geschoren.
Tevens staat ze in een buitenstal en heeft heeft het echt niet koud Lachen

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:54

ik rij meestal in binnenbak, alleen als het echt droog is of een mooie winter dag wil ik nog wel eens naar het bos.
met rijden in de bak, heb ik alleen met in en uit stappen een fleece/uitrij deken op. als ik naar het bos ga in de winter (nu nog niet hoor) doe ik ook uitrij deken op, ook als ik ga draven en galoperen enzo.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:15

Lestria schreef:
Citaat:
Heb jij topsporters in de winter op schaatsen ook onder hun dekbed zien schaatsen .

Op zich een goed punt. Maar een schaatser heeft wel kleding aan. Is toch nog wel een verschil.

Klopt, maar voor hij gaat starten gaat er toch eerst een laag andere kleding uit Knipoog

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 08:32

wat een discusies!!
zolang jou paard een deken op heeft die voor hem of haar werkt dan is het toch prima!